ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ : Περιμένουμε καλύτερα μεγέθη για το 2022

10 Ιουνίου 2022, 08:30 | Χ&Α - 241

ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ : Περιμένουμε καλύτερα μεγέθη για το 2022

 

 

 

 

 

 

ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ

Περιμένουμε καλύτερα μεγέθη για το 2022

Η σταδιακή επιστροφή του τουρισμού, στα προ πανδημίας επίπεδα, αποτυπώθηκε στα συνολικά έσοδα, αλλά όχι στην κερδοφορία, που δημοσίευσε η Aegean, για το α΄τρίμηνο του έτους. Συγκεκριμένα, το α΄τρίμηνο του 2022, ο Όμιλος προσέφερε 2,3 εκατ. θέσεις και μετέφερε 1,5 εκατ. επιβάτες. Η συνολική προσφερόμενη χωρητικότητα αντιστοιχούσε στο 74% της χωρητικότητας του πρώτου τριμήνου του 2019, ενώ η μέση πληρότητα πτήσεων βελτιώθηκε σε 66,1% από 47,5% το πρώτο τρίμηνο του 2021.

Όλες οι ενδείξεις για την φετινή τουριστική σεζόν και την αεροπορική δραστηριότητα είναι αρκετά εντυπωσιακές, τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και σε εγχώριο. Μετά από περισσότερα από δύο χρόνια, η επιθυμία για ταξίδια παγκοσμίως είναι αρκετά έντονη με την ψυχολογία των ταξιδιωτών να παραμερίζει τα αυξημένα έξοδα για ταξίδια. Σύμφωνα, με έκθεση της Mastercard, σε παγκόσμιο επίπεδο, οι αεροπορικές κρατήσεις τον Απρίλιο του 2022, ξεπέρασαν κατά 25% τις κρατήσεις του Απριλίου του 2019.

Παράλληλα, σύμφωνα με τα στοιχεία της flightradar24, ο αριθμός των διεθνών πτήσεων παγκοσμίως κινείται σαφώς ανώτερα από τα επίπεδα του 2020, ενώ σταδιακά, πλησιάζει τα επίπεδα του 2019.

Κατά τα φαινόμενα, σε παγκόσμιο επίπεδο, πολύ σύντομα, το 2019 θα πρέπει να πάψει πλέον να αποτελεί ένα έτος σύγκρισης και, αν όχι το 2022, το έτος 2023, θα θεωρείται ως ένα ανεξάρτητο έτος και οι επιδόσεις του, να αποτελούν μια συνέχεια των προηγούμενων ανοδικών ετών, που ανακόπηκε λόγω της πανδημίας.


Δείτε το διάγραμμα με καθημερινή ενημέρωση, εδώ.

Σε εγχώριο επίπεδο, τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν οι αφίξεις και οι εισπράξεις ανα μήνα ξεπερνούν σε πολύ μεγάλο βαθμό τα μεγέθη του 2021, ενώ το χάσμα μεταξύ του 2022 και του 2019 φαίνεται να συρρικνώνεται καθώς οδεύουμε στους καλοκαιρινούς μήνες.
Μπορείτε να παρακολουθείτε ένα πλήθος στατιστικών που δημοσιεύει το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), για τις τουριστικές αφίξεις και εισπράξεις, εδώ.

Σύμφωνα, με όλα τα παραπάνω, θα περιμένουμε καλύτερα αποτελέσματα για την Aegean, για το 2022. Ωστόσο το “αγκάθι” για την φετινή χρονιά είναι οι παράγοντες κόστους. Ένα μεγάλος μέρος του κόστους της εταιρίας, είναι τα καύσιμα, τα έξοδα μίσθωσης αεροσκαφών καθώς και τα έξοδα διανομής και συντήρησης. Να σημειώσουμε ότι την 31/12/2021, ο στόλος του Ομίλου περιλάμβανε 65 αεροσκάφη ενώ αναμένονται συνολικά 12 νέα αεροπλάνα Airbus 321/320neo για το 2022. Όπως είχε ενημερώσει και η διοίκηση, στην τελευταία ενημέρωση αναλυτών, έχει ήδη προκαταβάλει 222 εκατ. δολάρια για την μίσθωση των αεροπλάνων, ενώ για τα υπόλοιπα τρίμηνα μέχρι και το τέλος του 2022, οι προκαταβολές θα είναι πολύ πιο μικρές σε σχέση με αυτή του α΄τριμήνου.

Όσον αφορά το κόστος των καυσίμων, η εταιρία χρησιμοποιεί συμβόλαια αντιστάθμισης κινδύνου σε προϊόντα πετρελαίου που καλύπτουν ένα μέρος των εκτιμώμενων επιχειρησιακών αναγκών. Συγκεκριμένα, στο τέλος του 2021, ο Όμιλος είχε σε ισχύ προθεσμιακά συμβόλαια αγοράς καυσίμων αεροσκαφών που καλύπτουν ποσοστό 44% και 6% των προβλεπόμενων αναγκών σε καύσιμα για το 2022 και 2023.
Παράλληλα, σύμφωνα τα στοιχεία του 2021 -καθώς δεν έχουν δημοσιευθεί για το πρώτο τρίμηνο- φαίνεται πως υπάρχει μια μετακύλιση του κόστους προς τις τιμές εισιτηρίων. Τα έσοδα ανά επιβάτη και ανά διανυόμενο χιλιόμετρο (passenger yield), σημειώθηκαν στα € 11,02 το 2021 από € 9,01 το 2020 και 8,4 το 2019.

Χρηματιστηριακά, η μετοχή είχε ξεκινήσει μια ελπιδοφόρα ανοδική πορεία, η οποία κορύφωσε στα € 6,27 τον Φεβρουάριο του 2022, λίγο πριν το ξέσπασμα του πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, έκτοτε έχει υποχωρήσει και κινείται λίγο πάνω από τα € 5. Πιο συγκεκριμένα, από την αρχή του έτους μέχρι την 26/5/2022, η μετοχή σημειώνει άνοδο 7,8%. Κατά την άποψη μας εκτιμούμε, ότι όσο πιο κοντα πλησιάζει η εταιρία στην κερδοφορία, τόσο αυτό θα αποτυπώνεται και στην εικόνα της μετοχής.
Παράλληλα, βλέπουμε πως και τα χαρτοφυλάκια των θεσμικών επενδυτών ξεκινούν να εντάσσουν και πάλι την μετοχή στα χαρτοφυλάκια τους. Συγκεκριμένα την 31/3/2022, η μετοχή βρέθηκε σε 30 χαρτοφυλάκια από 29 την 31/12/2021, 19 την 31/12/2020 και 42 την 31/12/2019.

Όπως είχαμε εκφράσει και σε προηγούμενο τεύχος (εδώ), η εκτίμηση μας για το σύνολο του έτους είναι ότι οι πωλήσεις θα φτάσουν στα € 1.140 εκατομμύρια (-13% σε σχέση με το 2019), ενώ θα υπάρξουν κέρδη, τα οποία, μετά από τους φόρους, θα κυμανθούν περί τα € 25 εκατομμύρια. Βεβαίως, η εκτίμηση -ειδικά της κερδοφορίας- υπόκειται σε πολλούς αστάθμητους παράγοντες και συνεπώς, μία καλύτερη εκτίμηση θα μπορούσε να υπάρξει μόνον μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων του α’ εξαμήνου.

Δείτε το δελτίο τύπου του α΄τριμήνου εδώ και τον πίνακα οικονομικών μεγεθών εδώ.

Επιστροφή στα περιεχόμενα, εδώ