Μετά την απεμπλοκή της από τη ζημιογόνα δραστηριοποίησή της στον τομέα της ποντοπόρου ναυτιλίας, κατά το 2018 η εταιρία πραγματοποίησε ένα βήμα προς την ανάκαμψη και τη βελτίωση της -τραυματισμένης- χρηματοοικονομικής της κατάστασης.
Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 1,6% φθάνοντας στα € 719,6 εκατομμύρια, αύξηση η οποία οφείλεται αποκλειστικά στην αύξηση των διεθνών τιμών, καθώς οι πωληθέντες όγκοι υποχώρησαν (σελ 8 του δελτίου). Το μικτό περιθώριο κέρδους σημείωσε οριακή αύξηση σε 3,33%, έναντι 3,32% κατά το 2017. Οι δαπάνες λειτουργίας αυξήθηκαν στα € 20,1 εκατ. (+2,9% έναντι του 2017). Τα χρηματοοικονομικά έξοδα, παρά τη μείωσή τους (€ 3,7 εκατ., έναντι € 4,1 εκατ.) παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, ζήτημα το οποίο θα απασχολεί την εταιρία για αρκετό ακόμη διάστημα, αφού οι τραπεζικές υποχρεώσεις παραμένουν ιδιαίτερα υψηλές (€ 40,3 εκατ.), ενώ τα ίδια κεφάλαια αποτελούν μόλις το 11,8% του Παθητικού. Δείτε τον πίνακα στοιχείων ισολογισμού της εταιρίας (εδώ).
Η εταιρία δεν θα διανείμει μέρισμα για την χρήση 2018, ενώ εκτιμάται ότι δε θα είναι σε θέση να διανείμει ούτε και κατά τη χρήση του 2019. Σημειώνεται ότι η εταιρία δεν διένειμε μέρισμα μετά το 2011, δηλαδή μετά από το έτος της ατυχούς εμπλοκής της στην ποντοπόρο ναυτιλία.
ΕΤΑΙΡΙΑ ΡΕΒΟΙΛ (2015 - 2018) |
(σε χιλιάδες ευρώ) |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
Κυκλοφορούν Ενεργητικό |
46.987 |
53.857 |
60.611 |
59.058 |
Σύνολο Ενεργητικού |
107.028 |
117.120 |
105.202 |
103.633 |
Ίδια Κεφάλαια |
17.053 |
10.745 |
10.393 |
12.183 |
Σύνολο Υποχρεώσεων |
89.975 |
106.375 |
94.779 |
91.450 |
Υποχρεώσεις / Παθητικό |
84,07% |
90,83% |
90,09% |
88,24% |
Πωλήσεις |
649.823 |
639.871 |
708.153 |
719.632 |
Κόστος Πωληθέντων |
626.919 |
616.062 |
685.325 |
695.692 |
Μικτά κέρδη |
22.905 |
23.809 |
22.827 |
23.940 |
Μικτό Περιθ. Κέρδους |
3,52% |
3,72% |
3,22% |
3,33% |
Δαπάνες λειτουργίας |
18.925 |
19.986 |
19.489 |
20.056 |
Χρηματοοικονομικά Έξοδα |
4.203 |
4.373 |
4.137 |
3.736 |
Έξοδα τόκων προς Πωλήσεις |
0,65% |
0,68% |
0,58% |
0,52% |
EBIDTA |
8.462 |
-23.305 |
1.703 |
7.605 |
Περιθώριο EBIDTA |
1,30% |
-3,64% |
0,24% |
1,06% |
Κέρδη μετά από φόρους |
693 |
-30.850 |
-4.577 |
1.465 |
Καθ. Περ. Κέρδους |
0,11% |
-4,82% |
-0,65% |
0,20% |
Κατά το 2018, η εταιρία Ενέταξε στο δίκτυό της 50 νέα πρατήρια υγρών καυσίμων, ενώ 54 πρατήρια απομακρύνθηκαν, β) προχώρησε στην έκδοση ομολογιακού δανείου ύψους € 8,05 εκατ. για την αναχρηματοδότηση υφιστάμενου τραπεζικού δανεισμού και γ) προχώρησε στην ακύρωση 367.401 ιδίων μετοχών που είχε αποκτήσει στο παρελθόν (σελ 11-13 του
δελτίου). Παράλληλα, πραγματοποίησε επενδύσεις ύψους € 2,9 εκατ. (έναντι € 2,1 εκατ. κατά το 2018).
Κατά το α’ τρίμηνο του 2019, οι πωλήσεις ανήλθαν στα € 187,03 εκατ. (+4,8% σε σχέση με το 2017), γεγονός που οφείλεται στην αύξηση του όγκου πωλήσεων σε 210,1 εκατ. λίτρα, έναντι 197,9 εκατ. λίτρων το 2018 (+6,2%). Tα αποτελέσματα EBITDA ανήλθαν στα € 2,47 εκατ., έναντι € 2,03 εκατ. κατά το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018, ενώ τα προ φόρων κέρδη αυξήθηκαν σε € 0,91 εκατ. έναντι € 0,55 εκατ. κατά το 2018. Σημαντικά στοιχεία της περιόδου ήταν η μείωση του τραπεζικού δανεισμού κατά € 0,9 εκατ. και η ένταξη 11 νέων καταστημάτων στο δίκτυο.
Η μετοχή της εταιρίας σημειώνει άνοδο κατά 77,0% από το τέλος του 2018 και η κεφαλαιοποίηση φθάνει στα € 15,88 εκατ. (στοιχεία 31/5/2019). Η εμπορευσιμότητα της μετοχής, παρά τη βελτίωσή της, παραμένει χαμηλή (μ.ο. αξίας συναλλαγών: 4.596 ευρώ και μ.ο. πράξεων: 11). Για περισσότερα στοιχεία δείτε
εδώ. Με βάση τα στοιχεία της 31/3/2019, η μετοχή κατέχεται από δύο Αμοιβαία Κεφάλαια (329.651 μετοχές ή 1,50% του κεφαλαίου).
Η πορεία της εταιρίας είναι θετική και η χρηματοοικονομική της κατάσταση μπορεί να βελτιωθεί. Εν τούτοις, λόγω του υψηλού δανεισμού και της χαμηλής εμπορευσιμότητας, η θέση μας για τη μετοχή είναι ουδέτερη.