Σχόλια, απόψεις, ειδήσεις και εκτιμήσεις της 23/6/2022

23 Ιουνίου 2022, 13:04 | Απόλυτο Σύστημα - Ελεύθερη Πρόσβαση

Θετική η αγορά της Αθήνας στο πρώτο μισό της συνεδρίασης (0,71%) στις 1:00 μμ, σε μία μέρα που το σύνολο των ευρωπαϊκών αγορών, έχει ανοίξει πτωτικά, ενώ ελαφρά αρνητικά είναι και τα παράγωγα των ΗΠΑ.
Όμως, οι συναλλαγές (€ 13,4 εκατομμύρια, σε 2,5 ώρες διαπραγμάτευσης) είναι απελπιστικά και προβληματικά χαμηλές.
Ο Τραπεζικός κλάδος, στο 0,29%.

Η αύξηση της έντασης για το ζήτημα του αποκλεισμού του ρωσικού θύλακα στη βόρεια θάλασσα, Καλίνινγκραντ, είναι σοβαρός. Μπορεί να δημιουργήσει σοβαρούς κινδύνους και θα πρέπει να παρακολουθούμε τις εξελίξεις. Δυστυχώς όμως, η μονομέρεια των δυτικών ΜΜΕ, δε μας επιτρέπουν μία ικανοποιητική πληροφόρηση.

Με βάση το χθεσινό κλείσιμο, η χρηματιστηριακή αγορά της Αθήνας, καταγράφει πτώση κατά -6,36% από την αρχή του έτους, επίδοση, πολύ καλύτερη από τις περισσότερες μεγάλες αγορές στον κόσμο (εδώ). Ο δείκτης Euroxx 500, υποχωρεί κατά -20,34%.
Διατηρούμε τη θέση ότι, η πορεία της ελληνικής αγοράς θα είναι πολύ καλύτερη απ’ αυτή άλλων αγορών. Θα υποχωρήσει όμως κάτω από τις 800 μονάδες; Δίνουμε περισσότερες πιθανότητες να υποχωρήσει, παρά να μην υποχωρήσει.

Ως “ιστορική στιγμή” χαρακτηρίζει, το “banks.com.gr” (εδώ), τη χθεσινή υπέρβαση της κεφαλαιοποίησης της Motor Oil, σε σχέση με την κεφαλαιοποίηση των ΕΛΠΕ. Και όντως, η μετοχή της ΜΟΗ, έχει μια εξαιρετική επίδοση κατά το τρέχον έτος (+32,3%) από την αρχή του έτους. Όμως, την ίδια θετική πορεία έχουν όλα τα διυλιστήρια στον κόσμο. Γνωρίζουμε όμως ότι, η διαχρονική πορεία τους είναι κυκλική. Εκτιμούμε ότι, λόγω των εξελίξεων στην αγορά του πετρελαίου και η φετινή πορεία θα είναι θετική. Ουδείς όμως γνωρίζει, τί θα γίνει στο επόμενο έτος και κατά πόσο τα διυλιστήρια (σε όλο το κόσμο) θα συνεχίσουν να συγκεντρώνουν επενδυτικά κεφάλαια.

Στο 3,6% ανεβάζει το ποσοστό της ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, το ΔΝΤ (εδώ), και φαίνεται πως, όλοι οι φορείς, στα ίδια περίπου επίπεδα κινούνται. Τίθεται όμως το ερώτημα, για το εάν θα μπορούσε η Ελλάδα να “γυρίσει”, κάποια στιγμή, σε ύφεση;
Σε μας, αυτό, μέχρι στιγμής, φαίνεται δύσκολο, με δεδομένη τη δυναμική που αναπτύσσει η ελληνική οικονομία. Όμως, αν οι μεγάλες χώρες της ευρωζώνης καταλήξουν σε μία, έστω μικρού μεγέθους και διάρκειας, ύφεση η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας θα μπορούσε να διαταραχθεί σοβαρά. Ακόμη και στην περίπτωση αυτή, δύσκολα θα μπορούσαμε να δούμε αρνητικά νούμερα στο ΑΕΠ. Εκτός εάν, προκύψει η πολιτική απόφαση, να υπάρξει αυστηροποίηση της δημοσιονομικής πολιτικής στην Ελλάδα. Στην περίπτωση αυτή, τα πράγματα θα αλλάξουν. Αλλά και πάλι, θα πρέπει πολλά πράγματα να πάνε στραβά για να καταλήξει η χώρα σε ύφεση.

Η θετική πορεία της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας, θα πρέπει όμως να μας προϊδεάζει για περαιτέρω άνοδο του πληθωρισμού. Από την πλευρά μας, δεν αποκλείουμε, ο ΔΤΚ να ξεπεράσει και το 12% έως το μήνα Σεπτέμβριο. Ένα μέρος του πληθωρισμού στη χώρα μας, υπάρχει και εισάγεται μέσω του τουρισμού. Το Σεπτέμβριο, μαζί με την επιστροφή των επιχειρηματιών και εργαζομένων, θα έρθει και μια μορφή πληθωρισμού, λόγω τη νοοτροπίας και της ανοχής και λόγω εισοδημάτων.

Στη χθεσινή κατάθεσή του στο Κογκρέσο των ΗΠΑ, ο πρόεδρος της FED κ. Powell, ανέφερε ότι, η “μάχη εναντίον του πληθωρισμού” θα φέρει νέες αυξήσεις επιτοκίων, που θα μπορούσαν να προκαλέσουν ύφεση στην αμερικανική οικονομία. Υπήρξε η πιο “άμεση” προειδοποίηση που έχει πραγματοποιήσει φέτος. Παράλληλα, εκφράστηκε με βεβαιότητα ότι, η επόμενη αύξηση του επιτοκίου (26 Ιουλίου) δε θα είναι μικρότερη από 0,75%.

