Οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας εξετάζουν λύσεις απανθρακοποίησης

10 Ιανουαρίου 2022, 16:00 | Διεθνής Οικονομία

Οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας εξετάζουν λύσεις απανθρακοποίησης

H Carnival με στόλο 91 πλοίων που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης σχεδιάζει να προσθέσει 11 νέα πλοία που κινούνται με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG) έως το 2025 και διαθέτει scrubbers στα τρία τέταρτα του στόλου της.

Όπως ανέφερε επιδιώκει να τροφοδοτήσει μελλοντικά πλοία για τις κρουαζιέρες της θυγατρικής της AIDA, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της Carnival, Άρνολντ Ντόναλντ, μίλησε σε αναλυτές σε πρόσφατη τηλεδιάσκεψη για τις «ηγετικές» προσπάθειές της εταιρείας για «επιτάχυνση της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές».

Η Costa Cruises στοχεύει στις κυψέλες καυσίμου και μπαταρίες, έτσι ώστε τα πλοία της να έχουν δυνατότητες παραγωγής ενέργειας στην ξηρά χωρίς ορυκτά καύσιμα. Ταυτόχρονα σχεδιάζει να αντικαταστήσει 19 παλαιότερα, λιγότερο αποδοτικά πλοία με πιο φιλικά προς το περιβάλλον.

Η ανταγωνιστική Royal Caribbean Group που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και έχει 60 επιβατηγά πλοία απαριθμεί τέσσερις πρωτοβουλίες στο πλαίσιο της στρατηγικής του Destination Net Zero.

Μέσω αυτών επιδιώκει να μηδενίσει εκπομπές άνθρακα έως το 2050. Ίσως η πιο φιλόδοξη είναι η προσθήκη ενός νέου πλοίου το επόμενο έτος, με κινητήρα LNG, το οποίο θα λειτουργεί εκτός κυψελών καυσίμου και μπαταριών χωρίς εκπομπές ρύπων ενώ βρίσκεται στο λιμάνι.

Το πλοίο, θα προστεθεί στο στόλο της Silversea Cruises, που έχει 10 πλοία.

Η κατασκευή του πλοίου Silver Nova στο ναυπηγείο Papenburg του Meyer Werft στη βόρεια Γερμανία ξεκίνησε τον περασμένο Νοέμβριο ως μέρος του νεότευκτου έργου Project Evolution της μάρκας.

Η Silversea πρόκειται να αποκτήσει ένα αδελφό πλοίο του Silver Nova το 2024. Η Royal Caribbean σχεδιάζει επίσης να φέρει 11 άλλα νέα πλοία με ενεργειακά αποδοτικά και εναλλακτικά καύσιμα με την πάροδο του χρόνου και να επενδύσει περαιτέρω σε λύσεις μείωσης του άνθρακα, ενώ θα βρει τον καλύτερο τρόπο για την επίτευξη των στόχων του Δείκτη Απόδοσης Υφιστάμενων Πλοίων (EEXI) και του Δείκτη Έντασης Άνθρακα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.

Η Norwegian Cruise Line Holdings έχει δημοσιοποιήσει αρκετές πρωτοβουλίες που επικεντρώνονται στην επίτευξη μηδενικών εκπομπών, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς πιστώσεων άνθρακα για την αντιστάθμιση 3 εκατομμυρίων τόνων CO2 σε τρία χρόνια, ξεκινώντας πέρυσι.

Έχει επίσης συνεργαστεί με την Cruise Lines International Association (CLIA) για τη δημιουργία ενός ταμείου έρευνας και ανάπτυξης 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων που επικεντρώνεται στην εξάλειψη των εκπομπών CO2 από τη ναυτιλία.

Η Norwegian έχει υπογράψει τη δέσμευση της CLIA να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά 40% έως το 2030. Η εταιρεία, η οποία ανήκει στον κολοσσό πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Mediterranean Shipping Co, αναμένει να παραλάβει το MSC World Europa με κινητήρα LNG, 5.000 επιβατών από την Chantiers de l'Atlantique τον Δεκέμβριο του τρέχοντος έτους.

Η ναυτιλιακή εταιρεία με στόλο 18 πλοίων σχεδιάζει να παραλάβει δύο ακόμη πλοία που κινούνται με LNG από τη γαλλική ναυπηγική εταιρεία: το MSC Euribia χωρητικότητας 5.200 επιβατών το 2023 και ένα πλοίο που δεν έχει ακόμη ονομαστεί το 2025. Επιδιώκει επίσης να κινήσει μελλοντικά πλοία με κυψέλες καυσίμου και υδρογόνο για να συμπληρώσει τα ενεργά πλοία της με ορυκτά καύσιμα που είναι εξοπλισμένα με scrubbers.

 

Πηγή: reporter.gr