Τουρισμός και καλοκαιρία ενίσχυσαν την Coca-Cola HBC

14 Νοεμβρίου 2022, 10:18 | Ξένες Εταιρίες

Τουρισμός και καλοκαιρία ενίσχυσαν την Coca-Cola HBC

Η αύξηση του τουρισμού σε πολλές από τις ανεπτυγμένες αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται η Coca-Cola HBC και οι υψηλές θερμοκρασίες που διατηρήθηκαν μέχρι και τον Οκτώβριο φαίνεται ότι αντιστάθμισαν μεγάλο μέρος των απωλειών που είχε ο όμιλος από τον περιορισμό των δραστηριοτήτων του σε Ρωσία και Ουκρανία, αλλά και από τις αναταράξεις που έχει επιφέρει η πληθωριστική κρίση. Τόσο το τρίτο τρίμηνο όσο και το εννεάμηνο έκλεισαν με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, ενώ ο όμιλος χθες προχώρησε σε αναθεώρηση προς τα πάνω της πρόβλεψής του για τα κέρδη συνολικά του 2022. Πάντως, για το τέταρτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης η διοίκηση της Coca-Cola HBC «βλέπει» συνέχιση των πιέσεων λόγω ανατιμήσεων, ενώ αναμένει ότι και το 2023 θα είναι μία χρονιά με υψηλό πληθωρισμό.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες η Coca-Cola HBC AG, τα καθαρά έσοδα από τις πωλήσεις του ομίλου κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022 διαμορφώθηκαν σε 2,69 δισ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 26,9% σε δημοσιευμένη βάση (ή κατά 7,4% σε οργανική βάση). Σε επίπεδο εννεαμήνου οι πωλήσεις έφτασαν τα 6,9 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 28,5% σε δημοσιευμένη βάση και κατά 15,4% σε οργανική βάση. Ο όγκος πωλήσεων του ομίλου έφτασε στο εννεάμηνο τα 2,08 δισ. κιβώτια, αυξημένος κατά 14,7% σε δημοσιευμένη βάση και κατά 0,4% σε οργανική βάση, ενώ η αύξηση στο γ΄ τρίμηνο ήταν 9,1%.

Τουρισμός και καλοκαιρία ενίσχυσαν την Coca-Cola HBC-1

Οι καλύτερες από το αναμενόμενο επιδόσεις του ομίλου κατά το τρίτο τρίμηνο είχαν ως αποτέλεσμα την αναθεώρηση επί τα βελτίω για την ανάπτυξη και τα κέρδη της τρέχουσας χρήσης. Ετσι, πλέον η διοίκηση της Coca-Cola HBC αναμένει ότι το 2022 θα κλείσει με διψήφιο ρυθμό οργανικής ανάπτυξης και ότι τα συγκρίσιμα προ φόρων κέρδη θα διαμορφωθούν μεταξύ 860 και 900 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι τον Αύγουστο, κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του α΄ εξαμήνου, η διοίκηση εκτιμούσε απλώς θετικό ρυθμό ανάπτυξης και συγκρίσιμα προ φόρων κέρδη μεταξύ 740 και 820 εκατ. ευρώ.

Στην Ελλάδα, ειδικότερα, οι πωλήσεις του ομίλου σημείωσαν στο γ΄ τρίμηνο του 2022 υψηλή μονοψήφια αύξηση, ωφελούμενες από την αυξημένη τουριστική κίνηση και την έντονη δραστηριότητα της λεγόμενης «κρύας αγοράς» (εστίαση, μπαρ κ.λπ.).

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, Ζόραν Μπογκντάνοβιτς, είναι περιορισμένη η αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά, λόγω πληθωρισμού, με κάποια δείγματα να εντοπίζονται κυρίως στις αγορές της Νιγηρίας, της Αιγύπτου και της Ρουμανίας. «Το παρακολουθούμε και παραμένουμε σε εγρήγορση. Εχουμε ένα ολιστικό πλάνο για να παρέμβουμε περαιτέρω με δυναμική, ευέλικτη τιμολόγηση των προϊόντων μας σε όλες τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιούμαστε», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μπογκντάνοβιτς στη διάρκεια του σχολιασμού των αποτελεσμάτων με τους οικονομικούς αναλυτές. Σε ό,τι αφορά τις κινήσεις που κάνει η εταιρεία για τη μείωση του κόστους παραγωγής, επισήμανε ότι σε αυτή τη φάση αναζητεί τις καλύτερες ευκαιρίες για τη δημιουργία αποθεμάτων πρωτίστως σε ζάχαρη, αλουμίνιο και ρητίνη.

Παρά το δύσκολο περιβάλλον ο όμιλος θα συνεχίσει τις στοχευμένες επενδύσεις, ενώ σε ό,τι αφορά την τοποθέτηση νέων προϊόντων στην αγορά η Coca-Cola HBC θα τοποθετήσει και αυτή σε επιλεγμένες αγορές το Jack & Coke (το γνωστό κοκτέιλ Jack Daniels με Coca-Cola σε κουτί), μετά βεβαίως το επίσημο λανσάρισμα του προϊόντος από την Coca-Cola Company στο Μεξικό το επόμενο διάστημα.

Στη Ρωσία

Αν και χθες δεν έγινε καμία ανακοίνωση από τη διοίκηση του ομίλου, σύμφωνα με το Reuters, το οποίο ρώτησε σχετικά τον κ. Μπογκντάνοβιτς, η Coca-Cola HBC έχει περιορίσει τη δραστηριότητα των εργοστασίων της στη Ρωσία και έχει μειώσει το προσωπικό της κατά διψήφιο ποσοστό.

 

Δήμητρα Μανιφάβα

Πηγή: kathimerini.gr