MODA BAGNO: Χρόνια στασιμότητα των μεγεθών

04 Αυγούστου 2022, 11:40 | Χ&Α - 243

MODA BAGNO: Χρόνια στασιμότητα των μεγεθών

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MODA BAGNO

 

Χρόνια στασιμότητα των μεγεθών

 

Η Moda Bagno είναι εμπορική εταιρία με κύρια δραστηριότητα τον εξοπλισμό οικίας και γραφείου. Ειδικότερα, εμπορεύεται πλακάκια, είδη μπάνιου, είδη κουζίνας, καθώς και έπιπλα οικίας και γραφείου. Παράλληλα, για την υποστήριξη της εμπορικής της δραστηριότητας, προβαίνει στην παροχή υπηρεσιών υποστήριξης των πελατών της.  Επιπρόσθετα, από το 2000, δραστηριοποιείται στο χώρο της εστίασης (INTERNI RISTORANTE), καθώς και στο χώρο του real estate, με την αγορά οικοπέδων στην ευρύτερη περιοχή των βορείων προαστίων της Αττικής, ανοικοδομώντα πρότυπες κατοικίες υψηλών προδιαγραφών οι οποίες μέχρι 31/12/2006 είχαν πωληθεί. Η εταιρία διατηρεί θυγατρικές στην Κύπρο και στην Τουρκία.

Μετά το 2010, και παρά την οικονομική κρίση και την πτώση της οικοδομικής δραστηριότητας, η MODA BAGNO προχώρησε σε εξορθολογισμό του δικτύου των καταστημάτων της, με παύση της λειτουργίας των λιγότερων κερδοφόρων. Σε αντιστάθμισμα επέλεξε σημεία που θα έδιναν νέα παρουσία στον χώρο και το άνοιγμα σε νέες αγορές και κλάδους. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε άνοιγμα στο ξενοδοχειακό κλάδο (The Wild Hotel στην Μύκονο) με την συμμετοχή σε μεγάλες εκθέσεις ξενοδοχειακού εξοπλισμού με ανεύρεση νέου πελατολογίου.

 

Εξετάζοντας τα μεγέθη της εταιρίας, από το 2015 και μετά, διαπιστώνουμε ότι ο παραπάνω εξορθολογισμός, δεν απέφερε ιδιαίτερα αποτελέσματα. Ο κύκλος εργασιών -εκτός του 2021- κινείται γύρω από τα € 14 εκατομμυρια, οι δαπάνες λειτουργίας κινούνται σταθερά γύρω από τα € 6 εκατ. και αποτελούν κατά μέσο όρο το 40% των πωλήσεων, παράλληλα τα χρηματοοικονομικά έξοδα, κινούνται σταθερά, από το 2016 και μετά περίπου στις € 550 χιλιάδες. Κερδοφορία, ξεκίνησε να εμφανίζει από το 2018, η οποία ήταν αρκετά χαμηλή, εκτός από το 2021 καθώς διαμορφώθηκε στα € 2 εκατομμύρια έναντι € 15 χιλιάδες το 2020.

Οι συνολικές υποχρεώσεις αποτελούν περίπου το 62% του ενεργητικού και ο καθαρός δανεισμός σημειώνεται αρνητικός (€ 5,2 εκατομμύρια το 2021). Δείτε στοιχεία, εδώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2021, ο κύκλος εργασιών αποτελείται κατά 47,9% από τα έπιπλα σπιτιού, 13,9% από τα είδη μπάνιου, αξεσουάρ και πλακάκια, 12,5% από τα έπιπλα κουζίνας-συσκευές και κατά 25,7% από λοιπες δραστηριότητες (εστίασης & έσοδα διαφόρων υπηρεσιών). Από γεωγραφικής πλευράς, το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων προκύπτει από την Ελλάδα (79,7%), ακολουθεί η Τουρκία και τέλος η Κύπρος.

 

Ψάχνοντας κανείς, πέραν από τις οικονομικές εκθέσεις, θα διαπιστώσει ότι η διοίκηση έχει απασχολήσει αρκετά τα μέσα μαζικής ενημέρωσης για την πολυτελή ζωή στην Μύκονο. Σημειώνεται ότι, στο παρελθόν έχουν επιβληθεί ποινές, προς τη διοίκηση, από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, για οφειλές της εταιρίας, ενώ το έτος 2020, η ΑΑΔΕ σφράγισε το εστιατόριο Interni στην Μύκονο, για φορολογικές παραβάσεις. Αυτά συνιστούν σοβαρά δείγματα για κακή διαχείριση της εταιρίας και προκαλούν εύλογες υποψίες για τη στάση της διοίκησης απέναντι στην εταιρία και τους μετόχους της, δεδομένου μάλιστα του υψηλού βαθμού “παραβατικότητας” στον κλάδο των εστιατορίων και των ξενοδοχείων.

 

Η άποψη μας για την εταιρία είναι αρνητική. Αυτό, τόσο λόγω της, επί σειρά ετών, στασιμότητα στα οικονομικά μεγέθη της εταιρίας, όσο και λόγω των χρηματιστηριακών χαρακτηριστικών της. Μόλις ένα πολύ μικρό ποσοστό των μετοχών είναι ελεύθερο για διαπραγμάτευση (το 84,6% να κατέχεται από την οικογένεια Βαρβέρη), ενώ η εμπορευσιμότητά της είναι πολύ χαμηλή: Οι πράξεις που κάνει κατά μέσο όρο ανά ημέρα, το 2022 είναι 12, έναντι επίσης 12 το 2021 και 4 το 2020, ενώ ο μέσος όρος των ημερήσιων συναλλαγών (σε τεμάχια), ανέρχεται σε μόλις 4.223 έναντι 6.628 κατά το 2021.

 

Το παρόν άρθρο, είναι τμήμα της ύλης του τεύχους 243 (Αύγουστος 2022) του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ. Δείτε τα πλήρη περιεχόμενα του τεύχους 243, εδώ.

Επιστροφή στα περιεχόμενα, εδώ.