ATTICA ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ - Το κόστος των καυσίμων προκαλεί προβλήματα στα αποτελέσματα του 2022

15 Απριλίου 2022, 12:20 | Χ&Α - 239

ATTICA ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ - Το κόστος των καυσίμων προκαλεί προβλήματα στα αποτελέσματα του 2022

 

 

 

 

 

 

 

 

ATTICA ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ

 

Το κόστος των καυσίμων προκαλεί προβλήματα στα αποτελέσματα του 2022

 

Οι αυξημένες τιμές καυσίμων, όπως έχουν διαμορφωθεί κατά το τελευταίο διάστημα, προκαλούν δυσχερείς συνέπειες στις ακτοπλοϊκές εταιρίες και επιδεινώνουν την ήδη δυσχερή θέση τους, κατά τη διάρκεια ενός έτους, το οποίο είχε εκτιμηθεί ότι θα είναι ιδιαίτερα κερδοφόρο.

Κατά τη χρήση του 2021, τα έξοδα καυσίμων - λιπαντικών ανήλθαν στα € 138,1 εκατομμύρια, έναντι € 96 εκατ. στην χρήση του 2020, σημειώνοντας αύξηση 43,8%, με την αύξηση της μέσης τιμής των ναυτιλιακών καυσίμων, να σημειώνει αύξηση 32,4% σε σχέση με το 2020 (σελίδα 147 της οικονομικής έκθεσης). Η κρισιμότητα του παράγοντα “κόστος καυσίμων” αναλύεται και στο τμήμα των “κυριότερων κινδύνων” (σελίδα 36 της οικονομικής έκθεσης), όπου αναφέρεται ότι, “μια μεταβολή των τιμών των καυσίμων κατά 10%, σε ετήσια βάση θα είχε επίδραση στα αποτελέσματα και στη καθαρή θέση του Ομίλου κατά € 12,97 εκατομμύρια περίπου”.

Για το α΄τρίμηνο του 2022, η διοίκηση ενημερώνει ότι η μέση τιμή των καυσίμων τον Φεβρουάριο, αυξήθηκε κατά 28% σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2021, ενώ παράλληλα η τάση για περαιτέρω αύξηση των τιμών διατηρήθηκε και στις πρώτες εβδομάδες του Μαρτίου.

Προκειμένου να αντισταθμίσει, την επιβάρυνση του κόστους, η διοίκηση ακολουθεί μια σειρά ενεργειών, που αφορούν στην εναρμόνιση της τιμολογιακής πολιτικής, στην βελτιστοποίηση των δρομολογίων των πλοίων και σε πράξεις αντιστάθμισης της τιμής του καυσίμου.


Στο μεταξύ, το μεταφορικό εργο του Ομίλου, κατά το 2021, βελτιώθηκε σε σχέση με το 2020, αλλά υπολείπεται σημαντικά από το μεταφορικό έργο του 2019. Συγκεκριμένα, η Attica, μετέφερε 4,4 εκατομμύρια επιβάτες από 3,3 εκατ. επιβάτες το 2020 και τα δρομολόγια των πλοίων ανήλθαν στα 12.252 από 10.911 το 2019.

Τα συνολικά έσοδα του Ομίλου, ανήλθαν στα € 347,9 εκατομμύρια από € 290,4 εκατ. το 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 19,8%. Το μικτό περιθώριο κέρδους  διαμορφώθηκε περίπου στο ίδιο επίπεδο με το 2020, στο 10,76%.

Παρά τα κέρδη, που είχε ο Όμιλος, από διαφορά μεταξύ του τιμήματος απόκτησης θυγατρικής (€ 1,79 εκατ.), από χρηματοοικονομικά έσοδα (€ 12,1 εκατ.) και από λοιπά έσοδα εκμετάλλευσης (€ 5,7 εκατ.) -δείτε αναλυτικά σελ. 22-23 της οικονομικής έκθεσης-, οι αυξημένες δαπάνες και τα αυξημένα χρηματοοικονομικά έξοδα, οδήγησαν το καθαρό αποτέλεσμα του Ομίλου, σε ζημιές ύψους € 13,2 εκατομμύρια, έναντι ζημιών ύψους € 49,4 εκατομμυρίων.

