Ρεκόρ στα deals μεταχειρισμένων bulk carriers το 2021

24 Δεκεμβρίου 2021, 12:23 | Διεθνείς Αγορές

Σε επίπεδα ρεκόρ έφτασαν οι αγοραπωλησίες second hand πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου το 2021, με ώθηση από την εξαιρετική ναυλαγορά στο μεγαλύτερο τμήμα του έτους.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανάλυση της ναυλομεσιτικής Intermodal, ο αριθμός των deals που καταγράφηκαν φέτος μπορεί μόνο να συγκριθεί με αυτόν του 2007, ενώ η αύξηση σε σχέση με πέρυσι αγγίζει το 60%.

Το ενδιαφέρον ανά τρίμηνο

Στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του έτους, τα bulk carriers, τύπου supramax ήταν αυτά που πουλήθηκαν περισσότερο και ακολούθησαν τα handysizes. Πολλά deals για panamaxes και ultramaxes καταγράφηκαν τον Ιανουάριο, ενώ για kamsarmaxes και handymaxes το Φεβρουάριο. Στο προσκήνιο ανήλθαν το Μάρτιο τα μεγάλα πλοία της αγοράς, τύπου capesize.

Το δεύτερο τρίμηνο και συγκεκριμένα ο Απρίλιος ξεκίνησε με πρωταγωνιστές τα capesizes, οι πωλήσεις των οποίων αντιστοιχούσαν στο 20% των συνολικών deals. Το δίμηνο Μαΐου - Ιουνίου, το ενδιαφέρον στράφηκε κυρίως στα handysizes και δευτερευόντως στα supramaxes και τα panamaxes.

Κατά το τρίτο τρίμηνο, πρώτα στις προτιμήσεις των εφοπλιστών ήταν τα bulk carriers, τύπου handysize και ακολούθησαν τα supramaxes. Τα capes κατέλαβαν την τρίτη θέση στη λίστα τον Αύγουστο και το Σεπτέμβριο.

Στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, τα handysizes πρωταγωνίστησαν το δίμηνο Οκτωβρίου - Νοεμβρίου και τα supramaxes το Δεκέμβριο, αντιστοιχώντας στο 38,9% των συνολικών deals. Στη δεύτερη θέση τον Οκτώβριο, με ποσοστό 20% των συνολικών πωλήσεων, κατατάσσονται τα capes.

Οι Έλληνες

Μεγάλο αριθμό bulk carriers ενέταξαν στους στόλους τους και οι Έλληνες εφοπλιστές. Συγκεκριμένα, αγόρασαν φέτος 227 μεταχειρισμένα βαπόρια αυτού του τύπου ξοδεύοντας 4 δισ. δολάρια, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση διεθνώς σε αριθμό και αξία των deals.

Στο πεδίο των πωλήσεων, παραχώρησαν 106 second hand bulk carriers, έναντι 1,29 δισ. δολαρίων. Αυτή είναι η δεύτερη καλύτερη επίδοση σε αριθμό πωλήσεων και η τρίτη σε αξία, σε παγκόσμιο επίπεδο.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, οι "Greeks" ελέγχουν το το 20,04% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

 

Πηγή: capital.gr