Αυξημένη κατά 30% η λειτουργική κερδοφορία των σούπερ μάρκετ METRO

07 Απριλίου 2021, 14:34 | Εταιρίες

Αυξημένη κατά 30% η λειτουργική κερδοφορία των σούπερ μάρκετ METRO

Με τον κλάδο των σούπερ μάρκετ να αποτελούν τον μεγάλο νικητή της χρονιάς της πανδημίας, η αλυσίδα METRO είδε να ενισχύονται σημαντικά τα μεγέθη της, παρά το πλήγμα που δέχθηκαν τα Cash & Carry καθώς ηλεκτρονικές πωλήσεις και αυξημένη ζήτηση οδήγησαν την εταιρεία σε αύξηση της κερδοφορίας της.

Η METRO σημείωσε αύξηση των πωλήσεων κατά 5,6% καθώς διαμορφώθηκαν στα 1,33 δισ. ευρώ έναντι 1,26 δισ. ευρώ το 2019. Τα κέρδη προ φόρων αποσβέσεων και τόκων (EBITDA) ανήλθαν σε 58.7 εκατ. ευρώ, έναντι 45.3 εκατ. ευρώ το 2019  καταγράφοντας αύξηση 29,6%. Εντυπωσιακή άνοδος 138,6% υπήρξε στα κέρδη προ φόρων που ανήλθαν σε 24.1 εκατ. ευρώ έναντι 10.1 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.

Η σημαντική κερδοφορία της METRO AEBE αποδίδεται στην ωρίμανση της επένδυσης από την εξαγορά της Βερόπουλος. Σε επίπεδο ενοποιημένων αποτελεσμάτων (συμπεριλαμβάνοντας δηλαδή και τις δραστηριότητες της εταιρείας στην Κύπρο καθώς και τα αποτελέσματα της NET SPIRIT η οποία έχει πλέον πλήρως απορροφηθεί), το 2020 έκλεισε με καθαρές πωλήσεις ύψους 1.34 δισ. ευρώ, έναντι 1.26 δισ. ευρώ το 2019 σημειώνοντας αύξηση 6%.

Καταγράφοντας άνοδο 135,8%, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 22.4 εκατ. ευρώ έναντι 9.5 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος και τα κέρδη προ φόρων αποσβέσεων και τόκων (EBITDA) ανήλθαν σε 57.2 εκατ. ευρώ, έναντι 44.9 εκατ. ευρώ το 2019, ενισχυμένα κατά 27.4%.

Έκρηξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων για τα My Market

Η αλυσίδα My Market εμφάνισε σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών της, ακολουθώντας την αντίστοιχη τάση του κλάδου, με την εταιρεία να σημειώνει πως αντιμετώπισε με επιτυχία σημαντικές προκλήσεις όπως η αυξημένη και ξαφνική ζήτηση ιδιαίτερα σε συγκεκριμένους κωδικούς. Εξαιρετικά μεγάλη αύξηση κατά 250% εμφάνισαν οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού καταστήματος.

Παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση στο μέσο καλάθι του καταναλωτή. Το μέσο καλάθι αυξήθηκε κατά 23,73% σε σχέση με το 2019, που σε ένα βαθμό οφείλεται στη μείωση της επισκεψιμότητας λόγω των περιοριστικών μέτρων. Παράλληλα, παρατηρήθηκε αύξηση σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων όπως  στα είδη ατομικής υγιεινής, τα άλευρα, τα υλικά ζαχαροπλαστικής, τα υλικά καθαρισμού.

Όπως αναφέρει η εταιρεία στην ανακοίνωσή της, εντός του 2020, λειτούργησαν τρια νέα καταστήματα My market και ανακαινίστηκαν άλλα οκτώ και η αλυσίδα αριθμεί σήμερα 227 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.

Η μεταπώληση στήριξε τα μεγέθη των METRO Cash & Carry

Αναπόφευκτα, η κρίση στην αγορά της HO.RE.CA. που για αρκετούς μήνες παρέμεινε κλειστή ή υπολειτούργησε, επηρέασε και τα αποτελέσματα των METRO Cash & Carry. Αντίβαρο ωστόσο υπήρξε η ενίσχυση της μεταπώλησης. Στα διαστήματα των lockdown, οι πωλήσεις βασίστηκαν στη μικρή λιανική και στα καταστήματα HO.RE.CA. που πρόσφεραν υπηρεσίες delivery και take away.

Σύμφωνα με την METRO στον κλάδο της μικρής λιανικής, υλοποιήθηκαν στοχευμένα προγράμματα στήριξης, μέσω της ομάδας των Συμβούλων Πωλήσεων που περιλάμβαναν διανομή, προσφορές και χρηματοοικονομικές λύσεις. Αυτό οδήγησε σε αύξηση της επισκεψιμότητας των συγκεκριμένων συνεργατών κατά 3% και αύξηση της μέσης αξίας του καλαθιού τους κατά 8%.

Ταυτόχρονα, το επενδυτικό πλάνο για τα METRO Cash & Carry υλοποιήθηκε απρόσκοπτα. Μεταξύ άλλων, για το 2020, περιελάβανε τη δημιουργία έξι νέων κρεοπωλείων και ενός ιχθυοπωλείου, την ενίσχυση της διανομής με τέσσερα νέα φορτηγά και επτά van διανομής, ολική ανακαίνιση δυο καταστημάτων και την ενίσχυση του προσωπικού με νέες προσλήψεις όσο και με εκπαίδευση των εργαζομένων.

Συνεχίζει το αναπτυξιακό της πλάνο

Η METRO συνεχίζει τον φιλόδοξο σχεδιασμό και υλοποίηση των πλάνων ανάπτυξης της στο χονδρική και λιανική αγορά που την έχουν οδηγήσει σε θετικά αποτελέσματα από το 2019. Προχωράει η επέκταση και ανακαίνιση του Κέντρου Διανομής «Γέφυρα», ύψους πάνω από 10 εκατ. ευρώ, όπου με την ολοκλήρωσή της θα μπορεί να εξυπηρετήσει άλλα 60 καταστήματα.

Επίσης το δίκτυο των 227 καταστημάτων των My market αναμένεται να διευρυνθεί περισσότερο καθώς μέσα στο 2021 θα ξεκινήσουν την λειτουργία τους έξι με οκτώ νέα καταστήματα.

Παράλληλα, θα συνεχιστεί απρόσκοπτα η στήριξη των METRO Cash & Carry. Το πενταετές στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης περιλαμβάνει επενδύσεις σε υποδομές, νέα καταστήματα σε στρατηγικά σημεία της τουριστικής αγοράς, νέα τμήματα στο υπάρχον δίκτυο, εξειδικευμένο κωδικολόγιο, νέες υπηρεσίες σε διανομή με δημιουργία hubs στα μεγάλα αστικά κέντρα, χρηματοοικονομικές προτάσεις, καθώς και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση των πελάτων. Επίσης, εντός του 2021, θα λειτουργήσει η πρώτη ολοκληρωμένη πλατφόρμα B2B e-shop για επαγγελματίες.

Τέλος, το αναπτυξιακό πλάνο της «BEST VALUE ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ», στην Κύπρο θα προχωρήσει κανονικά. Η έναρξη της πανδημίας που επηρέασε σημαντικά τον κλάδο HO.RE.CA αγορά συνέπεσε με την έναρξη της λειτουργίας του καταστήματος της Λεμεσού, ωστόσο το πελατολόγιο του καταστήματος έχει ενισχυθεί.

 

Πηγή: businessdaily.gr