Για την χρήση του 2021, τα ταμειακά διαθέσιμα αυξήθηκαν ελαφρώς στα € 97,4 εκατομμύρια και οι συνολικές δανειακές υποχρεώσεις διαμορφώθηκαν στα € 481,6 εκατομμύρια, με αποτέλεσμα ο καθαρός δανεισμός να διαμορφώνεται στα € 384,2 εκατομμύρια.


Στο πρώτο δίμηνο του έτους, σημειώθηκε αύξηση 155,1% στους επιβάτες, 92,7% στα Ι.Χ. οχήματα και 16,4% στα φορτηγά οχήματα, σε σχέση με το αντίστοιχο δίμηνο του 2021. Τα δεδομένα αυτά, επιβεβαιώνουν την εκτίμηση της διοίκησης ότι επέρχεται σταδιακή ομαλοποίηση των εργασιών του Ομίλου, στα προ Covid επίπεδα. Για το υπόλοιπο του έτους, ευνοϊκά θα λειτουργήσει και η άρση του περιορισμού μεταφοράς επιβατών στα πλοία από την 12/3/2022. Παράλληλα, εντός του 2022, αναμένεται να προστεθούν στο στόλο του Ομίλου (υπάρχουν ήδη 30 πλοία, με τα σήματα “Superfast Ferries”, “Blue Star Ferries” και “Hellenic Seaways”) τρία υπερσύγχρονα πλοία τύπου Aero Catamaran τα οποία θα δρομολογηθούν στις γραμμές του Αργοσαρωνικού.

Επίσης, κατά το 2022, αναμένουμε να συνεισφέρει στα μεγέθη, η νέα δραστηριότητα του Ομίλου, στον ξενοδοχειακό τομέα, με την εξαγορά της ιδιοκτήτριας εταιρίας του ξενοδοχείου Naxos Resort Beach Hotel.
Ωστόσο, η αύξηση στα κόστη, καθιστούν οποιαδήποτε πρόβλεψη, από την πλευρα της διοίκησης,  για έτος αδύνατη.


Για την χρήση του 2021, η εκτίμηση μας για τις πωλήσεις ήταν € 327 εκατομμύρια και για κέρδη αναμέναμε ότι θα εμφανιστούν ζημιές ύψους € 15 εκατομμυρίων. Η διαφορά στις ζημιές έγκειται στο ύψος των έκτακτων κερδών που προέκυψαν εντός της χρήσης, όπως αναφέραμε και παραπάνω.

Για τη χρήση του 2022, αναμένουμε ότι οι πωλήσεις (συνυπολογίζοντας και τις τιμολογιακές αυξήσεις στα ναύλα) θα φτάσουν στα € 410 εκατομμύρια, ενώ τα αποτελέσματα θα είναι και πάλι ζημιογόνα, με τις ζημιές να προσεγγίζουν τα € 5,0 εκατομμύρια. Βεβαίως, η πρόβλεψη αυτή είναι αρκετά “πρώιμη”, αφού, οι βασικοί παράγοντες, α) της εξέλιξης της τιμής των καυσίμων και β) της τουριστικής κίνησης προς τη χώρα και προς τα νησιά, είναι ακόμη άγνωστοι.

Σε κάθε περίπτωση, παραμένουμε αρνητικοί για τη μετοχή της εταιρίας (όπως επίσης και για τη μητρική της Marfin Investment Group (ΜΙΓ) και εκτιμούμε ότι, σύντομα θα πρέπει να υπάρξουν εξελίξεις που θα κρίνουν το μέλλον και την επιβίωσή της.


Δείτε το δελτίο τύπου εδώ, την οικονομική έκθεση εδώ και τον πίνακα οικονομικών μεγεθών, εδώ.

 

Επιστροφή στα περιεχόμενα, εδώ