Π. ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ: Στρατηγική στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

14 Μαϊου 2021, 09:55 | Χ&Α - 228

Π. ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ:  Στρατηγική στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

 

 

 

Π. Πετροπουλος Α.Ε.


Στρατηγική στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

 

  • Οριακή αύξηση πωλήσεων κατά 0,3% (€ 117,6 εκατ. έναντι € 117,3 εκατ.)
  • Μικτό περιθώριο κέρδους στο 17,1% (από 16,6%)
  • Μείωση καθαρών κερδών κατά 5,1% (€ 3,3 εκατ. έναντι € 3,5 εκατ.)
  • Καθαρό περιθώριο κέρδους στο 2,82% (από 2,98%) - παρατηρείται σταθεροποίηση του καθ. περιθώριο κέρδους τα τελευταία τρία χρόνια (μ.ο. 2,8%)
  • Σταθερά χρηματοοικονομικά έξοδα από € 1,0 εκατ. μέχρι € 1,5 εκατ. την τελευταία πενταετία.
  • Οι λειτουργικές δαπάνες ως ποσοστό των πωλήσεων υποχωρούν από το 2017 (2020: 13% των πωλήσεων)

Κατά την ενημέρωση των αναλυτών, η Διοίκηση, είχε προϊδεάσει για τα θετικά αποτελέσματα του α΄τριμήνου του 2021. Συγκεκριμένα, οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 34,2%, από € 21,6 εκατ. σε € 29,0 εκατομμύρια. Η καθαρή κερδοφορία ανήλθε στα € 1.841,0 εκατ. έναντι € 246,0 εκατ. σημειώνοντας αύξηση 649,0%. Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός μειώθηκε κατά 27,3% στα € 18,0 εκατ. από € 24,7 εκατ. την 31/12/2020, και ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός ανήλθε σε € 10,3 εκατ, από € 13,7 εκατ. στις 31/12/2020. Τα ταμειακά διαθέσιμα μειώθηκαν στα € 7,7 εκατ. από € 11,0 εκατ. την 31/12/2020. Δείτε εδώ.

Η εταιρία, δεν έχει οριστικοποιήσει την απόφαση της σχετικά με την διανομή μερίσματος, καθώς αυτό εξαρτάται από την εξέλιξη της φετινής χρονιάς και τις επενδυτικές υποχρεώσεις που έχει η εταιρία. Σε αυτό το σημείο να υπενθυμίσουμε, πως η εταιρία, για την χρήση 2019, διένειμε μέρισμα ύψους € 0,1013 ανά μετοχή, ενώ πριν από αυτήν την διανομή, είχε δώσει επιστροφή κεφαλαίου το 2016, ύψους € 0,1 ανά μετοχή.

Βασική προτεραιότητα για την εταιρία, είναι αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Και πραγματικά, οι σεισμικές μεταβολές στην ευρύτερη αγορά του αυτοκινήτου, θα δημιουργήσουν νέες ευκαιρίες και θα προκαλέσουν -σε παγκόσμιο- επίπεδο, πολλές ανακατατάξεις. Οι εταιρίες με παλαιά παρουσία στον κλάδο, έχουν ένα συγκριτικό πλεονέκτημα, όμως, αυτό ίσως να μη σημαίνει και πολλά, ή ίσως να αποτελεί και ανασταλτικό παράγοντα για συμμετοχή στις νέες εξελίξεις.
Η εταιρία, ήδη εδώ και δύο χρόνια, από τα ήδη υπάρχοντα brand (Jaguar), του χαρτοφυλακίου της, έχει εισέλθει στην αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ενώ προχώρησε (το 2019 - 2020) σε στρατηγικές συνεργασίας με τις κινεζικές αντιπροσωπείες, Maxus (SAIC) και BYD Auto, οι οποίες είναι από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά και μπαταριών λιθίου (που έχουν τα περισσότερα κινητά, laptop και αυτοκίνητα). Στόχος της εταιρίας είναι μέχρι το 2030, η δραστηριοποίησή της να κινείται ολοκληρωτικά στον τομέα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Πιο συγκεκριμένα, στον τομέα του αυτοκινήτου, η πώληση των αυτοκινήτων SAIC έχει ήδη ξεκινήσει με τα πρώτα μοντέλα να έχουν ήδη πουληθεί ενώ αναμένεται σε δύο μήνες η παραλαβή νέων αυτοκινήτων. Σχετικά με τα αυτοκίνητα BYD, ο όμιλος αναμένει παραλαβή τον Σεπτέμβριο του 2021. Συνεπώς το αποτύπωμα της BYD στα μεγέθη της εταιρίας θα εμφανιστεί από το 2022.
Για τους υπόλοιπους τομείς δραστηριοποίησης, η διοίκηση αναμένει επίσης αρκετά θετικά αποτελέσματα.

Σύμφωνα με τις επιχειρηματικές κινήσεις, ο όμιλος συμμετέχει στον διαγωνισμό του Ο.Α.Σ.Α, για την προσφορά 300 λεωφορείων, από τα οποία τα 220 είναι μεγάλου μεγέθους και τα 80 μικρού. Ο όμιλος στοχεύει να καλύψει και τις δύο κατηγορίες λεωφορείων. Στον διαγωνισμό θα συμμετάσχει με τα λεωφορεία της BYD. Εκτιμάται ότι ο διαγωνισμός θα ξεκινήσει τον Μάιο και θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο.

Από την πλευρά μας διατηρούμε θετική γνώμη, για την εταιρία, στον πίνακα επενδυτικών επιλογών του Χ&Α, από την 12/10/2020, όπου η μετοχή βρισκόταν στα € 4,3. Μέχρι την 6/5/2021, η μετοχή κερδίζει 38,6% και ο Γενικός Δείκτης 42,8%.

Για τη χρήση του 2021, εκτιμούμε ότι οι πωλήσεις θα κυμανθούν μεταξύ € 133,0 εκατ. και € 135,0 εκατ. ενώ τα καθαρά κέρδη θα κυμανθούν από € 3,9 εκατ.  έως € 4,1 εκατομμύρια.

Δείτε το δελτίο τύπου εδώ, την οικονομική έκθεση εδώ, την οικονομική παρουσίαση εδώ και τα οικονομικά μεγέθη της εταιρίας εδώ.

Επιστροφή στα περιεχόμενα, εδώ.