Οι δείκτες επίδοσης σε συγκεκριμένες υπηρεσίες θα καθορίζουν τα έσοδα του ΑΔΜΗΕ – Εισάγονται KPIs στη μεθοδολογία υπολογισμού εσόδου του διαχειριστή

21 Μαϊου 2021, 14:35 | Εισηγμένες Εταιρίες

Οι δείκτες επίδοσης σε συγκεκριμένες υπηρεσίες θα καθορίζουν τα έσοδα του ΑΔΜΗΕ – Εισάγονται KPIs στη μεθοδολογία υπολογισμού εσόδου του διαχειριστή

Συγκεκριμένο βαθμολόγιο – ποινολόγιο εισάγει η νέα μεθοδολογία εσόδου για τον διαχειριστή του δικτύου μεταφοράς ΑΔΜΗΕ, η οποία αναμένεται άμεσα να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση. Επί της ουσίας η επίδοση του διαχειριστή σε μια σειρά από υπηρεσίες κλειδιά θα καθορίζει εάν τα έσοδα θα αυξηθούν ή θα μειωθούν, καταργώντας την παρωχημένη λογική της εγγυημένης κερδοφορίας που ισχύει σήμερα.

Πιο συγκεκριμένα η νέα μεθοδολογία θα περιλαμβάνει μια σειρά από KPIs (Key Performance Indexes) βάσει των οποίων ο ΑΔΜΗΕ εφόσον εκπληρώσει συγκεκριμένους στόχους θα αυξάνει τα έσοδά του ή αντίθετα εάν αποτύχει θα δει να μειώνονται.

Το ιδιότυπο bonus malus, που αποτελεί διαδεδομένη πρακτική που ισχύει για τους μεγάλους ευρωπαίους διαχειριστές, θα αφορά σε υπηρεσίες όπως:

η διαθεσιμότητα των γραμμών μεταφοράς

η αποκοπτόμενη ενέργεια

το επίπεδο τάσης λειτουργίας

η επιτυχία στις προβλέψεις του φορτίου

η επιτυχία στις προβλέψεις για τις ΑΠΕ

Παράλληλα με τα KPIs που εισάγει η νέα μεθοδολογία εισάγει αλλαγές και ως προς τα έργα μείζονος σημασίας, όπως για παράδειγμα οι διασυνδέσεις της Κρήτης ή των Κυκλάδων. Μέχρι τώρα, ο Διαχειριστής μπορούσε να εισπράξει πριμ έως 2,5% στο WACC (σταθμισμένη μέση απόδοση κόστους κεφαλαίου) για διάστημα έως και 12 έτη. Με τη νέα μεθοδολογία «ψαλιδίζεται» το πριμ στο WACC στο 2%  ενώ η περίοδος περιορίζεται στα 4 έως 7 έτη, από 12.

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει ο πρόεδρος της ΡΑΕ Θ. Δαγούμας, είχε προαναγγείλει ότι η Ρυθμιστική Αρχή προτίθεται να υιοθετήσει στο σύνολο των διαχειριστών μια τακτική κινήτρων για τη βελτίωση των υπηρεσιών αλλά και στενής παρακολούθησης της υλοποίησης των έργων ούτως ώστε ανάλογα με το βαθμό επίτευξης των στόχων να επιβραβεύονται ή να επιβάλλονται penalties. Ο ίδιος είχε χαρακτηρίσει ως «παρωχημένη» τη λογική της εγγυημένης κερδοφορίας, η οποία θα πρέπει σταδιακά να εγκαταλειφθεί ωθώντας τους διαχειριστές στο να βελτιώσουν την απόδοση των υπηρεσιών τους προς όφελος των καταναλωτών.

Αξίζει να αναφερθεί τέλος ότι η λογική της παροχής κινήτρων στους διαχειριστές αποτελεί παγιωμένη πρακτική στους ευρωπαίους διαχειριστές.

 

Πηγή: energypress.gr

Χρήστος Στεφάνου