Κύριες εξελίξεις διεθνών αγορών - Απρίλιος 2022 / Μάιος 2022

19 Μαϊου 2022, 07:50 | Χ&Α - 240

To “ξεπούλημα” των μετοχών δεν έχει τελειώσει ακόμα, σύμφωνα με τους αναλυτές της Morgan Stanley, οι οποίοι βλέπουν περιθώρια περαιτέρω διόρθωσης τόσο των αμερικανικών όσο και των ευρωπαϊκών μετοχών εν μέσω αυξανόμενων ανησυχιών για επιβράδυνση της ανάπτυξης. Σύμφωνα με το βασικό σενάριο αναμένεται ο S&P 500 να υποχωρήσει στο εγγύς μέλλον προτού σκαρφαλώσει στις 3.900 μονάδες την επόμενη άνοιξη, γεγονός που εξακολουθεί να είναι περίπου 2,5% κάτω από τα τρέχοντα επίπεδα, λόγω της επιβράδυνσης της αύξησης των κερδών και της αυξημένης αστάθειας. Υπάρχουν ωστόσο και άλλες φωνές που έρχονται σε έντονη αντίθεση με την παραπάνω άποψη, υποστηρίζοντας ότι το ισχυρό sell-off στις μετοχές τις τελευταίες εβδομάδες δημιούργησε ευκαιρίες αγοράς, εδώ

 

****

 

Σε χαμηλό ρεκόρ υποχώρησαν τα άμεσα διαθέσιμα αποθέματα αλουμινίου στις αποθήκες του Χρηματιστηρίου Μετάλλων του Λονδίνου, σε μία ακόμη ένδειξη της αυξανόμενης έντασης στην παγκόσμια αγορά μετάλλων. Όπως μεταδίδει το Bloomberg, το μέταλλο που δεν έχει ήδη επισημανθεί για απόσυρση μειώθηκε 9,7%, στους 260.275 τόνους, ξεπερνώντας ένα προηγούμενο χαμηλό του 2000 και σημειώνοντας χαμηλό ρεκόρ από τότε που ξεκίνησαν να διατηρούνται αρχεία, από το 1997. Τα αποθέματα έχουν υποχωρήσει 63% μέχρι στιγμής φέτος, οδηγώντας σε ετήσια πτώση-ρεκόρ, με την ισχυρή ζήτηση και τις περικοπές των μεταλλουργείων να οδηγούν την αγορά σε όλο και μεγαλύτερο έλλειμμα.Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης αλουμινίου τελούν πλέον υπό διαπραγμάτευση 1,4% υψηλότερα, στις 2.229 δολάρια ανά τόνο, ενώ έχουν υποχωρήσει περίπου 9% αυτόν τον μήνα, εδώ.

 

****

 

Ο Οργανισμός Πετρελαιοεξαγωγικών Χωρών (ΟΠΕΚ), ανακοίνωσε ότι θα αυξήσει, την παραγωγή πετρελαίου κατά 432.000 βαρέλια την ημέρα (bpd) τον Ιούνιο, επιβεβαιώνοντας το σχέδιο προσαρμογής της παραγωγής. Οι χώρες παραγωγής πετρελαίου του Οργανισμού έκαναν λόγο για ισορροπημένη αγορά. Παράλληλα, σημείωσαν πως η πανδημία και οι γεωπολιτικοί παράγοντες συνεχίζουν να έχουν επιπτώσεις, εδώ.

 

****

 

Ισχυρά ανοδική πορεία ακολούθησαν οι πωλήσεις ημιαγωγών (τσιπ) το 2021, υπό συνθήκες πανδημικής κρίσης, ελλείψεων στο συγκεκριμένο προϊόν και ανωμαλιών στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα. Συγκεκριμένα, τα παγκόσμια έσοδα από τις πωλήσεις ημιαγωγών ανήλθαν συνολικά στο δωδεκάμηνο του 2021 σε 595 δισεκατομμύρια δολάρια, εμφανίζοντας αύξηση της τάξεως του 26,3% από το 2020, σύμφωνα με τα αποτελέσματα σχετικής έρευνας της εταιρείας Gartner. Επιπλέον, το παρελθόν έτος παρατηρήθηκαν αξιοσημείωτες αλλαγές στην κατάταξη μεταξύ των κορυφαίων προμηθευτών ημιαγωγών στον κόσμο, εδώ.

Όσον αφορά την συνολική παραγωγή μικροτσίπ και ημιαγωγών στην Κίνα, παρουσίασε σημαντική μείωση στις αρχές του 2022 λόγω των περιοριστικών μέτρων που επιβάλλει η κυβέρνηση της χώρας προκειμένου να περιορίσει στην εξάπλωση της πανδημίας του κορονοϊού.Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από το Πεκίνο, η συνολική παραγωγή μικροτσίπ υποχώρηση 4,2% για το α' τρίμηνο του 2022 σε ετήσιο επίπεδο, με ισχυρή πτώση για τον Μάρτιο, σε ετήσιο επίπεδο, εδώ.

 

****

 

Σημαντικές πιθανότητες νέας διεύρυνσης των spreads της περιφέρειας βλέπει η Société Générale λόγω του επικίνδυνου περιβάλλοντος και της αλλαγής πολιτικής της ΕΚΤ. Η SocGen παραμένει ουδέτερη για τα spreads της Ευρωζώνης και ειδικά για το 10ετές ιταλικό ομόλογο έναντι του γερμανικού στις 200 μονάδες βάσης, αλλά διαπιστώνει κινδύνους διεύρυνσης στις 230 μ.β. στα τέλη του 2022. Το 2022 αποδεικνύεται ένα εντυπωσιακό έτος για τη μεταβλητότητα της αγοράς ομολόγων, όπως επισημαίνει, με την αβεβαιότητα της νομισματικής πολιτικής να έχει συμβάλλει σε αυτό, ειδικά στο πλαίσιο του πεισματικά υψηλού πληθωρισμού, εδώ.

 

****

 

Μεγάλη στροφή στη ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καταγράφεται τα τελευταία χρόνια, ενώ είναι εμφανής η αποχή από ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενοπλοίων. Η τάση του βιβλίου παραγγελιών Bulk Carrier τα τελευταία 10 χρόνια είναι πτωτική, αφού μειώθηκε από τα 2.500 πλοία που είχαν παραγγελθεί τον Απρίλιο του 2012 σε περίπου 760 πλοία κατά παραγγελία τον Απρίλιο του 2022. Το βιβλίο παραγγελιών δεξαμενοπλοίων ακολουθεί επίσης την ίδια πτωτική τάση με τα bulkers, καθώς μειώθηκε σε 528 πλοία υπό παραγγελία τον Απρίλιο του 2022 από 1.500 πλοία υπό παραγγελία πριν από δέκα χρόνια. Από την άλλη, το βιβλίο παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι ο μεγάλος νικητής, καθώς έχει σημαντική αύξηση τα τελευταία 10 χρόνια, εδώ.

 

Επιστροφή στα περιεχόμενα, εδώ