Ολυμπία Οδός: Διαπραγματεύσεις για αύξηση του προϋπολογισμού στο Πάτρα - Πύργος

27 Οκτωβρίου 2022, 09:53 | Ελληνικές Εταιρίες

Ολυμπία Οδός: Διαπραγματεύσεις για αύξηση του προϋπολογισμού στο Πάτρα - Πύργος

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την παραχωρησιούχο Ολυμπία Οδός για αύξηση του προϋπολογισμού του υπό κατασκευή οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος.

Το θέμα τέθηκε προσφάτως από τον Παναγιώτη Παπανικόλα, πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της παραχωρησιούχου εταιρείας Ολυμπίας Οδού, ο οποίος χτύπησε καμπανάκι για την αύξηση του κόστους του έργου που έχει προκαλέσει η άνοδος των τιμών των υλικών.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι διαπραματεύσεις μεταξύ της Ολυμπίας Οδού και του Υπουργείου βρίσκονται σε εξέλιξη και δεν αποκλείεται μέχρι το τέλος του έργου να έχει δοθεί το πράσινο φως.

Η Ολυμπία Οδός έχει ζητήσει από το υπουργείο αναπροσαρμογή των τιμών υλικών, κάτι που ισχύει σήμερα με τα δημόσια έργα αλλά όχι με τις συμβάσεις παραχώρησης.

Σύμφωνα με τον κ. Παπανικόλα οι τιμές που έχουν δοθεί για το έργο έχουν υπολογιστεί με βάση τα τιμολόγια του 2006, ενώ το έργο υπεγράφη ενώ ήδη είχε ξεκινήσει η αύξηση των τιμών.

Διαπραγματεύσεις γίνονται μόνο με την Ολυμπία Οδό.

Το έργο

To συνολικό σημερινό κόστος κατασκευής ανέρχεται σε 331 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδοτείται από ένα συνδυασμό ιδιωτικών κεφαλαίων των μετόχων, τραπεζικών  δανείων, ευρωπαϊκών κονδυλίων και συμβολή Ελληνικού Δημοσίου.

Συγκεκριμένα, κατά την περίοδο κατασκευής, το έργο χρηματοδοτείται κατά 35% από Kεφάλαια του Παραχωρησιούχου (τραπεζικά δάνεια & ίδια κεφάλαια) και 65% από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ελληνικό Δημόσιο.

Το έργο αφορά στην αναβάθμιση ενός τμήματος 13 χιλιομέτρων (Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαγιά) και την κατασκευή ενός νέου αυτοκινητόδρομου μήκους 61 χιλιομέτρων. Συνολικά μιλάμε για ένα νέο τμήμα αυτοκινητόδρομου της Ολυμπίας Οδού συνολικού μήκους 75χλμ.

Όταν θα παραδοθεί σε λειτουργία προβλέπονται δυο μετωπικοί σταθμοί διοδίων σε Κάτω Αχαγιά και Χανάκια και δύο πλευρικούς σταθμούς σε Κάτω Αχαγιά και Αμαλιάδα.

Με το νέο αυτοκινητόδρομο, ο χρόνος ταξιδιού από την Πάτρα έως τον Πύργο μειώνεται κατά ~40’. Συνεπώς, το συνολικό ταξίδι Αθήνα- Πύργος θα γίνεται πλέον σε 2 ώρες και 45’’.

Ειδικά για την εξυπηρέτηση της Βιομηχανικής Περιοχής Πάτρας (ΒΙΠΕ) ολοκληρώνεται μια περιφερειακή αρτηρία 25 χλμ. δίχως χρέωση, που ξεκινά από την περιοχή του Ρίου (18 χλμ. Περιμετρικής) και φτάνει έως τον κόμβο ΒΙΠΕ Πάτρας (τα πρώτα 7χλμ. του νέου αυτοκινητόδρομου).

Η πρόοδος

Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία η πρόοδος στο έργο έχει φτάσει στο 3,5%.

Στα τρία εργοτάξια - το πρώτο από το Μιντιλόγλι (από το σημερινό τέλος της Ολυμπίας Οδού στην Περιμετρική Πάτρας) μέχρι τα Καραϊικα έχει η αναλάβει η ΑΒΑΞ, το δεύτερο από τα Καραϊικα μέχρι τη Γαστούνη έχει αναλάβει η ΑΚΤΩΡ και το τρίτο από τη Γαστούνη μέχρι τον Πύργο, έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ.

Οι εργασίες σε αυτό το τμήμα βρίσκονται λίγο μπροστά από τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί, ενώ ήδη εκτελούνται χωματουργικές εργασίες και άλλα τεχνικά έργα σε μήκος δρόμου περίπου 30 χλμ.

Να σημειωθεί ότι το έργο χωρίζεται σε δύο τμήματα. Το πρώτο αφορά στο κομμάτι από το Μιντιλόγλι μέχρι την Κάτω Αχαΐα και το δεύτερο από την Κάτω Αχαΐα μέχρι τον Πύργο.

Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης είναι 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης  για το Κ. Αχαΐα- Πύργος και  40 μήνες για το Μιντιλόγλι -Κάτω Αχαΐα.

Ελένη Μπότα

 

Πηγή:capital.gr