Η παγκόσμια αγορά μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων (EV) αναμένεται να αυξηθεί από 17 δισεκατομμύρια δολάρια σε περισσότερα από 95 δισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ 2019 και 2028. Η αυξανόμενη ζήτηση για περισσότερο περιβαλλοντικά φιλικές μετακινήσεις και η επιθυμία για απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα συνέβαλε στην ανάπτυξη των εταιριών κατασκευής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων.
Κινεζική κυριαρχία
Παρά τις προσπάθειες των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ευρώπης να αυξήσουν την εγχώρια παραγωγή μπαταριών, η αγορά εξακολουθεί να κυριαρχείται από Ασιάτες προμηθευτές.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Οι 10 μεγαλύτεροι κατασκευαστές μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο |
|
|
Κατάταξη 2022 |
Εταιρία |
Χώρα |
Μερίδιο Αγοράς 2022 |
Κατάταξη 2021 |
Εταιρία |
Χώρα |
Μερίδιο Αγοράς 2021 |
|
|
1 |
CATL |
Κίνα |
34,0% |
1 |
CATL |
Κίνα |
32,5% |
|
|
2 |
LG Energy Solution |
Ν. Κορέα |
14,0% |
2 |
LG Energy Solution |
Ν. Κορέα |
21,5% |
|
|
3 |
BYD |
Κίνα |
12,0% |
3 |
Panasonic |
Ιαπωνία |
14,7% |
|
|
4 |
Panasonic |
Ιαπωνία |
10,0% |
4 |
BYD |
Κίνα |
6,9% |
|
|
5 |
SK Innovation |
Ν. Κορέα |
7,0% |
5 |
Samsung SDI |
Ν. Κορέα |
5,4% |
|
|
6 |
Samsung SDI |
Ν. Κορέα |
5,0% |
6 |
SK Innovation |
Ν. Κορέα |
5,1% |
|
|
7 |
CALB |
Κίνα |
4,0% |
7 |
CALB |
Κίνα |
2,7% |
|
|
8 |
Guoxuan |
Κίνα |
3,0% |
8 |
AESC |
Ιαπωνία |
2,0% |
|
|
9 |
Sunwoda |
Κίνα |
2,0% |
9 |
Guoxuan |
Κίνα |
2,0% |
|
|
10 |
SVOLT |
Κίνα |
1,0% |
10 |
PEVE |
Ιαπωνία |
1,3% |
|
|
|
Υπόλοιπες Εταιρίες |
- |
8,0% |
|
Υπόλοιπες Εταιρίες |
- |
6,1% |
|
|
Πηγή: visualcapitalist.com |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Επί του παρόντος, οι κινεζικές εταιρίες αποτελούν το 56,0% της αγοράς μπαταριών EV, ακολουθούμενες από τις κορεατικές εταιρίες (26,0%) και τις ιαπωνικές (10,0%).
Ο κορυφαίος προμηθευτής μπαταριών, η CATL, επέκτεινε το μερίδιο αγοράς της από 32,5% το 2021 σε 34,0% το 2022. Το ένα τρίτο των μπαταριών EV παγκοσμίως προέρχεται από την κινεζική εταιρία. Η CATL παρέχει μπαταρίες ιόντων λιθίου σε Tesla, Peugeot, Hyundai, Honda, BMW, Toyota, Volkswagen και Volvo.
H LG Energy Solution παραμένει ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών, παρόλο που αντιμετωπίζει αυστηρό έλεγχο μετά από τις ανακλήσεις μπαταριών που έγιναν -λόγω ανάφλεξης- στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το 2021, ο Νοτιοκορεάτης προμηθευτής συμφώνησε να επιστρέψει στη General Motors 1,9 δισεκατομμύρια δολάρια για την κάλυψη των 143.000 ηλεκτρικών οχημάτων Chevy Bolt που ανακλήθηκαν λόγω κινδύνου πυρκαγιάς από ελαττωματικές μπαταρίες.
Η BYD κατέλαβε την τρίτη θέση από την Panasonic καθώς σχεδόν διπλασίασε το μερίδιο αγοράς της τον τελευταίο χρόνο. Η εταιρία που υποστηρίζεται από τον Warren Buffett είναι η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο με βάση την κεφαλαιοποίηση, αλλά ταυτόχρονα παράγει και μπαταρίες που πωλούνται σε αγορές σε όλο τον κόσμο. Σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις η BYD πρόκειται να ξεπεράσει την LG Energy Solution σε μερίδιο αγοράς στο εγγύς μέλλον.
Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι εδώ για να μείνουν, ενώ τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) πρόκειται να εξαφανιστούν τις επόμενες δεκαετίες. Πρόσφατα, η General Motors ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να σταματήσει την πώληση οχημάτων ICE έως το 2035, ενώ η Audi σχεδιάζει να σταματήσει να παράγει τέτοια μοντέλα έως το 2033.
Εκτός από τα ηλεκτρικά οχήματα, η τεχνολογία μπαταριών είναι απαραίτητη για την ενεργειακή μετάβαση, παρέχοντας χωρητικότητα αποθήκευσης για ηλιακή και αιολική παραγωγή.
Με πληροφορίες από visualcapitalist.com