JUMBO: Μπαίνει σε εφαρμογή ο σχεδιασμός για την αγορά της Ρουμανίας

04 Αυγούστου 2022, 10:30 | Χ&Α - 243

JUMBO: Μπαίνει σε εφαρμογή ο σχεδιασμός για την αγορά της Ρουμανίας

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

JUMBO

 

Μπαίνει σε εφαρμογή ο σχεδιασμός για την αγορά της Ρουμανίας

 

Θετικά αντέδρασε η τιμή της μετοχής της JUMBO, καθ’ όλο το διάστημα μετά την δημοσίευση των αποτελεσμάτων, του α΄εξαμήνου 2022 (7/7/2022) και την ανακοίνωση για την εφαρμογή του προγράμματος αγοράς ιδίων μετοχών, την 7/7/2022 (εδώ).

Οι πωλήσεις του α΄εξαμήνου 2022, κατέγραψαν αύξηση 12,8% σε σχέση με πέρυσι, παρά την εισοδηματική αναστάτωση, που προκαλούν η πληθωριστική έκρηξη και οι γεωπολιτικές συνθήκες, η ενεργειακή ανασφάλεια και το παράλογα ακριβό κόστος μεταφορών. Όπως επισημαίνει και η διοίκηση, στο δελτίο τύπου, η στρατηγική επιλογή του Ομίλου, να εξαιρέσει προιόντα, τα οποία, λόγω των νέων κοστολογικών δεδομένων, δεν συνέφεραν τον καταναλωτή, απέφερε καρπούς.

Στην Ελλάδα, οι πωλήσεις κατά το α΄εξάμηνο κατέγραψαν αύξηση 21%, στην Κύπρο 25%, στην Βουλγαρία κατέγραψαν μείωση -0,3% και στην Ρουμανία επίσης κατέγραψαν μείωση -7%.

 

Από τα στοιχεία, που δίνονται από το δελτίο τύπου, μπορούμε να υπολογίσουμε ότι ο κύκλος εργασιών διαμορφώνεται περίπου στα € 353,9 εκατομμύρια και το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων προέρχεται από την Ελλάδα (59,9% του κύκλου εργασιών).  Από τον παρακάτω πίνακα, βλέπουμε ότι τα τελευταία χρόνια, η συμμετοχή της αγοράς της Ελλάδας, στον συνολικό κύκλο εργασιών μειώνεται, αλλα παραμένει η κύρια αγορά της Jumbo. Παράλληλα, η Κύπρος και η Βουλγαρία κινούνται σταθερά γύρω από το 10% και η αγορά της Ρουμανίας όλο και αυξάνει την συμμετοχή της στις πωλήσεις.

 


Γεωγραφική ανάλυση πωλήσεων (2015- 2021)

(ποσά σε χιλιάδες €) Ελλάδα % Κύπρος % Βουλγαρία % Ρουμανία % Σύνολο

2022 (α' εξάμ.) 212.096 59,9% 41.713 11,8% 32.553 9,2% 67.526 19,1% 353.888

2021 645.075 64,6% 88.687 8,9% 81.706 8,2% 182.702 18,3% 998.352

2021 (α' εξάμ.) 175.286 55,9% 33.370 10,6% 32.651 10,4% 72.609 23,1% 313.777

2020 364.807 52,6% 78.490 11,3% 80.609 11,6% 170.125 24,5% 694.031

2020 (α' εξάμ.) 168.808 60,5% 28.599 10,3% 27.703 9,9% 53.706 19,3% 278.816

2019 517.718 61,1% 90.127 10,6% 89.287 10,5% 150.810 17,8% 847.942

2019 (1/7-31/12) 303.256 59,2% 53.007 10,3% 57.418 11,2% 98.834 19,3% 512.515

2018/2019 505.908 62,3% 87.587 10,8% 85.564 10,5% 133.119 16,4% 812.178

2017/2018 488.970 64,9% 85.659 11,4% 78.075 10,4% 100.595 13,4% 753.299

2016/2017 470.511 69,0% 80.655 11,8% 64.657 9,5% 65.605 9,6% 681.428

2015/2016 458.876 72,0% 78.862 12,4% 51.949 8,1% 47.872 7,5% 637.559

 

Χαρακτηριστικά θυμόμαστε, τις θέσεις του κ. Βακάκη, τον Μάιο του 2021, όταν εξηγούσε στους αναλυτές, ότι η αγορά της Ρουμανίας, πρόκειται να εξελιχθεί σε ένα βασικό παράγοντα ανάπτυξης για την Jumbo και πως η διείσδυση της εταιτρίας στην χώρα, βρίσκεται ακόμα σε πολύ αρχικό στάδιο. Συγκεκριμένα, είχε αναφερθεί  ότι η σταδιακή “διείσδυση” τη Jumbo στην αγορά της Ρουμανίας, θα μπορούσε δυνητικά να προσφέρει, σε βάθος πενταετίας, μόνο από την αγορά της Ρουμανίας, αύξηση πωλήσεων € 500 εκατομμύρια. Διαβάστε περισσότερα, σε προηγούμενο μας άρθρο εδώ.

