ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ - Η Sixt αλλάζει την φυσιογνωμία του Ομίλου

15 Απριλίου 2022, 12:13 | Χ&Α - 239

ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ - Η Sixt αλλάζει την φυσιογνωμία του Ομίλου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ

 

Η Sixt αλλάζει την φυσιογνωμία του Ομίλου

 

Ανώτερο ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων, πέτυχε, κατά το 2021, ο Όμιλος “Μοτοδυναμική”, ξεπερνώντας οριακά το επίπεδο των πωλήσεων του 2019. Όμως, κατά το 2021, σε σχέση με το 2019, η χρηματοοικονομική εξέλιξη, ήταν καλύτερη: αυξημένο περιθώριο μικτού κέρδους (24,2% έναντι 22,8% κατά το 2019), μειωμένες δαπάνες λειτουργίας (15,6% επί των πωλήσεων, έναντι 19,4%), μειωμένα χρηματοοικονομικά κόστη (1,3% επί των πωλήσεων, έναντι 1,9%),  με αποτέλεσμα το περιθώριο EBIDTA να φτάσει στο 15,0% (έναντι 11,7%) και τα καθαρά κέρδη στα € 4,87 εκατομμύρια, έναντι € 1,24 κατά το 2019.

 

Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, η είσοδος του Ομίλου, το 2019, στην βραχυχρόνια μίσθωση μέσω της Sixt, άλλαξε την φυσιογνωμία της εταιρίας, δίνοντας της, ένα νέο αντικείμενο δραστηριοποίησης και ένα μεγαλύτερο περιθώριο εξάπλωσης στην τουριστική αγορά, όπου μέχρι πρότινος, καλύπτε μέσω της Yamaha, με τα προϊόντα θαλάσσης. Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις της Sixt, στηρίζονται κυρίως σε βραχυπρόθεσμες μισθώσεις (rent a car) προς τουρίστες. Παράλληλα, καθώς ο Όμιλος εισέρχεται όλο και πιο δυναμικά στον κλάδο του αυτοκινήτου, θα μπορούσε να επεκταθεί και σε άλλους τομείς του κλάδου, αρχικά στη μακροχρόνια μίσθωση και σταδιακά και στην εμπορία, εξελίξεις που θα δημιουργήσουν νέα, μεγάλα, περιθώρια ανάπτυξης.

 

Στα αποτελέσματα του 2021, η συμμετοχή της Sixt στα συνολικά έσοδα αυξήθηκε στο 24,6% από 17,4% το 2020, η συμμετοχή της Porsche μειώθηκε στο 20,6% από 30,2% και η συμμετοχή της Yamaha, σημειώθηκε στο 54,8% από 52,4%. Ο συνολικός κύκλος εργασιών, ανήλθε στα € 94,7 εκατομμύρια, έναντι € 78,3 εκατ. πετυχαίνοντας αύξηση 20,9%. Οι πωλήσεις δικύκλων & προϊόντων θάλασσας (Yamaha) διατήρησαν την θετική τους πορεία  παρά τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα παρουσιάζοντας αύξηση 26,5% στα € 51,9 εκατομμύρια. Αντίθετα,  οι  πωλήσεις  αυτοκινήτων  (Porsche)  επλήγησαν  ιδιαίτερα  από  την  περιορισμένη διαθεσιμότητα παρουσιάζοντας μείωση 17,6% στα € 19,5 εκατομμύρια και θεαματική ήταν η ανάκαμψη στην δραστηριότητα ενοικίασης αυτοκινήτων (Sixt) με τις πωλήσεις να ανέρχονται σε € 23,3 εκατομμυρίων παρουσιάζοντας αύξηση 70,9% σε σχέση με πέρυσι.

 

Οι συνολικές δανειακές υποχρεώσεις του Ομίλου, μειώθηκαν στα € 18,5 εκατ. έναντι € 21,2 εκατ. και τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν στα € 7,1 εκατ. από € 2,1 εκατ. πέρυσι, με αποτέλεσμα ο καθαρός δανεισμός, να υποχωρήσει στα € 11,4 εκατ. από € 19 εκατ. κατά το 2020..

 

Ο Όμιλος δεν δραστηριοποιείται στην Ουκρανία και στην Ρωσία, ο δε κύκλος εργασιών που προέρχεται από πολίτες των χωρών αυτών στον τομέα της μίσθωσης αυτοκινήτων είναι πολύ περιορισμένος και ως εκ τούτου οι οποίες εξελίξεις με τα ως τώρα δεδομένα δεν αναμένεται να επηρεάσουν ουσιωδώς τα οικονομικά μεγέθη του Ομίλου.

 

Για το 2022, παρά τις αρνητικές γεωπολιτικές εξελίξεις, η διοίκηση προσδοκά, ότι η θετική εξέλιξη της αγοράς ενοικίασης θα συνεχίσει καθώς όσο αποκλιμακώνεται η πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα μειώνονται, δημιουργείται αισιοδοξία για τον τουρισμό φέτος. Παράλληλα, προσδοκά, σταδιακή σταθεροποίηση στην διαθεσιμότητα των προϊόντων της.

