Οπισθεν για τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ τον Μάιο

17 Ιουνίου 2021, 10:04 | Ελληνική Οικονομία

Πρόβλεψη για πτώση από 2% έως 5% το 2021 διατύπωσε ο CEO της IRI Π. Μπορέτος στη Food Expo. Αποτύπωμα και στις ηλεκτρονικές πωλήσεις.

Πτώση 6% σημείωσαν οι πωλήσεις των supermarket τον Μάιο του 2021, που αποδείχθηκε ο χειρότερος μήνας της τελευταίας διετίας από άποψη επιδόσεων.

Στοιχεία για τις πωλήσεις και τις καταναλωτικές τάσεις μετά την πανδημία στο οργανωμένο λιανεμπόριο παρουσίασε στην ψηφιακή έκθεση Food Expo ο Παναγιώτης Μπορέτος, Διευθύνων Σύμβουλος της IRI Hellas. Η πτώση της ζήτησης αποδίδεται τόσο στην επανεκκίνηση της εστίασης που διεκδικεί πάλι το χώρο της στην πίτα της αγοράς όσο και στις καταναλωτικές τάσεις που ανέδειξε η κρίση της πανδημίας, με τους καταναλωτές να περιορίζουν τις αγορές λόγω της αβεβαιότητας για την επόμενη μέρα στην οικονομία.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της IRI το 2021 η αγορά αναμένεται να παρουσιάσει απώλειες 2% σε σχέση με το 2020 στο βασικό σενάριο, ενώ αν το πρόγραμμα των εμβολιασμών επιταχυνθεί και δεν ξαναμπεί η χώρα σε νέο lockdown η υποχώρηση μπορεί να αγγίξει το 4-5%.

Οι νέες τάσεις αναμένεται να έχουν αποτύπωμα και στο e-grocery. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Μπορέτος, η δυναμική των ηλεκτρονικών πωλήσεων των supermarket έχει αλλάξει και η πτώση που καταγράφεται ξεπερνά το 30-35% σε σχέση με την επιπλέον αξία που πήρε από την πανδημία.

Ο κ. Μπορέτος αναφέρθηκε επίσης στις αυξήσεις των τιμών στο ράφι. Εξάλλου, πρόσφατα στοιχεία της IRI για το α’ τετράμηνο του 2021 έδειξαν ότι η ανάπτυξη 1,3% αποδίδεται στις αυξήσεις των τιμών. Ειδικά στα τυποποιημένα προϊόντα σημειώθηκε άνοδος σε αξία πωλήσεων 1,8% και πτώση 0,5% του όγκου πωλήσεων. Η επεξεργασία των στοιχείων δίνει μια αύξηση 2,2% στην τιμή ανά μονάδα στο σύνολο της αγοράς ταχυκίνητων κωδικών (FMCG), η οποία ειδικότερα στα τρόφιμα φτάνει το 3,6%.

Πάντως οι νέες τάσεις δεν αφορούν μόνο την ελληνική αγορά αφού αντίστοιχες έρευνες της IRI σε άλλες χώρες δείχνουν ότι οι καταναλωτές στην Ευρώπη αρχίζουν και ενδιαφέρονται περισσότερο για τις οικονομίες των χωρών τους και για το διαθέσιμο οικογενειακό εισόδημα, καθώς σταματούν σταδιακά τα κυβερνητικά μέτρα στήριξης. Συνεχίζουν δε να ανησυχούν για θέματα υγιεινής και ασφάλειας, καθώς δεν έχει σταματήσει η πανδημία. Πάντως, σύμφωνα με τον κ. Μπορέτο, εκτιμάται ότι μετά τους εμβολιασμούς και ιδίως από το 2022 και μετά οι καταναλωτές θα αρχίσουν να βγαίνουν σιγά σιγά σε μικρά γκρουπ, θα αυξάνουν την κινητικότητα και την κατανάλωσή τους εκτός σπιτιού.

 

Σοφία Εμμανουήλ

Πηγή: Euro2day.gr