Διογκώνεται ο στόλος των πλοίων μεταφοράς LNG

21 Δεκεμβρίου 2021, 09:53 | Διεθνείς Αγορές

Διογκώνεται ο στόλος των πλοίων μεταφοράς LNG

Σε διαρκή ανάπτυξη αναμένεται να βρεθεί ο παγκόσμιος στόλος των LNG carriers, μετά τις αυξημένες παραγγελίες των τελευταίων ετών σε νέο τονάζ, δείγμα των προσδοκιών των εφοπλιστών για αναβαθμισμένο ρόλο του καυσίμου στη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Όπως αναφέρει σχετική ανάλυση της VesselsValue, το βιβλιο παραγγελιών έχει διευρυνθεί σε μεγάλο βαθμό την τελευταία πενταετία. Συγκεκριμένα, φέτος "σκαρφάλωσε" στα 73 νεότευκτα από μόλις οκτώ το 2016.

Αυτό, σε συνδυασμό με τις λίγες πωλήσεις LNG carriers για scrap, δημιουργεί τις συνθήκες για αύξηση του στόλου. Συγκεκριμένα, το τρέχον έτος οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια επτά LNG carriers, έναντι 124,5 εκατ. δολαρίων. Συνολικά, τα επόμενα τέσσερα χρόνια, 172 νέα βαπόρια αναμένεται να παραδοθούν σε πλοιοκτήτες.

"Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες αποτελούν βασικό στοιχείο αύξησης του μεγέθους του στόλου των LNG carriers. Αυτά τα πλοία φαίνεται να έχουν ένα υποσχόμενο μέλλον, καθώς το φυσικό αέριο είναι μία καθαρή μέθοδος παραγωγής ενέργειας" σημειώνουν οι αναλυτές της VesselsValue.

"Υποστηριζόμενο από υγιείς υποδομές, το LNG παρέχει μία ισχυρή βραχυπρόθεσμη μέθοδο μείωσης της παραγωγής άνθρακα εν αναμονή αξιόπιστων και διαθέσιμων πράσινων πηγών ενέργειας" συμπληρώνουν.

Ο ελληνικός στόλος

Οι Έλληνες και οι Ιάπωνες διαθέτουν τους μεγαλύτερους και ακριβότερους στόλους σε παγκόσμιο επίπεδο. Ειδικότερα, υπάρχουν 142 LNG carriers στο νερό, ιαπωνικών συμφερόντων, αξίας 18,4 δισ. δολαρίων. Αντίστοιχα, οι "Greeks" διαχειρίζονται 115 LNG carriers, η αξία των οποίων φτάνει τα 19,8 δισ. δολάρια.

Με τα ναύλα στη spot να σημειώνουν σημαντική άνοδο, η αξία του ελληνικού στόλου στην αγορά LNG έχει αυξηθεί κατά 2 δισ. δολάρια από την αρχή της χρονιάς.

Στη μελέτη της VesselsValue συμπεριλαμβάνονται οι δέκα μεγαλύτερες εταιρείες με στόλο LNG carriers. Ανάμεσά τους βρίσκονται και τρεις ελληνικές, η Maran Gas της Μαρίας Αγγελικούση, η Dynagas του Γιώργου Προκοπίου και η GasLog του Πήτερ Λιβανού.

Οι Έλληνες επένδυσαν φέτος μαζικά σε νέα LNG carriers, τοποθετώντας ακριβές παραγγελίες σε ασιατικά ναυπηγεία. Τελευταίο παράδειγμα η GasLog, η οποία παρήγγειλε τέσσερα LNG carriers, χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων έκαστο, στο νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering.

Η παράδοση των βαποριών προγραμματίζεται για το 2024 και το 2025. Το τίμημα δεν έγινε γνωστό, αλλά η ναυπήγηση ενός πλοίου αυτών των προδιαγραφών κοστίζει σήμερα περισσότερα από 200 εκατ. δολάρια.

 

Πηγή:capital.gr