ΟΜΙΛΟΣ FOURLIS

14 Σεπτεμβρίου 2020, 08:50 | Χ&Α - 220

ΟΜΙΛΟΣ FOURLIS

Όπως ήταν αναμενόμενο, οι πωλήσεις του Ομίλου υπέστησαν σοβαρό πλήγμα κατά τη διάρκεια των μέτρων κατά της πανδημίας, σε όλες τις χώρες όπου λειτουργούν καταστήματά του. Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις αναπτύχθηκαν σημαντικά, αλλά δεν ήταν ικανές να υποκαταστήσουν μεγάλο μέρος των απωλειών από τα κλειστά “φυσικά” καταστήματα. Κατά το α’ εξάμηνο, οι πωλήσεις έφτασαν στα € 159,5 εκατ. έναντι € 207,3 εκατ. στο α’ εξάμηνο του 2019 (-23,0%). Τα ενοποιημένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA), ανήλθαν σε € 15,9 εκατ. έναντι € 23,2 εκατ. στο α΄ εξάμηνο του 2019. Οι ζημίες μετά από φόρους ήταν € 7,2 εκατ. έναντι επίσης ζημιών € 1,09 εκατ. για το α’ εξάμηνο του 2019. Oι πωλήσεις στην Ελλάδα το πρώτο εξάμηνο του 2020 μειώθηκαν κατά 21,0%, ενώ στις υπόλοιπες χώρες οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 19,0% συγκρινόμενες με το πρώτο εξάμηνο του 2019. Διαβάστε περισσότερα στοιχεία για την εξέλιξη των αποτελεσμάτων, εδώ.

Σε ότι αφορά τη λειτουργία του δικτύου της ΙΚΕΑ μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, σύμφωνα με τις ενδείξεις του διμήνου Ιουλίου - Αυγούστου, καταγράφεται πτώση επισκεψιμότητας κατά 20%, αλλά όσοι καταναλωτές που προσέρχονται εμφανίζονται πιο αποφασισμένοι για αγορές με αποτέλεσμα η μέση απόδειξη να είναι αυξημένη κατά 20%-25% σε σχέση με το παρελθόν. Έτσι, εκτιμάται ότι, οι πωλήσεις του γ΄τριμήνου, μέχρι στιγμής περιορίζουν τη συνολική πτώση σε μονοψήφιο ποσοστό.

Η εκτίμησή μας είναι ότι, και το β’ εξάμηνο της χρήσης θα είναι χειρότερο από το αντίστοιχο του 2019. Προσδοκούμε σύνολο πωλήσεων ανάμεσα στα € 380 έως € 410 εκατομμύρια και κέρδη τα οποία μπορεί να κυμανθούν ανάμεσα στο € 1,0 έως 3,2 εκατομμύρια (έναντι κερδών € 10,5 εκατ. κατά το 2019).

Είναι θετικό το γεγονός ότι, παρά τις αρνητικές εξελίξεις η εταιρία συνεχίζει την επέκτασή της στις αγορές της Ελλάδας και του εξωτερικού, καθιερώνοντας μάλιστα νέους τύπους καταστημάτων, τα οποία -όπως εκτιμάται- διεισδύουν πιο εύκολα σε περιοχές και σε κατηγορίες πελατών, που τα μεγάλα καταστήματα οικιακού εξοπλισμού που λειτουργεί μέχρι σήμερα, δεν κατορθώνουν. Κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου (εκτιμάται περί τα τέλη Οκτωβρίου) θα λειτουργήσει το πρώτο μίνι –ΙΚΕΑ, επιφάνειας 2.000 τ.μ. στον Πειραιά, ενώ προγραμματίζεται το άνοιγμα δύο ακόμη ανάλογων σημείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη εντός του 2021. Το νέο μοντέλο, που λανσάρεται τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, αφορά στη μετάβαση της ΙΚΕΑ στα κέντρα των πόλεων, όπου θα παρουσιάζεται περιορισμένη συλλογή ειδών οικιακών ειδών (περίπου 1.000 κωδικοί). Ωστόσο, θα εντάσσονται και σχεδιαστικά τμήματα για την αγορά κουζίνας και ντουλάπας, ενώ επίσης θα δίνεται δυνατότητα παραγγελιών προϊόντων μεγαλύτερου μεγέθους. Επίσης, πριν από το τέλος του χρόνου, θα λειτουργήσει ένα “μεσαίου μεγέθους” ΙΚΕΑ, επιφάνειας 8.000 τ.μ., στη Βάρνα της Βουλγαρίας. Ο Όμιλος, από τους πιο παλιούς εμπορικούς ομίλους στην Ελλάδα, γνωρίζει ότι, η επιτυχία έρχεται -και διατηρείται- μέσα από ένα μακροχρόνιο σχεδιασμό διαρκούς αύξησης του μεριδίου της αγοράς μέσω της γεωγραφικής και προϊοντικής επέκτασης.
Παρά την “άτυχη” χρονιά για τον Όμιλο και το ότι δε διένειμε μέρισμα -ενέργεια που, κατά την άποψή μας, υπήρξε λανθασμένη- εξακολουθούμε να εμπιστευόμαστε την εταιρία και τη μετοχή της.

Επιστροφή στα περιεχόμενα
Δείτε τους συνδέσμους για παλαιότερα τεύχη (εδώ)
Δείτε την ύλη των παλαιότερων τευχών (εδώ)