Δύσκολο στοίχημα για τους Αδελφούς Σαράντη τα αναψυκτικά

14 Οκτωβρίου 2022, 10:14 | Ελληνικές Εταιρίες

Δύσκολο στοίχημα για τους Αδελφούς Σαράντη τα αναψυκτικά

Έκαστος στο είδος του και ο Λουμίδης στους καφέδες, λέει γνωστή διαφήμιση. Αυτό το μότο επιχειρούν να διαψεύσουν τα αδέλφια Δημήτρης και Μιχάλης Σαράντηs που κάνουν τα πρώτα τους βήματα και στον κλάδο των αναψυκτικών μέσω της εταιρείας Κλιάφα.

Από τη μέχρι στιγμής πορεία της Κλιάφας -η εταιρεία πέρασε στα χέρια της Ελληνικά Γαλακτοκομεία στις αρχές του 2020- δεν μπορεί να ισχυριστεί κανείς ότι αυτός ο δρόμος είναι αβρόχοις ποσί.

Πέρυσι η εταιρεία αναψυκτικών πέτυχε μεν ανάπτυξη 83,11% των εσόδων της σε επίπεδο ομίλου και 111% σε επίπεδο μητρικής, όμως ο τζίρος παραμένει χαμηλά -στα 3,5 εκατ. ευρώ για τον όμιλο και στα 3,179 εκατ. ευρώ για την εταιρεία-, καθιστώντας δύσκολο να επιτευχθεί ο στόχος που είχε τεθεί για διψήφιο μερίδιο στην κατηγορία των αναψυκτικών μέχρι το 2023. Την ίδια στιγμή οι ζημιές διευρύνθηκαν. Υπερδεκαπλασιάσθηκαν σε επίπεδο ομίλου ξεπερνώντας τα 2,45 εκατ. ευρώ, ενώ ήταν έξι φορές πάνω σε επίπεδο εταιρείας αγγίζοντας τα 2,1 εκατ. ευρώ.

Όμως οι αδελφοί Σαράντη έχουν αποδείξει ότι λειτουργούν ως rookie στις αγορές που εισέρχονται. Αυτό συνέβη στην κατηγορία του φρέσκου γάλακτος πολλά χρόνια πίσω. Βέβαια μπορεί κάποιος να ισχυριστεί -όχι άδικα- ότι η οικογένεια Σαράντη κέρδισε τη μάχη του γάλακτος επειδή «έπαιξε» σε ένα γνωστό γήπεδό.

Στο γήπεδο των αναψυκτικών, οι Αδελφοί Σαράντη, έχουν να αντιμετωπίσουν ένα πολυεθνικό brand, την Coca Cola, και αρκετά τοπικά κάποια εκ των οποίων ιστορικά όπως και η Κλιάφας, η παραγωγή αναψυκτικών της οποίας ξεκίνησε, το 1927.

Κοντά έναν αιώνα μετά, υπό τον έλεγχο της Ελληνικά Γαλακτοκομεία, η τρικαλινή εταιρεία αναψυκτικών, θυγατρική της οποίας είναι η Δουμπιά, εστιάζει στην αύξηση του μεριδίου αγοράς της στην εγχώρια αγορά με τοποθέτηση των προϊόντων σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Δίνει έμφαση στις εξαγωγές σε Γερμανία, Αυστραλία και Βαλκάνια, στην ανάπτυξη νέων κωδικών και συσκευασιών και στη μείωση του κόστους μέσω αναδιοργάνωσης των παραγωγικών διαδικασιών, των λειτουργικών τομέων και των δικτύων διανομής.

Για την επίτευξη αυτών των στόχων η βιομηχανία αναψυκτικών από τα Τρίκαλα προχώρησε στην υλοποίηση επενδύσεων 12,8 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του εργοστασίου (νέες γραμμές παραγωγής pet, αλουμινίου, επεξεργασίας νερού και παρασκευαστηρίου), με χρηματοδότηση μέσω ομολογιακού δανείου 11,54 εκατ. ευρώ που έλαβε με εγγύηση της Ελληνικά Γαλακτοκομεία. Οι βασικοί όροι του δανείου προβλέπουν περιθώριο 2,2% πλέον Euribor και εξόφληση το 2028.

Σε ό,τι αφορά τη ΔΟΥΜΠΙΑ, η Κλιάφας απέκτησε το 77,88% της εταιρείας από τη Χαλκιδική στις 2 Ιουνίου του 2020 ενώ στις 7 Σεπτεμβρίου του 2020 προέβη σε αύξηση της συμμετοχής της κατά 1.323.425 ευρώ με συμψηφισμό χρέους. Έτσι το ποσοστό συμμετοχής μετά την συναλλαγή ανήλθε σε 89,37%. Όμως επειδή στο καταστατικό της Δουμπιά υφίσταται η πρόβλεψη ότι ο μέτοχος «Δήμος Πολυγύρου Χαλκιδικής» να εκπροσωπεί το 15% του μετοχικού κεφαλαίου, η Κλιάφας προσάρμοσε το ποσοστό συμμετοχής της στο τέλος του 2020. Έτσι το άμεσο ποσοστό διαμορφώθηκε στο 81,58% δεδομένου ότι υφίσταται υποχρέωση για δωρεά ονομαστικών μετοχών προς τον Δήμο Πολυγύρου Χαλκιδικής.

Αλεξάνδρα Γκίτση

 

Πηγή:euro2day.gr