INTRAKAT :Δρομολογεί νέα στρατηγική και επενδύσεις με ορίζοντα δεκαετίας

16 Ιουνίου 2021, 11:20 | Χ&Α - 229

INTRAKAT :Δρομολογεί νέα στρατηγική και επενδύσεις με ορίζοντα δεκαετίας

 

 

INTRAKAT

 

Δρομολογεί νέα στρατηγική και επενδύσεις με ορίζοντα δεκαετίας

 

 

Οι στόχοι της Intrakat, όπως τους επισήμανε η Διοίκηση στην ενημέρωση των αναλυτών, είναι, α) η μεγιστοποίηση της αξίας των μετόχων, β) επαναλαμβανόμενα και σταθερά έσοδα και κέρδη, γ) ισχυρές εξασφαλισμένες ταμειακές ροές, δ) σημαντική μείωση του χρηματοοικονομικού κόστους, ε) συνδυασμένες χρηματοδοτήσεις υψηλών αποδόσεων και στ) διευρυμένο πλαίσιο δραστηριοτήτων.


Βέβαια για να πετύχει τα παραπάνω, ο όμιλος θα επικεντρωθεί σε 4 πεδία δραστηριοτήτων, τα οποία είναι, τα έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ, Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και ανάπτυξη ακινήτων στον τομέα του τουρισμού. Για την δεκαετία 2020 - 2030, αναμένεται να πραγματοποιηθούν συνολικές επενδύσεις στα έργα υποδομών, ύψους 43,4 δισεκατομμύρια. Πιο συγκεκριμένα, μέχρι το 2026, εκτιμάται ότι για τον τομέα των παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ, θα πραγματοποιηθούν επενδύσεις ύψους € 7 δισ. και για τον τομέα των ΑΠΕ, μέχρι το 2030, θα γίνουν επενδύσεις ύψους € 8,0 δισ. με στόχο η συνολική ισχύ να φθάσει τα 8GW.

Λίγες μέρες νωρίτερα, η εταιρία ανακοίνωσε την έναρξη απορρόφησης της ΓΑΙΑ ΑΝΕΜΟΣ Α.Ε. (εδώ). Σκοπός της συγχώνευσης είναι η εκμετάλλευση του χαρτοφυλακίου αδειών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ της απορροφούμενης εταιρίας συνολικής ισχύος 1,1 GW. Η συνολική δυνητική επένδυση ανέρχεται στο επίπεδο του € 1,0 δισεκατομμύριο.


Η χρηματοδότηση για την υλοποίηση των επενδύσεων, θα γίνει με τραπεζικό δανεισμό, ίδια Κεφάλαια και από τις στρατηγικές συνεργασίες που θα ανακοινώσει η εταιρία το επόμενο διάστημα. Τα απαιτούμενα κεφάλαια για την τριετία φθάνουν τα € 300 εκατομμύρια.


Επίσης, μετά την ολοκλήρωση των 14 αεροδρομίων της Fraport, έργο συνολικής αξίας € 404,0 εκατομμυρίων, ο όμιλος επαναξιολογεί επενδυτικό έργο με την Fraport, το οποίο είχε ανασταλεί λόγω κορωνοϊού. Προς το παρόν, ήδη γίνονται συζητήσεις για κατασκευαστική επένδυση ύψους €150,0 εκατομμυρίων.


Σχετικά με τα αποτελέσματα του 2020, η Διοίκηση, σχολίασε πως ήταν συγκυριακά λόγω πανδημίας. Την 31/12/2020, το ανεκτέλεστο των υπογεγραμμένων συμβάσεων του ομίλου ανερχόταν στα € 380,9 εκατ. ενώ συνυπολογίζοντας τις προς υπογραφή συμβάσεις στο τέλος τους έτους (€ 225,0 εκατ.), το συνολικό ανεκτέλεστο ανέρχεται στα € 605,0 εκατομμύρια.

Οι συνολικές πωλήσεις του ομίλου, ανήλθαν στα € 174,5 εκατ. έναντι € 286,0 εκατ. σημειώνοντας πτώση 39,0%. Το EBITDA διαμορφώθηκε στα € 1,7 εκατ. έναντι € 15,7 εκατ. σημειώνοντας πτώση 89,2% και οι καθαρές ζημίες μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στα € 12,3 εκατ. έναντι κερδών € 600,0 χιλιάδων.

Σε αυτό το σημείο να προσθέσουμε πως κατά την τελευταία πενταετία, το 2019 ήταν η μοναδική χρονιά, όπου όμιλος σημείωσε κέρδη και θετικό περιθώριο κέρδους 0,2%.


Η Διοίκηση εκτιμά πως οι προβλέψεις για την μετά covid-19 εποχή είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές για τον κλάδο καθώς σχεδιάζονται και δρομολογούνται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για το χρονικό διάστημα 2021-2026 πολλά σημαντικά έργα στην ενέργεια, στις τουριστικές υποδομές και στις αγροτικές υποδομές. Επίσης η πρόσφατη αλλαγή του νόμου για την ανάθεση των Δημοσίων Συμβάσεων και η εξασφαλισμένη χρηματοδότηση μέσω του νέου προγράμματος ΣΕΣ 2021-2027 επιτρέπουν εξαιρετικά αισιόδοξες προβλέψεις ανάκαμψης.

Με δεδομένη την εξαιρετική αστάθεια που χαρακτηρίζει τα μεγέθη της εταιρίας διαχρονικά, από την πλευρά μας, κρατάμε μια ουδέτερη στάση για την εταιρία και την μετοχή. Από την αρχή του έτους η μετοχή σημειώνει απόδοση 43,2% (μέχρι την 8/6/2021), κάτι που συμβαδίζει με την τάση της περιόδου, η οποία ευνοεί τις μετοχές που είχαν υστερήσει σημαντικά στα προηγούμενα χρόνια, αλλά και που ανακοινώνουν ενθουσιώδεις προοπτικές..

 

Δείτε το δελτίο τύπου των αποτελεσμάτων εδώ, τα οικονομικά μεγέθη εδώ και την εταιρική παρουσίαση εδώ.

Επιστροφή στα περιεχόμενα, εδώ.