Το 60% των πολιτών κοινωνικοποιήθηκε την περίοδο της πανδημίας μέσω των social media

26 Νοεμβρίου 2021, 15:04 | Κοινωνία

Το 60% των πολιτών κοινωνικοποιήθηκε την περίοδο της πανδημίας μέσω των social media

Ακόμη πιο σημαντικά για τη σύνδεση των ανθρώπων έγιναν στη διάρκεια της πανδημίας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σχεδόν έξι στους δέκα (59%) πολίτες παγκοσμίως δηλώνουν ότι τα social media τους, λειτούργησαν ως μια ζωτική σύνδεση την περίοδο των lockdowns.

Οι χρήστες στο Βιετνάμ είναι οι πιο ένθερμοι υποστηρικτές της άποψης ότι τα social media, τους παρέχουν ζωτικού χαρακτήρα σύνδεσηΑυτό το ποσοστό ήταν υψηλότερο μεταξύ των νεότερων ατόμων ηλικίας 18-34 ετών (71%), των οποίων οι κοινωνικές συναναστροφές βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στο μεταξύ, οι χρήστες στο Βιετνάμ (94%) και τη Νότια Αφρική (79%) είναι οι πιο ένθερμοι υποστηρικτές της άποψης ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν ζωτικού χαρακτήρα σύνδεση για τους ίδιους.

Πάντως, ένα εξαιρετικά σημαντικό ποσοστό και συγκεκριμένα το ένα τρίτο των ανθρώπων παγκοσμίως (33%) δηλώνουν ότι έχουν γίνει λιγότερο ανεκτικοί με τους ανθρώπους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

“Έχουμε περάσει σε μια νέα εποχή, όπου οι εικονικές σχέσεις γίνονται ο κανόνας. Αυτές οι μονόπλευρες σχέσεις οδηγούν συχνά κάποιους να μοιράζονται υπερβολικά πολλές πληροφορίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στην προσπάθεια ανάπτυξης αυτών των σχέσεων. Ωστόσο, αυτό μπορεί να προκαλέσει μια μεγάλη γκάμα αρνητικών και απρόβλεπτων συνεπειών - απόπειρες hacking και phishing, doxing και εκφοβισμό, online shaming μεταξύ άλλων - ενώ η λίστα συνεχίζεται”, σχολιάζει η Kaspersky/

Δίκοπο μαχαίρι τα προσωπικά δεδομένα

Έρευνα της Kaspersky εντοπίζει τους πιθανούς κινδύνους, που ενέχει η υπερβολική έκθεση των χρηστών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Λίγο περισσότερο από το ένα τρίτο (38%) γνωρίζει κάποιον του οποίου τα προσωπικά δεδομένα έχουν παραβιαστεί, ενώ στα άτομα ηλικίας 18 έως 34 ετών το ποσοστό αυτό ξεπερνά το μισό (52%).

Από την άλλη, συνολικά, τα δύο πέμπτα (41%) των ενηλίκων παγκοσμίως πιστεύουν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι θετικά για την κοινωνία και την πολιτική. Ο αριθμός αυτός υπερδιπλάσιος από αυτούς που πιστεύουν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αρνητικό αντίκτυπο (19%).

Όταν χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να νιώθουν ότι “ψυχαγωγούνται” (56%), “συνδέονται” (36%), “είναι χαρούμενοι” (26%) και “αντλούν έμπνευση” (23%).

Πάντως, τα δύο τρίτα (63%) των ενηλίκων, παγκοσμίως, μπορούν να θυμηθούν μια είδηση σχετικά με τις αρνητικές επιπτώσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αναφορικά με το απόρρητο των δεδομένων. Επίσης, σχεδόν οκτώ στους δέκα (78%) όσων ανακάλεσαν μια τέτοια είδηση λένε ότι επηρέασε τον τρόπο, που χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Πέντε τύποι χρηστών

Η Kaspersky έχει εντοπίσει πέντε τύπους συμμετεχόντων στα social media:

- Savvy Socials: Εκείνοι που περιορίζουν τον χρόνο τους στο Διαδίκτυο και τις αναρτήσεις στο ελάχιστο.

- Breezy Posters: Εκείνοι που δημοσιεύουν εντατικά σε σχετικά σύντομες περιόδους δραστηριότητας.

- Oversarers: Αυτοί οι άνθρωποι ζουν ουσιαστικά στο Διαδίκτυο και δημοσιεύουν σαν τρελοί.

- Lurkers: Ενδέχεται να περνούν πολύ χρόνο στα social, αλλά είναι εδώ για να σερφάρουν και όχι για να σχολιάσουν.

- Offliners: Αυτά τα άτομα είτε είναι ανενεργά, είτε δεν έχουν εγγραφεί ποτέ ή έχουν διαγράψει πολλούς από τους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

 

Πηγή: sepe.gr