ATTICA GROUP

08 Φεβρουαρίου 2021, 09:50 | Χ&Α - 225

ATTICA GROUP

Η εταιρία, (μέλος του Ομίλου Marfin Investment Group) ανακοίνωσε την υπογραφή συμφωνίας με το ναυπηγείο Brødrene Aa της Νορβηγίας για την κατασκευή τριών υπερσύγχρονων πλοίων τύπου Aero Catamaran τα οποία θα δρομολογηθούν στις γραμμές του Αργοσαρωνικού, αντικαθιστώντας παλαιότερης τεχνολογίας πλοία του ομίλου στους συγκεκριμένους προορισμούς. Το συνολικό κόστος της επένδυσης ανέρχεται σε € 21 εκατομμύρια και θα καλυφθεί από ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό. Η κατασκευή των τριών νέων πλοίων θα ξεκινήσει αμέσως μετά την υπογραφή της δανειακής σύμβασης και η παράδοση των πλοίων αναμένεται εντός του πρώτου τετραμήνου του 2022 (εδώ). Η εξέλιξη αυτή αποτελεί μία σημαντική στρατηγική κίνηση της εταιρίας για μία “επιθετική” παρουσία της στις γραμμές του Αργοσαρωνικού, οι οποίες είναι ιδιαίτερα κερδοφόρες.

Την τελευταία τριετία, η εταιρία παρουσιάζει ανοδική κίνηση τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και σε επίπεδο καθαρής κερδοφορίας. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις το 2017 έφθασαν τα € 271,5 εκατομμύρια, το 2018, τα € 365,4 εκατ. και το 2019 έφθασαν τα € 405,4 εκατομμύρια. Αντίστοιχα η καθαρή κερδοφορία, το 2017 έφτασε τα € 1,2 εκατ. ενώ το 2018 εκτοξεύτηκε στα € 17,2 εκατ. (μέγεθος που προέκυψε από την πώληση πλοίου αξίας € 15,8 εκατ.) και το 2019 έφτασε τα € 20,8 εκατομμύρια. Συνολικά, τα πλοία του ομίλου για το 2019 μετέφεραν 7,0 εκατ. επιβάτες, το 2018 μετέφεραν 6,7 εκατ. και το 2017 μετέφεραν 4,13 εκατομμύρια επιβάτες.

Εν τούτοις, η εταιρία εξακολουθεί να επιβαρύνεται από υψηλότατες υποχρεώσεις που καθιστούν την κερδοφορία της επισφαλή και τη μετοχή της ιδιαίτερα “ευαίσθητη”. Στα στοιχεία ισολογισμού παρατηρείται αύξηση στις συνολικές υποχρεώσεις που προκύπτει κυρίως από την αύξηση μακροπρόθεσμων δανειακών υποχρεώσεων. Οι συνολικές υποχρεώσεις της εταιρίας στο τέλος του 2020, αναμένεται να ξεπερνούν τα € 560 εκατομμύρια.  (εδώ)

Στα στοιχεία εννεαμήνου 2020, οι ενοποιημένες πωλήσεις σημείωσαν πτώση 30%, καθώς η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 51% και τα δρομολόγια μειώθηκαν κατά 28%. Ο όμιλος, για την περίοδο του εννεαμήνου σημείωσε ζημίες ύψους € 41,9 εκατ. έναντι κερδών € 30,9 εκατομμύρια το εννεάμηνο του 2019. (εδώ)

Σε χρηματιστηριακό επίπεδο, η μετοχή, το 2020, σημείωσε απώλειες 27,7%, ενώ από την 31/12/2020 μέχρι την 1/2/2021, χάνει 14,9%. Διατηρούμε αρνητική επενδυτική άποψη.

Επιστροφή στα περιεχόμενα (εδώ)