Στο 1,8 δισ. οι επενδύσεις των εφοπλιστών σε φορτηγά και τάνκερ

12 Απριλίου 2022, 10:14 | Ελληνικές Εταιρίες

Οι Έλληνες εφοπλιστές στο α’ τρίμηνο του 2022 φαίνεται πως επενδύουν τόσο στα φορτηγά πλοία -παραδοσιακός τομέας- όσο και στα δεξαμενόπλοια τώρα που η ναυλαγορά τους είναι ζημιογόνα και οι τιμές στα χαμηλά, προσδοκώντας στην άνοδο της μετά από 20 μήνες κρίσης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, από τις αρχές του έτους οι εγχώριες ναυτιλιακές εταιρείες έχουν επενδύσει 1,16 δισ. δολάρια για την απόκτηση 53 φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Από αυτά τα 16 είναι τύπου handy, συνολικής αξίας 315 εκατ. δολαρίων, τα 12 supramax αξίας 231 εκατ. δολαρίων και τα 10 panamax αξίας 210 εκατ. δολαρίων. Παράλληλα, έχουν εξαγοράσει 7 capesize, συνολικής αξίας 179 εκατ. δολαρίων.

Την ίδια στιγμή, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει 608,8 εκατ στην αγορά 36 δεξαμενόπλοιων, ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (αξίας 18 εκατ.),ένα υγραεριοφόρο και ένα άλλης κατηγορίας σύμφωνα με τα δεδομένα της Allied Shipping Research.

Στο επενδυτικό ράλι, ακολουθούν οι Κινέζοι στη δεύτερη θέση έχοντας επενδύσει 1,01 δισεκατομμύριο δολάρια για 52 πλοία εκ των οποίων 34 είναι φορτηγά, πέντε δεξαμενόπλοια, δύο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και δύο υγραεριοφόρο ενώ τα υπόλοιπα είναι άλλου τύπου. Στην τρίτη θέση είναι ναυτιλιακές εταιρείες της Σιγκαπούρης με 745 εκατομμύρια για 25 πλοία.

Συνολικά μέσα στο 2022 έχουν δοθεί 10,167 δισεκατομμύρια για την αγορά 506 πλοίων. Ειδικότερα τα περισσότερα ποσά έχουν δοθεί ως εξής:

- 3,4 δισεκατομμύρια για 191 φορτηγά πλοία

- 2,8 δισ. για 156 δεξαμενόπλοια

- 2,867 δισεκατομμύρια για 77 container vessels

- 513,5 εκατομμύρια για 30 υγραεριοφόρα.

 

Πηγή:capital.gr