Λουξ: Στο πλάνο η δημιουργία νέου εργοστασίου στην Ελλάδα

18 Οκτωβρίου 2022, 10:56 | Ελληνικές Εταιρίες

Λουξ: Στο πλάνο η δημιουργία νέου εργοστασίου στην Ελλάδα

Με στόχο την δημιουργία ενός νέου εργοστασίου παραγωγής αναψυκτικών θα κινηθεί εντός της επόμενης πενταετίας η Λουξ Μαρλαφέκας. Αυτό επισημαίνει μιλώντας στο Capital.gr o Πλάτων Μαρλαφέκας, αντιπρόεδρος και διευθυντής μάρκετινγκ και εξαγωγών της επιχείρησης.

"Χρειαζόμαστε μία καινούργια και σύγχρονη μονάδα παραγωγής σε κάποιο μέρος της Ελλάδας με στόχο να αυξήσουμε τις παραγωγικές μας δυνατότητες. Ο ρυθμός ανάπτυξης της εταιρείας είναι τέτοιος, γεγονός που επιβάλει την επέκτασή μας και σε νέες εγκαταστάσεις”.

Nέα πορτοκαλάδα Loux Free με φυσικά γλυκαντικά, χωρίς συντηρητικά

Η Λουξ στο πλαίσιο της φετινής έκθεσης SIAL 2022 κάνει είσοδο σε μία νέα κατηγορία, καθώς παρουσιάζει τη Loux Free πορτοκαλάδα χωρίς ανθρακικό, χωρίς συντηρητικά, χωρίς προσθήκη ζάχαρης και το μόνο χωρίς τεχνικά γλυκαντικά, με βάση φυσικά γλυκαντικά. Το συγκεκριμένο προϊόν περιέχει 20% συμπυκνωμένου χυμού πορτοκαλιού.

Ταυτόχρονα η Λουξ λανσάρει και παρουσιάζει σε επισκέπτες από όλο τον κόσμο τη νέα σειρά παγωμένου τσαγιού, τρεις κωδικούς χωρίς συντηρητικά και ζάχαρη, με τη χρήση φυσικών γλυκαντικών ουσιών. Πρόκειται για κινήσεις που εκτός των άλλων στόχο έχουν να ενισχύσουν τις διεθνείς της πωλήσεις στο προσεχές διάστημα.

Στον εξαγωγικό τομέα η εταιρεία με έδρα την Πάτρα αποκομίζει το 8% του συνολικού της τζίρου από τις διεθνείς πωλήσεις. Διατηρεί δραστηριότητα σε περισσότερες από 27 χώρες με σημαντικότερες από αυτές από πλευράς πωλήσεων τη Νότια Κορέα και την Κύπρο. Ακολουθούν η Αμερική, η Ευρώπη, ο Καναδάς και η Αυστραλία από πλευράς της δυναμικής που παρουσιάζουν.

Εντός του 2023 η Λουξ θα κάνει για πρώτη φορά κίνηση φέρνοντας στην αγορά και το κουτί αλουμινίου, καθώς θα παρουσιάσει αναψυκτικά με τη συγκεκριμένη συσκευασία. Θυμίζουμε ότι έως τώρα όλα της τα προϊόντα διατίθενται σε πλαστική συσκευασία τύπου PET.

Είσοδος στην αγορά της Cola Zero

Συν τοις άλλοις ετοιμάζει ένα νέο λανσάρισμα στην κατηγορία προϊόντων τύπου Cola, εισερχόμενη και στην αγορά των προϊόντων Zero, χωρίς θερμίδες. Στόχος είναι να παρουσιάσει ένα προϊόν, το οποίο προσελκύει τη ζήτηση από πλευράς καταναλωτών, ενώ η συγκεκριμένη κατηγορία έχει αναγνωρισμένη παρουσία στην αγορά αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα.

Ο κύριος Μαρλαφέκας, αναφέρεται εκτός των άλλων στην τρέχουσα χρηματοοικονομική και γεωπολιτική συγκυρία και στις εκτεταμένες επιπτώσεις που αυτή έχει. Επισημαίνει ότι λόγω της πρωτοφανούς ενεργειακής κρίσης, η εταιρεία υφίσταται την επίδραση που αυτή έχει με αύξηση του κόστους και κατ’ επέκταση με την αύξηση των τιμών στο ράφι σε συνδυασμό με την συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών.

"Σε μία τέτοια χρονική συγκυρία οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να παραβλέψουν τον παράγοντα που ονομάζεται καινοτομία. Αυτό ωστόσο είναι κάτι που έρχεται σε αντιπαράθεση με την υφιστάμενη κατάσταση όπου πολλοί τομείς εμφανίζουν συρρίκνωση της κατανάλωσης, με τις αγορές να ζητούν φθηνότερα προϊόντα.

Πρόκειται για μία συγκυρία που δεν μπορούμε να παραβλέψουμε. Οι καταναλωτές σε περιόδους όπως αυτές θέτουν ως βασικό κριτήριο για τις αγορές τους, τον παράγοντα που ονομάζεται τιμή. Αυτό καθιστά δυσκολότερη την εξίσωση για όλες τις εταιρείες, τη στιγμή που υπάρχει ζήτηση για φθηνότερα προϊόντα”.

Η εταιρεία προκειμένου να αντιμετωπίσει την συνολική επιβάρυνση που δέχεται σε επίπεδο λειτουργικών εξόδων έχει προχωρήσει σε συγκεκριμένες κινήσεις εξορθολογισμού του κόστους, περιορίζοντας όσες δαπάνες μπορεί να περιορίσει.

Είσοδος στο φυσικό μεταλλικό νερό με τη Δίρφυς

Θα θυμίσουμε ότι η Λουξ απέκτησε πρόσφατα το 43% της εταιρείας εμφιαλωμένου νερού, Δίρφυς. Επιδίωξή της είναι να παρουσιάσει στην αγορά ένα ακόμα μεταλλικό εμφιαλωμένο νερό, εκτός από το επιτραπέζιο νερό όπου ήδη δραστηριοποιείται. Προς αυτή την κατεύθυνση υπάρχει αδειοδοτημένη πηγή, την οποία έχουν εντοπίσει προ καιρού οι άνθρωποι της Δίρφυς.

Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις της Λουξ φέτος, αναμένεται ότι ο κύκλος εργασιών της θα υπερβεί τα 35 εκατομμύρια

Ταυτόχρονα ο όγκος πωλήσεων είναι και αυτός αυξημένος κατά 2%-3% σε σύγκριση με πέρυσι. Εκτίμηση του κ. Μαρλαφέκα είναι ότι η επιχείρηση θα παραμείνει κερδοφόρα και στη διάρκεια του 2022 (πέρυσι τα κέρδη προ φόρων ήταν 3,5 εκατ. ευρώ). Σημειώνεται πάντως ότι η επιβάρυνση που εκτιμάται ότι θα δεχτεί η Λουξ φέτος από το επιπλέον κόστος ενέργειας θα ανέλθει στα 2 εκατομμύρια ευρώ.

Εμφανίζεται ωστόσο επιφυλακτικός για τους επόμενους μήνες, αναφορικά με το πώς αυτοί θα κινηθούν και ποια θα είναι τα δείγματα που θα παρουσιάσουν. "Σε κάθε περίπτωση έρχεται ένας ισχυρός μήνας για τα αναψυκτικά, ο Δεκέμβριος, στον οποίο ποντάρουμε πολλά”.

Γιώργος Λαμπίρης

 

Πηγή:capital.gr