Η Tesla κερδίζει περισσότερα χρήματα από το Bitcoin, παρά από την πώληση αυτοκινήτων!

27 Απριλίου 2021, 18:00 | Χ&Α - Επικαιρότητα

Η Tesla κερδίζει περισσότερα χρήματα από το Bitcoin, παρά από την πώληση αυτοκινήτων!

Η Tesla και το Bitcoin, μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, κατέληξαν να γίνουν πολύ καλοί συνεργάτες. Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα από τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου της εταιρίας αυτοκινήτων. Τα έσοδα των 10,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων και τα προσαρμοσμένα κέρδη των 93 σεντ ανά μετοχή, υπερέβησαν τις προσδοκίες της Wall Street. Τα καθαρά κέρδη έφτασαν τα 438 εκατομμύρια δολάρια, που αποτελεί τριμηνιαίο ρεκόρ για την εταιρία. Επιπλέον, η Tesla δήλωσε πως αναμένει να αυξήσει τις παραδόσεις οχημάτων περισσότερο από 50% για το τρέχον έτος, σε σχέση με το 2020. Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 800.000 παραδόσεις για φέτος.

 

Ωστόσο, η Tesla δεν έφτασε αυτό το κέρδος-ρεκόρ μόνο από την πώληση αυτοκινήτων. Η εταιρία του Elon Musk δήλωσε ότι πούλησε μία ποσότητα από τα bitcoin αξίας 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων που αγόρασε τον Φεβρουάριο, συνεισφέροντας με τον τρόπο αυτό 101 εκατομμύρια δολάρια στα κέρδη της. Δηλαδή, το 21% των κερδών της πιο δυναμικής αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, προήλθε από συναλλαγές επί του Bitcoin!

 

Επιπλέον, οι πωλήσεις δικαιωμάτων ρύπων προς άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι οποίες έχουν μηδενικό κόστος για την Tesla (δικαιούται συγκεκριμένο αριθμό δικαιωμάτων, τα οποία όμως δε χρησιμοποιεί καθώς τα αυτοκίνητά της δεν παράγουν ρύπους και συνεπώς τα μεταπωλεί), έφτασαν τα 518 εκατομμύρια δολάρια. Αυτό αντιπροσωπεύει σχεδόν το 100% των προ φόρων εσόδων της Tesla, ύψους 533 εκατομμυρίων δολαρίων.

 

Τα δύο παραπάνω στοιχεία, είναι ανησυχητικά και λαμβάνονται σοβαρά υπόψη από τους αναλυτές, αφού η επίτευξη κερδοφορίας από έκτακτα κέρδη ή από έσοδα άλλων πηγών, δεν είναι υγιές φαινόμενο, όταν επαναλαμβάνεται συχνά. Η μετοχή της Tesla υποχωρεί κατά περίπου 16% από την κορυφή που πέτυχε στις αρχές του Ιανουαρίου, αλλά η κεφαλαιοποίησή της εξακολουθεί να υπερβαίνει τα 700 δισεκατομμύρια δολάρια, ή -για να το θέσουμε διαφορετικά- είναι πέντε φορές μεγαλύτερη από τη συνδυασμένη κεφαλαιοποίηση της Ford και της General Motors (η Ford πούλησε περισσότερα από μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα το πρώτο τρίμηνο στις Η.Π.Α., αριθμός υπερδιπλάσιος από τις παγκόσμιες πωλήσεις της Tesla). Η σχέση Ρ/Ε με την οποία διαπραγματεύεται η μετοχή της Tesla, έστω και με τα κέρδη αυτής της ποιότητας και προέλευσης, βρίσκεται περίπου στο 200 (δείτε το διάγραμμα της μετοχής, εδώ).

 

Το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Tesla έχει μειωθεί σε καθιερωμένες αγορές, όπως η Δυτική Ευρώπη και οι ΗΠΑ, καθώς μεγαλύτερες εταιρίες αυτοκινήτων, όπως η Volkswagen, η Ford και η General Motors είδαν -επιτέλους- σοβαρά την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και κινούνται δυναμικά. Η Tesla, πρόσφατα καταγράφει πωλήσεις-ρεκόρ στην Κίνα, αλλά και οι εγχώριοι ανταγωνιστές της αναδύονται σε αυτές τις αγορές. Οι ρυθμιστικές αρχές στην Κίνα και στις ΗΠΑ, πρόσφατα εξέτασαν την εταιρία για θέματα όπως η ασφάλεια του λογισμικού υποστήριξης για τους οδηγούς, το αποκαλούμενο από την ίδια την Tesla “Full Self-Driving Capability”.

 

Η Tesla έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του έτους με 17,1 δισ. δολάρια σε μετρητά στα βιβλία της, οπότε διαθέτει ένα μαξιλαράκι-ασφαλείας που θα της επιτρέψει να επιβιώσει ακόμη και σε σοβαρά χτυπήματα. Και φυσικά, τίποτα δεν είναι αδύνατο όταν πρόκειται για την τιμή της μετοχής της Tesla.

 

Στην πραγματικότητα όμως, κατά τη σημερινή εκτίμηση, οι κίνδυνοι για τη μετοχή της εταιρίας, είναι υπαρκτοί και είναι σοβαροί, παρά το ότι ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Elon Musk, δείχνει επιδεξιότητα στις συναλλαγές κρυπτονομισμάτων. Κάποια στιγμή, ίσως η λάμψη φύγει και η αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να δικαιολογήσει την αποτίμησή της.

 

Επιμέλεια: Βασίλης Μοάτσος

Στοιχεία από το άρθρο του.wsj.com, “Tesla Makes More Money Trading Bitcoin Than Selling Cars”. (εδώ)