AVAX: Επικεντρώνεται στον κλάδο των κατασκευών

01 Ιουλίου 2022, 09:30 | Χ&Α - 242

AVAX: Επικεντρώνεται στον κλάδο των κατασκευών

 

 

 

 

 

 

AVAX

Επικεντρώνεται στον κλάδο των κατασκευών

 

Την προσπάθεια της να επικεντρωθεί στην βασική της δραστηριότητα, επισήμανε η διοίκηση της AVAX, κατά την χθεσινή Γενική Συνέλευση. Μετά την πώληση της Volterra, από την οποία εξασφάλισε ρευστότητα ύψους € 40 εκατομμυρίων, η διοίκηση εξετάζει και την πώληση άλλων περιουσιακών στοιχείων, που δεν ανήκουν στην κύρια δραστηριότητα του Ομίλου. Στην παρούσα φάση, ο διοίκηση δεν σκέφτεται να προχωρήσει στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ή στην έκδοση ομολογιακού δανείου, προκειμένου να αντλήσει περεταίρω ρευστότητα, (εδώ).

 

Αν η απόφαση αυτή είναι αποτέλεσμα μιας νέας μακροπρόθεσμης πολιτικής, με βάση την οποία η εταιρία θα επικεντρωθεί κυρίως στο κατασκευαστικό τομέα και των τομέα εκμεταλλεύσεων, είναι θετική. Αν όμως λήφθηκε, λόγω δυσκολιών στη ρευστότητα, στη διοίκηση ή στο συντονισμό του ευρύτερου σχήματος, τότε ίσως υποκρύπτει προβλήματα τα οποία θα εμφανιστούν στο μέλλον.

Ήδη από πέρυσι, υπάρχει αρκετά μεγάλη αισιοδοξία για τον κλάδο των κατασκευών, καθώς το πλήθος των κατασκευαστικών έργων, που έχει ξεκινήσει και πρόκειται να ξεκινήσει στο άμεσο μέλλον είναι αρκετά μεγάλο.

Από την άλλη πλευρά βέβαια, οι συνθήκες που επικρατούν στην εγχώρια και την διεθνή αγορά (αύξηση των τιμών πρώτων υλών, μεταφορών και ενέργειας), πρόκειται να λειτουργήσουν αρνητικά, για το κόστος των κατασκευών και την ολοκλήρωση τους. Εντούτοις, το Υπουργείο Υποδομών, έχει λάβει κάποια έκτακτα μέτρα προκειμένου να μετριάσει, αυτούς τους αρνητικούς παράγοντες.

Στην οικονομική έκθεση, του 2021, η διοίκηση έχει ενημερώσει, ότι τα έργα της εταιρίας στο εξωτερικό δεν καλύπτονται από τις ανατιμήσεις και πως έχει απορροφηθεί περίπου το 70% των ανατιμήσεων. Ωστόσο η εταιρία έχει καταθέσει αιτήματα αποζημίωσης και προσπαθεί να διαπραγματευτεί το κόστος με τους πελάτες της.

 

Εντός του 2022, έχουν υπογραφεί νέες συμβάσεις και η διοίκηση έχει μειοδοτήσει για πολλά έργα, με αποτέλεσμα το συνολικό ανεκτέλεστο να φτάνει τα € 2,2 εκατομμύρια. Μεταξύ των έργων, που έχουν υπογραφεί, είναι και η πρώτη φάση των υποδομών στο Ελληνικό, η οποία ήδη έχει ξεκινήσει. Παράλληλα, υπάρχει το ενδιαφέρον από την πλευρά της διοίκησης, για την συμμετοχή του Ομίλου, στα οικιστικά project, που σχεδιάζει η Lamda.

 

Από την πλευρά μας εκτιμούμε ότι πλέον ο Όμιλος έχει εξέλθει από μια μακρά περίοδο στασιμότητας και ζημιογόνων αποτελεσμάτων -τα έτη 2020 και 2021 εμφάνισε κέρδη μετά από χρόνια-. Η ανάληψη του έργου της Γραμμής 4 του Μετρό, ήταν ένα κομβικό έργο για τον Όμιλο.

Χρηματιστηριακά, η μετοχή συμπαρασύρεται από το αρνητικό κλίμα, που επικρατεί στις αγορές και από τις δυσκολίες, που αντιμετωπίζει ο κλάδος. Από την αρχή του έτους, μέχρι την 23/6/2022, σημειώνει πτώση 25,9%. Αξίζει βέβαια να επισημάνουμε, ότι εντός του 2021, η μετοχή κατέγραψε νέο υψηλό στα € 1,26, από τον Σεπτέμβριο του 2014. Παράλληλα, εντός του 2021, η μετοχή αποτέλεσε επιλογή για τα χαρτοφυλάκια των Αμοιβαίων Κεφαλαίων. Συγκεκριμένα την 31/3/2022 και την 31/12/2021, η μετοχή βρέθηκε σε 14 χαρτοφυλάκια από 3 την 31/12/2020.

 

Δείτε τον πίνακα οικονομικών μεγεθών, εδώ.

 

Το παρόν άρθρο, είναι τμήμα της ύλης του τεύχους 242 (Ιούλιος 2022) του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ. Δείτε τα πλήρη περιεχόμενα του τεύχους 242, εδώ.