Ωστόσο, φαίνεται πως οι καθυστερήσεις στον σχεδιασμό της εταιρίας, έλαβαν τέλος, καθώς στο δελτίο τύπου των αποτελεσμάτων, ανακοινώθηκε το άνοιγμα ενός ακόμα ιδιόκτητου υπερ-καταστήματος, στην Ρουμανία, πριν τα Χριστούγεννα του 2022, ενώ για το 2023  αναμένεται να λειτουργήσουν δύο ακόμα υπερ-καταστήματα στη Ρουμανία και ένα υπερ- κατάστημα στην Κύπρο. Επίσης, αναμένεται να ξεκινήσει και η λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος στη Ρουμανία.


Πέρα των δυσμενών συνθηκών, που εξακολουθούν να υπάρχουν -χωρίς κανένα σημάδι βελτίωσης- στην οικονομία και επιβαρύνουν την εταιρία, η εξέλιξη στην αγορά της Ρουμανίας είναι ιδιαίτερα ελπιδοφόρα για την εξέλιξη του Ομίλου. Τα πρώτα σημάδια βέβαια θα ξεκινησούν να φαίνονται το 2023, με την προσθήκη του νέου καταστήματος.

Διατηρούμε τις εκτιμήσεις μας -με όσα στοιχεία υπάρχουν δημοσιευμένα- και πιστεύουμε ότι οι πωλήσεις θα σημειώσουν αύξηση μεταξύ 2% και 5% (από € 848,6 εκατ έως € 873,5 εκατ.), τα κέρδη π.φ. θα κυμανθούν από € 210 εκατ. έως € 240 εκατ. και τα καθαρά κέρδη θα κυμανθούν από € 175 εκατ. έως € 195 εκατομμύρια.

 

Η διοίκηση “προχωρά” ένα βήμα παρακάτω δημοσιεύοντας την άποψη της και για το 2024, για το οποίο σχολιάζει ότι, η αβεβαιότητα είναι τέτοια που κινήσεις οι οποίες υπό κανονικές συνθήκες θα γινόντουσαν σήμερα έχουν προς το παρόν ετεροχρονισθεί λόγω της ανεξέλεγκτης αύξησης του κόστους και τις πιθανολογούμενες παρενέργειές που αυτό μπορεί να έχει στην ανταγωνιστικότητα κάθε μελλοντικής μας επενδυτικής επιλογής.

 

Συμπερασματικά, η εταιρία κινήθηκε προσεκτικά και συντηρητικά, καθ’ όλο το διάστημα των τελευταίων δύο ετών, ενώ υπήρξε “ανοιχτή” και ειλικρινής απέναντι στους μετόχους της, για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Η αγορά ενέκρινε την πολιτική της εταιρίας και έδειξε εμπιστοσύνη προς τη διοίκησή της, με αποτέλεσμα, η μετοχή να αποφύγει τις μεγάλες διακυμάνσεις και η εταιρία να διατηρήσει την κεφαλαιοποίησή της. Αυτό είναι πολύ σημαντικό και θα παίξει ένα σημαντικά θετικό ρόλο και το μέλλον, ιδίως όταν οι συνθήκες στην αγορά ομαλοποιηθούν.


Χρηματιστηριακά, η μετοχή καταγράφει 18,7% (τιμή 20/7/2022) αύξηση σε σχέση με την 31/12/2021 και σύμφωνα με τα χαρτοφυλάκια των Αμοιβαίων Κεφαλαίων την 30/6/2022 κατέχεται από 49 Αμοιβαία Κεφάλαια, έναντι 44 την 31/12/2021.


Δείτε το δελτίο τύπου εδώ και τον πίνακα οικονομικών μεγεθών εδώ.

Το παρόν άρθρο, είναι τμήμα της ύλης του τεύχους 243 (Αύγουστος 2022) του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ. Δείτε τα πλήρη περιεχόμενα του τεύχους 243, εδώ.