Εξελίξεις στην Ευρωπαϊκή Οικονομία

15 Ιουλίου 2021, 16:00 | Χ&Α - 230

Ομόφωνη απόφαση χαρακτήρισε την ιστορική απόφαση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας για τον νέο στόχο του πληθωρισμού, στο 2%, η επικεφαλής της ΕΚΤ, Κριστίν Λαγκάρντ. Η ίδια, τόνισε ότι η απόφαση αποτελεί "μια ισχυρή βάση που θα μας καθοδηγήσει τα επόμενα χρόνια”, προσθέτοντας ότι δεν αποτελεί πρόβλημα κάποια ήπια και προσωρινή απόκλιση από τον στόχο του 2% (εδώ). Με αυτή την ανακοίνωση δικαιολογείται η διάθεση της ΕΚΤ, να συνεχίσει την πολιτική της ποσοτικής χαλάρωσης, η οποία εντάθηκε λόγω της πανδημίας. Στην πράξη, το μήνυμα είναι ότι, η ΕΚΤ θέλει να διατηρήσει την πολιτική “ποσοτικής χαλάρωσης” και “φθηνού” έως δωρεάν χρήματος προς τα μέλη της Ευρωζώνης και για το λόγο αυτό, αναζητά τρόπους που θα δικαιολογήσει αυτή την πολιτική. Βέβαια δε θα πρέπει ποτέ να ξεχνάμε πως η κα Λαγκάρντ, είναι πολιτικός και όχι τεχνοκράτης και η ματιά με την οποία βλέπει τις εξελίξεις είναι διαφορετική.

****

 

Στα € 12,3 δισεκατομμύρια έφτασε το εμπορικό πλεόνασμα της Γερμανίας τον Μάιο, μειωμένο σε σχέση με τον Απρίλιο όπου βρισκόταν στα € 15,5 δισεκατομμύρια. Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία, οι εξαγωγές ανήλθαν σε € 109,4 δισ. ενισχυμένες κατά 0,3% σε μηνιαία βάση και 36,4% σε σχέση με τον Μάιο του 2020. Οι εισαγωγές ενισχύθηκαν κατά 3,4% μηνιαίως και 32,6% ετησίως, στα € 97,1 δισεκατομμύρια.

****

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναθεώρησε προς τα άνω τις εκτιμήσεις για την ανάπτυξη της ευρωζώνης το 2021 και το 2022, αλλά επίσης προειδοποίησε για τους κινδύνους που θέτουν οι νέες μεταλλάξεις του κορωνοϊού. Ο εκτελεστικός βραχίονας της ΕΕ επίσης αναμένει υψηλότερο πληθωρισμό το 2021 (2,2%)  για την ευρωζώνη σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις και επιβράδυνση του πληθωρισμού το 2022 στο 1,6%. Για το σύνολο της οικονομίας, η επιτροπή αναμένει ανάπτυξη 4,8% το 2021 και 4,5% το 2022. (Δείτε εδώ τις προβλέψεις)

Σε αναβάθμιση των εκτιμήσεων για την οικονομία της ευρωζώνης προχώρησε και η S&P Global Ratings, όπου για το 2021 και το 2022 αναμένει ανάπτυξη 4,4% και 4,5% αντίστοιχα (εδώ)

****

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, ο τζίρος του λιανεμπορίου στην Ευρωζώνη, παρουσίασε ετήσια αύξηση 9,0% και 9,2% στην Ε.Ε..Σε σχέση με τον Απρίλιο του 2021, ο τζίρος του λιανεμπορίου αυξήθηκε κατά 3,9% στην Ευρωζώνη και 3,6% στην Ε.Ε..(εδώ)

****

Το ισχυρό πλήγμα που υπέστη ο τουριστικός κλάδος, και δε ο τομέας της φιλοξενίας, εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού αποτυπώνουν τα στοιχεία της Eurostat, τα οποία καταδεικνύουν πτώση 73% στον αριθμό των διανυκτερεύσεων που πραγματοποιήθηκαν το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου του 2021 σε τουριστικά καταλύματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.

 

****

Τον Μάιο του 2021, το ποσοστό ανεργίας στην ευρωζώνη μειώθηκε στο 7,9%, από 8,1% τον Απρίλιο, ενώ στην ΕΕ η ανεργία μειώθηκε στο 7,3%, από 7,4% τον Απρίλιο. Τον Μάιο του 2020, η ανεργία στην ευρωζώνη και στην ΕΕ ήταν 7,5% και 6,9%, αντιστοίχως.Το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας στην ΕΕ καταγράφουν η Ελλάδα (15,4%), η Ισπανία (15,3%) και η Ιταλία (10,5%). Τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφονται στην Ολλανδία και την Τσεχία (3,3%) και στη Γερμανία (3,7%). (εδώ)

 

****

Σύμφωνα με τα τελικά στοιχεία του IHS Markit, ο PMI μεταποίησης αυξήθηκε στις 63,4 μονάδες τον Ιούνιο από 63,1 τον Μάιο, υψηλότερα από την αρχική εκτίμηση (63,1). Πρόκειται για την υψηλότερη μέτρηση από τότε που άρχισε η διενέργεια της συγκεκριμένης έρευνας, τον Ιούνιο του 1997 (εδώ). Ο ΡΜΙ υπηρεσιών, σημείωσε άνοδο στις 59,5 μονάδες τον Ιούνιο από τις 57,1 μονάδες τον Μάιο, στο υψηλότερο επίπεδο από τον Ιούνιο του 2006. Οι εκτιμήσεις έκαναν λόγο για 59,2 μονάδες.(εδώ)

 

****

 

 

Στην ευρωζώνη, ο ετήσιος πληθωρισμός μειώθηκε στο 1,9% τον Ιούνιο, από 2% το Μάιο. Τον χαμηλότερο πληθωρισμό στην ΕΕ είχαν η Ελλάδα (-1,2%), η Μάλτα (0,2%) και η Πορτογαλία (0,5%), ενώ τον υψηλότερο είχαν η Ουγγαρία (5,3%), η Πολωνία (4,6%) και το Λουξεμβούργο (4%) (εδώ).

 

****

Αυξάνονται με γοργούς ρυθμούς οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, παρά τις αντιξοότητες που δημιούργησε η πανδημία. Μόνο το 2020, που το μεγαλύτερο μέρος της χρονιάς ήταν χαμένο λόγω του Covid-19, το 1 στα 9 οχήματα που πουλήθηκαν στην Ευρώπη ήταν αμιγώς ηλεκτρικό ή υβριδικό. Πρόκειται για τριπλασιασμό του μεριδίου αγοράς τους αφού το σχετικό ποσοστό για το 2019 δεν ξεπερνούσε το 3,5% σύμφωνα με στοιχεία από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Περιβάλλοντος και το Reuters. (εδώ)

 

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις ευρωπαϊκής οικονομίας, εδώ.

 

Επιστροφή στα περιεχόμενα, εδώ.