Σε φθηνότερα προϊόντα στρέφονται οι καταναλωτές

25 Νοεμβρίου 2022, 10:30 | Ελληνική Οικονομία

Σε φθηνότερα προϊόντα στρέφονται οι καταναλωτές

Στα μεταχειρισμένα είδη και στις αγορές ρούχων, υποδημάτων και λευκών ειδών από τις λαϊκές αγορές φαίνεται ότι στρέφονται οι καταναλωτές προκειμένου να αντιμετωπίσουν το αυξανόμενο κόστος ζωής. Τούτο τουλάχιστον μαρτυρούν τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) που δείχνουν ότι κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022 οι δύο αυτοί κλάδοι του λιανεμπορίου παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το λιανικό εμπόριο μεταχειρισμένων ειδών σε καταστήματα κατέγραψε αύξηση τζίρου 53,3% σε ετήσια βάση και το λιανικό εμπόριο κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, ενδυμάτων και υποδημάτων σε υπαίθριους πάγκους και αγορές κατέγραψε αύξηση 43,7%.

Συνολικά από τις αρχές του έτους έως και τον Σεπτέμβριο το λιανεμπόριο κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, ενδυμάτων και υποδημάτων σε υπαίθριους πάγκους και αγορές εμφανίζει τζίρο 6,25 εκατ. ευρώ, έναντι τζίρου 5,33 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2021. Μάλιστα, ο τζίρος στον εν λόγω κλάδο ενδεχομένως να είναι και μεγαλύτερος, δεδομένου ότι σε αρκετές περιπτώσεις συναλλαγών δεν εκδίδονται αποδείξεις. Ειδικά στο γ΄ τρίμηνο του 2022 ο τζίρος ήταν 2,81 εκατ. ευρώ, έναντι 1,95 εκατ. ευρώ στο γ΄ τρίμηνο του 2021.

Σε ό,τι αφορά το λιανεμπόριο μεταχειρισμένων ειδών σε καταστήματα, ο τζίρος κατά το γ΄ τρίμηνο του 2022 ήταν 4,88 εκατ. ευρώ, έναντι 3,18 εκατ. ευρώ το γ΄ τρίμηνο του 2021. Στο εννεάμηνο του 2022 ο τζίρος στον εν λόγω κλάδο ήταν 11,94 εκατ. ευρώ, έναντι 8,11 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2021.

Στο σύνολο των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου, ο κύκλος εργασιών στο γ΄ τρίμηνο του 2022 ανήλθε σε 16,73 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 12,5% σε σχέση με το γ΄ τρίμηνο του 2021, όπου είχε διαμορφωθεί σε 14,88 δισ. ευρώ, και αύξηση 8,6% σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2022 που είχε διαμορφωθεί σε 15,41 δισ. ευρώ.

 

Δήμητρα Μανιφάβα

Πηγή; kathimerini.gr