Οι τάσεις στα ελληνικά λιμάνια

10 Ιανουαρίου 2022, 13:30 | Χ&Α - 236

Οι τάσεις στα ελληνικά λιμάνια

Ποιά θα είναι η επίδραση στα ελληνικά λιμάνια (κυρίως ΟΛΠ και ΟΛΘ) από την τάση που αρχίζει να διαφαίνεται για τη “συγκέντρωση” της παραγωγής πλησιέστερα στις γεωγραφικές περιοχές των πωλήσεων; Το ζήτημα της συγκέντρωσης της παραγωγής, θεωρείται ως “απότοκο” της πανδημίας και της διαταραχής που προκλήθηκε στις εφοδιαστικές αλυσίδες, κατά τη διάρκειά της. Παράλληλα, εκτιμάται ότι θα είναι και ένα αποτέλεσμα στην εντεινόμενη (εμπορική, προς το παρόν) σύγκρουση μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας. Οι εξελίξεις αυτές και οι εκτιμήσεις για το περιβάλλον το οποίο δημιουργείται, ήδη, από τις αρχές του έτους, προκαλούν νέες τάσεις στη διεθνή ναυτιλία, όπου διαπιστώνεται ότι, αντίθετα απ’ ότι συνέβαινε στο παρελθόν, στις νέες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς κοντέινερς, κυριαρχούν τα μεγέθη μεσαίας μεταφορικής δυναμικότητας (13 έως 16 χιλιάδων TEU) (εδώ). Αν η τάση αυτή επιβεβαιωθεί και επικρατήσει, θα σημάνει, αν όχι περιορισμό των εργασιών των δύο βασικών λιμένων της χώρας, τουλάχιστον πτώση του προβλεπόμενου ρυθμού αύξησής τους, σε βαθμό που δε θα μπορέσει να υποκατασταθεί από την αύξηση στην κίνηση του επιβατηγών πλοίων ή της κρουαζιέρας. Βεβαίως, οι σκέψεις που αναπτύσσουμε παραπάνω, δεν αφορούν σε κάτι που θα εκδηλωθεί άμεσα, αλλά περισσότερο στη δημιουργία μίας μακροχρόνιας τάσης, η οποία όμως, σταδιακά, μπορεί να αρχίσει να λαμβάνεται υπόψη από τους μακροχρόνιους επενδυτές.

Με βάση τις αναμενόμενες εξελίξεις στο διεθνές εμπόριο και στη διεθνή ναυτιλία, τον επενδυτικό σχεδιασμό των δύο μεγάλων ελληνικών λιμένων και την εξέλιξη των μεγεθών τους κατά το 2021, πέραν από την εκτίμηση ότι, το 2021, δεν ήταν ένα καλό έτος για τον Ο.Λ. Πειραιά, ενώ ήταν καλύτερο για τον Ο.Λ. Θεσσαλονίκης, μπορούμε να εκτιμήσουμε ότι, στο μέλλον, θα υπάρξει διαφοροποίηση στην πορεία τους, μία διαφοροποίηση που θα εξελίσσεται υπέρ του Ο.Λ. Θεσσαλονίκης. Για διάφορους λόγους, η πορεία ανάπτυξης αυτής της εταιρίας, καθυστέρησε σημαντικά. Εκτιμούμε όμως ότι, έχουμε εισέλθει στη φάση βελτίωση της εξέλιξής της και βελτίωσης της ισορροπίας της (εμπορικής και μετοχικής) σε σχέση με την ανταγωνίστρια εταιρία του Πειραιά.

 

Επιστροφή στα περιεχόμενα, εδώ