ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

14 Σεπτεμβρίου 2020, 08:30 | Χ&Α - 220

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Μια ιδιαίτερα πετυχημένη πορεία

Το λιμάνι του Πειραιά βρίσκεται στη διασταύρωση των θαλάσσιων οδών που συνδέουν τη Μεσόγειο με τη Βόρεια Ευρώπη και λόγω της γεωγραφικής του θέσης (νότια του 38ου παραλλήλου) επιτρέπει στα μεγάλα πλοία να έχουν πρόσβαση χωρίς σημαντική απόκλιση από τις εμπορικές οδούς της Άπω Ανατολής. Φιλοξενεί μια πολύπλοκη και μοναδική ποικιλία λιμενικών δραστηριοτήτων, μεταξύ των οποίων είναι: η κρουαζιέρα, η ακτοπλοΐα (είναι το μεγαλύτερο λιμάνι επιβατών στην Ευρώπη), η εξυπηρέτηση όλων των τύπων φορτίων, οι επισκευές πλοίων, καθώς και η ζώνη ελεύθερων τελωνειακών ελέγχων τύπου Ι (Ελεύθερη Ζώνη Πειραιώς).

Η πορεία του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά (ΟΛΠ) εξαρτάται από δύο βασικούς παράγοντες: α) Την εξέλιξη της διεθνούς οικονομίας και του διεθνούς εμπορίου, ενώ ιδιαίτερο βάρος έχει η πορεία των οικονομιών των ευρωπαϊκών χωρών, αλλά και των οικονομιών της Κίνας και της Ελλάδας. β) Την πορεία του τουρισμού στην Ελλάδα. Βεβαίως, σημαντικό προσδιοριστικό ρόλο για την επιτυχία στη λειτουργία της εταιρίας έχουν οι εγκαταστάσεις (και οι επενδύσεις που γίνονται επ’ αυτών), όπως επίσης και το εύρος και η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών από την πλευρά της εταιρίας.
Η επιτυχία της εταιρίας, συνδέεται άμεσα με την πορεία της ελληνικής οικονομίας, αλλά και της τοπικής οικονομίας και κοινωνίας ειδικότερα.

Μέσα σε ελάχιστα χρόνια, ο ΟΛΠ, κατόρθωσε να βρεθεί στην πρώτη θέση ανάμεσα στους λιμένες της Ευρώπης. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται, στην πετυχημένη μετάβαση της εταιρίας από τον κρατικό προς τον ιδιωτικό τομέα, στην προσεκτική διαχείριση που ακολουθήθηκε από τη νέα διοίκηση της εταιρίας και στις επενδύσεις που υλοποιήθηκαν, αλλά και που εξακολουθούν να υλοποιούνται. Μπορούμε να θεωρήσουμε ότι, ο ΟΛΠ ήταν μία από τις πιο πετυχημένες περιπτώσεις επιχειρηματικής ανάπτυξης στην τελευταία 5ετία. Μία επιτυχία που, κατά την άποψή μας, μπορεί να συνεχιστεί και να επεκταθεί.

Τα οικονομικά μεγέθη του ΟΛΠ εμφανίζουν συνεχή βελτίωση. Κατά το 2019, οι πωλήσεις έφθασαν στα 149,2 εκατομμύρια ευρώ και έχουν πετύχει μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης (ΜΕΡΑ) κατά 10,6% (το 2015 έφθαναν στα € 99,8 εκατ.). Το μικτό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε από 26,2% κατά το 2015, σε 49,6% κατά το 2019. Εντυπωσιακό είναι επίσης ότι, στο ίδιο διάστημα, ο ΜΕΡΑ των δαπανών λειτουργίας είναι αρνητικός (-1,2%), δηλαδή, από 28,7 εκατ. ευρώ κατά το 2015, υποχώρησαν σε 27,4 εκατομμύρια. Ο ρυθμός αύξησης των κερδών μετά από φόρους φτάνει στο 43,4% και στο 20191 έφθασαν στα 35,4 εκατομμύρια. Ο ΜΕΡΑ των υποχρεώσεων (για την εξεταζόμενη 4ετία)  είναι αρκετά χαμηλός (5,40%), ενώ ο καθαρός δανεισμός της εταιρίας υποχωρεί σταδιακά από το 2015 και την 31/12/2019 έφθασε τα €56,5 εκατ. μειωμένος κατά €6 εκατ. σε σχέση με το 2018. Συνεπώς, η χρηματοοικονομική εξέλιξη και διαχείριση, δείχνει να είναι επιτυχής και έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ευρύτερη επιτυχία της εταιρίας.

Οι στρατηγικοί στόχοι της εταιρίας  για το μέλλον είναι, α) να αναλάβει ηγετική θέση για την homeport κρουαζιέρα στην Μεσόγειο, β) να γίνει κύριος κόμβος ναυπηγοεπισκευής στην Ανατολική Μεσόγειο, γ) να γίνει η νότια πύλη για το σινο-ευρωπαϊκό εμπόριο και δ) μέσω αναβάθμισης των ήδη παρεχόμενων υπηρεσιών και των στοχευμένων επενδύσεων να γίνει η πύλη για την μεταφορά επιβατών σε όλη την Ελλάδα.

Η πανδημία του Covid 19, υπήρξε ένα σοβαρό πρόβλημα κατά τους πρώτους μήνες του έτους. Δε γνωρίζουμε ακόμη κατά πόσο έχει επηρεάσει τη λειτουργία και τα αποτελέσματα της εταιρίας. Εκτιμούμε όμως (κάτι που θα πρέπει να επιβεβαιωθεί) ότι, μετά τη θεαματική ανάκαμψη της λειτουργίας της οικονομίας της Κίνας, δε θα επηρεάσει σημαντικά το πρόγραμμα και το χρονοδιάγραμμα των επενδύσεων της εταιρίας.

Δείτε: α) την οικονομική έκθεση 2019 εδώ, β) την εταιρική παρουσίαση 2019 εδώ, γ) τον πίνακα οικονομικών μεγεθών εδώ, δ) την σελίδα της εταιρίας στο eurocapital.gr εδώ.

Δείτε το διάγραμμα διαδραστικά εδώ.

 

Επιστροφή στα περιεχόμενα
Δείτε τους συνδέσμους για παλαιότερα τεύχη (εδώ)
Δείτε την ύλη των παλαιότερων τευχών (εδώ)