“Πώς έκανε την κρίση, ευκαιρία” τιτλοφορείται, ένα άρθρο (πο αναδημοσιεύουμε, εδώ) για την Ικτίνος. Στο άρθρο, η κυρία Χαϊδά, περιγράφει, πώς, η εταιρία, καταβάλλει προσπάθειες για την επέκταση και σε νέες αγορές, όπως αυτές της Ινδίας, της Τυνησίας, των ΗΠΑ και των χωρών του αραβικού κόλπου, για να αντισταθμίσει τις απώλειες από την αγορά της Κίνας. Όμως, “ήμουνα νιός και γέρασα”, ακούγοντας τις ιστορίες της κας Χαϊδά και άλλων παραγόντων της εταιρίας, για τις ίδιες ακριβώς χώρες. Η εταιρία, για την οποία -λες και δε ξέραμε- πέσαμε στην παγίδα και υποστηρίξαμε, για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, παραμένει απρόβλεπτη, ασυνεπής και επικίνδυνη. Την παρακολουθούμε όμως -άλλωστε δεν έχουν απομείνει και πολλές εταιρίες στην αγορά μας. Με την ελπίδα ότι, κάποια στιγμή θα στηθεί κάποιο “παιχνίδι”, ενώ, είναι βέβαιο ότι θα “παιχτεί” χοντρά, αν και όταν, η ευρύτερη αγορά κινηθεί ανοδικά.
Μετά από ένα άσχημο α’ τρίμηνο, η εταιρία μας προετοιμάζει για μια χρονιά, βυθισμένη στη μετριότητα. Ακόμη και με βάση τα στοιχεία που αναφέρει η κα Χαϊδά στη συνέντευξή της, για το σύνολο της χρήσης του 2022, μειώνουμε την πρόβλεψή μας, από € 42, σε € 37 εκατομμύρια ευρώ. Παράλληλα, μειώνουμε την πρόβλεψή μας για τα κέρδη, από € 5, σε € 3 εκατομμύρια. Βέβαια, λόγω της φύσης της εταιρίας, η προβλεψιμότητά της είναι χαμηλή (συχνά προκαλείται η εντύπωση ότι, η εταιρία, εμφανίζει κερδοφορία, ανάλογα με τη φάση της ευρύτερης χρηματιστηριακής αγοράς).
Γενικότερα, η εταιρία χαρακτηρίζεται από μεγάλες διακυμάνσεις στα μεγέθη της και από αναξιοπιστία μεταξύ των λόγων, των υποσχέσεων της διοίκησής της και των τελικών έργων και αποτελεσμάτων. Όμως, έχει δυνατότητα και δυναμικότητα για καλύτερα μεγέθη. Διατηρούμε αμφιβολίες σχετικά με τη διαφάνεια της διαχείρισης.

“Ευχάριστες εκπλήξεις” για τους επαγγελματίες της αγοράς ώστε να σπάσει ο φαύλος κύκλος της ανυπαρξίας δημόσιων εγγραφών για την εισαγωγή νέων μετοχών στο Χρηματιστήριο υποσχέθηκε, ο διευθύνων σύμβουλος του Χρηματιστηρίου Γιάννος Κοντόπουλος, στην ομιλία του στο Συνέδριο της Ενωσης Θεσμικών. Μίλησε επίσης για ειδικά κίνητρα σχετικά με την αύξηση της διασποράς των μετοχών, αλλά και για εισαγωγή περισσότερων μικρομεσαίου μεγέθους επιχειρήσεων. Όμως, η εισαγωγή νέων εταιριών στο Χρηματιστήριο, δεν είναι θέμα ευχών, αλλά θετικού περιβάλλοντος, κινήτρων για τις εταιρίες και υπόσχεση ότι τελικά, κάτι θα έχουν να κερδίσουν.

 

Η ΔΕΗ υλοποιεί με ταχύτητα το σχέδιο εγκατάστασης 1.000 σταθμών φόρτισης ενώ διαμορφώνει μια πλατφόρμα ψηφιακών υπηρεσιών που έχει ως σημείο αναφοράς τον οδηγό του ηλεκτρικού οχήματος και τον δυνητικό χρήστη. Πρόκειται για ένα καινούργιο και πρωτότυπο project, γύρω από το οποίο, ακόμη δε γνωρίζουμε πολλά. Θα το δουλέψει μόνη της η ΔΕΗ; Θα συνεργαστεί με εταιρίες του χώρου της διανομής καυσίμων; Οι σταθμοί αυτοί, τί άλλες υπηρεσίες θα παρέχουν; Ποιά μπορεί να είναι η κερδοφορία τους;

Η ΝRG έχει ως στόχο την εγκατάσταση 500 σταθμών φόρτισης ενώ η διοίκηση της Πλαίσιο ανακοίνωσε διακριτικά, τα δικά της σχέδια για τη δημιουργία δικτύου φόρτισης αυτοκινήτων.

 

Στο εξής, ο καθημερινός σχολιασμός, θα είναι αυτής της μορφής και θα δημοσιεύεται μεταξύ 1:00 και 2:00 μμ. Ο απογευματινός σχολιασμός, εάν υπάρχει -θα υπάρχει σχετική προειδοποίηση- θα είναι σύντομος, εκτός εάν οι περιστάσεις απαιτούν διαφορετικά.

Νεότερο, σύντομο, σχόλιο, θα υπάρξει το απόγευμα μέχρι την 7:00 μμ.