 

Κατά το τελευταίο 12μηνο, έχουμε υπάρξει ιδιαίτερα θετικοί για τη μετοχή της εταιρίας, ενώ την έχουμε εντάξει στη λίστα “Top 20” και είναι μία από τις (συνολικά 5) επιλογές μας, στο εκπαιδευτικό επενδυτικό χαρτοφυλάκιο του “Χ&Α”.

Η ΜΟΤΟ κατά το α’ τρίμηνο του έτους, σημείωσε απόδοση 25,3% και την 31/12/2021, την κατείχαν 18 Αμοιβαία Κεφάλαια, από 16 την 31/12/2020.

Για τη χρήση του 2022, ως πρώτη εκτίμηση, αναφέρουμε ότι, οι πωλήσεις θα φτάσουν στα € 110,0 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση κατά 16,1% σε σχέση με το 2021, εξέλιξη που βεβαίως θα εξαρτηθεί από το μέγεθος του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα, το επίπεδο των τιμών, αλλά και τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας για τους τομείς της Porsche και της Yamaha. Με βάση αυτό το μέγεθος πωλήσεων, τα κέρδη μ.φ. θα κυμανθούν περί τα € 5,5 εκατομμύρια.

 


Μοτοδυναμική: Εξέλιξη πωλήσεων ανά τομέα δραστηριοποίησης

('000 €) 2021 Μετ. (%) 2020 Μετ. (%) 2019 Μετ. (%) 2018 Μετ. (%) 2017 Μετ. (%) 2016 Μετ. (%) 2015

Μηχανοκίνητα δίκυκλα και συναφή εμπορεύματα 24.272 13,8% 21.332 0,7% 21.189 6,9% 19.826 -4,5% 20.759 0,2% 20.727 7,5% 19.281

Μισθώσεις οχημάτων 22.720 104,3% 11.120 -58,8% 26.982 1063,7% 2.319
0
0
0

Μηχανές θαλάσσης και συναφή εμπορεύματα 10.313 41,9% 7.268 3,6% 7.016 -0,3% 7.040 15,5% 6.093 10,4% 5.519 9,9% 5.022

Αυτοκινήτα 15.343 -20,6% 19.331 8,7% 17.787 25,6% 14.167 19,5% 11.854 25,3% 9.459 8,5% 8.720

Ανταλλακτικά - Αξεσουάρ - Λιπαντικά - Υπηρεσίες 20.545 33,9% 15.346 -7,0% 16.504 2,3% 16.130 2,1% 15.795 9,8% 14.386 11,9% 12.853

Πωλήσεις Παγίων 1.507 -61,4% 3.909 -20,4% 4.910
0
0
0
0

Σύνολο Ομίλου 94.700 20,9% 78.305 -17,0% 94.389 58,7% 59.481 9,1% 54.501 8,8% 50.092 9,2% 45.876

 

Η Sixt SE (δείτε στοιχεία από τη Wikipedia, εδώ - δείτε το site της γερμανικής εταιρίας, εδώ) είναι η μητρική εταιρία του Ομίλου Sixt, ο οποίος επικεντρώνεται στη βραχυχρόνια ενοικίαση αυτοκινήτων και έχει παρουσία σε 110 χώρες. Η εταιρία διατηρούσε και τομέα leasing αυτοκινήτων, τον οποίο μεταβίβασε το 2020. Η Sixt SE, έχει μερίδιο αγοράς περίπου 40% στη Γερμανία και είναι η μεγαλύτερη εταιρία του κλάδου. Στο σύνολο της Ευρώπης, το μερίδιο αγοράς της αυξάνεται έντονα και από το 17,5% κατά το 2019, πέρυσι, ανέβηκε στο 23,7. Με άλλα λόγια, η εταιρία είναι ανερχόμενη και, μεταξύ των μεγάλων εταιριών, έχει καταλάβει την πρώτη θέση στην Ευρώπη (όμως, ένα μεγάλο μέρος, περίπου 33% της αγοράς, καλύπτεται από μικρές, ανεξάρτητες επιχειρήσεις). Η άνοδος της Sixt, ως εταιρία (και ως “εμπορικό σήμα”) στον ευρωπαϊκό χώρο, έχει προφανή οφέλη και για την αντιπρόσωπό της στην Ελλάδα (Μοτοδυναμική, μέσω της Λάιον Ρένταλ) και θα παίξει ρόλο στην ενίσχυση της παρουσίας, των πωλήσεων και του μεγέθους της Sixt στην Ελλάδα, κατά τα επόμενα χρόνια.


Δείτε το δελτίο τύπου, εδώ, την οικονομική έκθεση εδώ και τον πίνακα οικονομικών μεγεθών, εδώ.

Επιστροφή στα περιεχόμενα, εδώ