ΡΕΒΟΙΛ

12 Ιουνίου 2020, 14:40 | Χ&Α - 217

ΡΕΒΟΙΛ

Μείωση 2,7% σημείωσε ο κύκλος εργασιών της REVOIL (€700,3 εκατ. έναντι €719,6 εκατ. το 2018), γεγονός που οφείλεται κυρίως στις μειωμένες τιμές της παγκόσμιας αγοράς καυσίμου. Οι συνολικές πωλούμενες ποσότητες καυσίμων της εταιρίας σημείωσαν οριακή μείωση κατά 1%: οι πωληθείσες ποσότητες πετρελαίου κίνησης κατέγραψαν απώλειες 3%, οι βενζίνες 7,6% ενώ στον αντίποδα οι πωλήσεις στο πετρέλαιο θέρμανσης και στο πετρέλαιο marine ενισχύθηκαν κατά 9% και 14% αντίστοιχα.

Αντίθετα όμως, η καθαρή κερδοφορία ανήλθε σε επίπεδα ρεκόρ για τα τελευταία πέντε χρόνια φθάνοντας τα € 3,0 εκατ. έναντι €1,4 εκατ το 2018. Ο διπλασιασμός της κερδοφορίας οφείλεται στην προώθηση προϊόντων με υψηλότερα περιθώρια, στη βελτίωση του μικτού κέρδους λόγω των εμπορικών συμφωνιών με τους προμηθευτές της και δευτερευόντως την άνοδο των τιμών των αποθεμάτων κατά τη διάρκεια του έτους -κάτι που βεβαίως δεν είναι επαναλαμβανόμενο, ενώ συχνά προκαλεί αντίθετα αποτελέσματα.

Παρόλη όμως αυτήν την κερδοφορία, η εταιρία δεν θα διανείμει μέρισμα για το 2019 (τελευταία διανομή μερίσματος το 2010), κάτι που κρίνεται ως εξαιρετικά αρνητικό και που απομακρύνει τους επενδυτές από τη μετοχή της εταιρίας.

Παράλληλα, στα πλαίσια του μεσοπρόθεσμου στόχου της για σταδιακή μείωση του τραπεζικού της δανεισμού, η εταιρία το 2019 μείωσε τα τραπεζικά της δάνεια κατά €4,2 εκατ. φθάνοντας τα στα €36,1 εκατ. έναντι €40,3 εκατ.

Κατά το 2019, το δίκτυο πρατηρίων μειώθηκε στα 528 έναντι 532 που διέθετε στις 31/12/2018, καθώς εντάχθηκαν στο δίκτυο της 34 νέα πρατήρια υγρών καυσίμων αλλά παράλληλα απομακρύνθηκαν από το δίκτυο 38. Επίσης εστίασε στην επέκταση της τοποθέτησης δύο νέων εμπλουτισμένων καυσίμων στα πρατήρια της και υπέγραψε με την Alpha Τράπεζα πρόγραμμα έκδοσης κοινού ομολογιακού δανείου ύψους €13,9 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά την προοπτική και την εξέλιξη της εταιρίας για το υπόλοιπο του 2020, θα εξαρτηθεί άμεσα από τις τιμές των καυσίμων και την ζήτηση παγκοσμίως. Η εταιρία έχει προσαρμόσει το επενδυτικό της πλάνο σε ένα περιβάλλον με χαμηλότερη ζήτηση ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει. Ο σχεδιασμός της εταιρίας συμπεριλαμβάνει ανάπτυξη καυσίμων και την τοποθέτηση αυτών σε περισσότερα πρατήρια του δικτύου, την επέκταση του δικτύου διανομής με την προσθήκη 30 νέων σημείων και την εξέταση των δυνατοτήτων για τη δημιουργία ενός φωτοβολταϊκού πάρκου (500 kw) σε ιδιόκτητη έκταση που κατέχει στην περιοχή της Λάρισας όπως και περαιτέρω επενδύσεις στην ανάπτυξη τέτοιων πάρκων, ενώ θα εστιάσει σε μία από τις σημαντικότερες προτεραιότητες της τα τελευταία χρόνια την περαιτέρω μείωση του τραπεζικού της δανεισμού.

Η μετοχή της εταιρίας κατά το 2019 υπερ διπλασίασε την τιμή της σε σχέση με το 2018 φθάνοντας στο 1 ευρώ, όμως υποχώρησε σημαντικά (άνω του 30%) κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η εμπορευσιμότητα της είναι χαμηλή (περίπου 2,5%) με μέσο όρο πράξεων 28 και μέση αξία συναλλαγών 4.124 χιλ. ευρώ. Με βάση τα στοιχεία στις 31/3/2020, η μετοχή, όπως και το 2019 εξακολουθεί να κατέχεται από δύο αμοιβαία κεφάλαια.

Δείτε την ετήσια οικονομική έκθεση (εδώ - αποτελέσματα σελ. 8-10, γεγονότα σελ. 11-13, προοπτικές σελ. 20-21),  το Δελτίο τύπου (εδώ) και τη σελίδα της εταιρίας στο eurocapital.gr (εδώ).


 

Επιστροφή στα περιεχόμενα
Δείτε τους συνδέσμους για παλαιότερα τεύχη (εδώ)
Δείτε την ύλη των παλαιότερων τευχών (εδώ)