ΚΡΙ ΚΡΙ: Δυνατό ξεκίνημα για το 2023 - Η εταιρία επιστρέφει στην παλαιά “κανονικότητα”

07 Ιουνίου 2023, 08:50 | Χ&Α - 253

ΚΡΙ ΚΡΙ:  Δυνατό ξεκίνημα για το 2023 - Η εταιρία επιστρέφει στην παλαιά “κανονικότητα”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΚΡΙ ΚΡΙ

 

Δυνατό ξεκίνημα για το 2023 - Η εταιρία επιστρέφει στην παλαιά “κανονικότητα”

 

Θεαματικό ήταν το α΄τρίμηνο του 2023 της ΚΡΙ ΚΡΙ , με τις συνολικές πωλήσεις του Ομίλου να φτάνουν τα € 45,9 εκατομμύρια από € 30,7 εκατ. στο α΄τρίμηνο του 2022 και την καθαρή κερδοφορία να διαμορφώνεται στα € 6,7 εκατ. από € 448,0 χιλιάδες στο περσινό αντίστοιχο τρίμηνο.

Ο τομέας των γαλακτοκομικών προϊόντων (το 88% του κύκλου εργασιών) πέτυχε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 48,6% και αύξηση της κερδοφορίας EBIT, από τα € 1,2 εκατ. στο περσινό τρίμηνο στα € 8,1 εκατ. στο α΄τρίμηνο του 2023, αυξάνοντας το περιθώριο EBIT από το 4,4% στο 20%.

Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 48,6% σε αξία και 18,5% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή ανάπτυξη (+52,9%), φτάνοντας τα € 22,9 εκατομμύρια. Σημαντική ώθηση υπάρχει από τις βασικές αγορές της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Αυστρία και το Βέλγιο.

Στην εγχώρια αγορά, οι επιδόσεις είναι επίσης ικανοποιητικές, ωστόσο η διοίκηση επισημαίνει ότι η τρέχουσα συγκυρία του πληθωρισμού έχει οδηγήσει σε μείωση της κατανάλωσης, ενώ η αξία παρουσιάζεται θετική. Παράλληλα, παρατηρείται έντονη στροφή των καταναλωτών στα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας, ως αποτέλεσμα των επιλογών τους για οικονομικότερα προϊόντα. Οι ανακατατάξεις που συμβαίνουν δείχνουν το μερίδιο αγοράς σε όγκο των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας ενισχυμένο κατά +5,6 ποσοστιαίες μονάδες, ασκώντας έντονη πίεση στα branded γιαούρτια. Η πίεση αυτή έχει οδηγήσει τα branded γιαούρτια της ΚΡΙ-ΚΡΙ σε μικρή μεριδιακή απώλεια (-0,3 ποσοστιαίες μονάδες), η οποία ωστόσο είναι η μικρότερη σε σύγκριση με τους βασικούς ανταγωνιστές του Ομίλου.

Παράλληλα και ο τομέας του παγωτού (το 12% του κύκλου εργασιών) πέτυχε αρκετά ικανοποιητικές επιδόσεις, αυξάνοντας τον κύκλο εργασιών κατά 54,8% και διαμορφώνοντας κέρδη € 111,0 χιλιάδων έναντι ζημιών € 722,0 χιλιάδες στο περσινό τρίνο.

Δείτε εδώ αναλυτικό πίνακα με τις επιδόσεις του Ομίλου ανά τομέα και ανά γεωγραφική περιοχή.

 

Εφόσον συνεχιστεί η εξομάλυνση στις πληθωριστικές πιέσεις, η διοίκηση προγραμματίζει την περαιτέρω μείωση των τελικών τιμών και διάφορες άλλες προωθητικές ενέργειες για τα προϊόντα της. Επίσης, προγραμματίζονται επενδύσεις ύψους € 20 εκατομμυρίων για παραγωγικό εξοπλισμό ενώ έχουν πραγματοποιηθεί ήδη προσλήψεις 100 επιπλέον ατόμων.

 

Οι παραπάνω πληροφορίες και εξελίξεις, μας προϊδεάζουν για το γεγονός ότι η διοίκηση αναμένει σημαντική αύξηση της ζήτησης και προετοιμάζεται, τόσο σε επίπεδο εργατικού δυναμικού όσο και σε επίπεδο παραγωγικότητας, έτσι ώστε να ανταπεξέλθει σε μια τέτοια περίοδο.

Επίσης αρκετά θετικό είναι το γεγονός ότι ανακτήθηκαν όλα τα μικτά περιθώρια κέρδους καθώς και τα περιθώρια ΕΒΙΤ, με μοναδική εξαίρεση τα περιθώρια EBIT του τομέα παγωτού λόγω της εποχικότητας.

Βεβαίως, από τα στοιχεία που εμφανίζονται στον παραπάνω πίνακα, βλέπουμε ότι, το μικτό περιθώριο κέρδους στις αγορές του εξωτερικού, ήταν -για το α’ τρίμηνο του έτους- ιδιαίτερα υψηλό, επίπεδο που, κατά την άποψή μας, θα είναι πολύ δύσκολο να διατηρηθεί στο μέλλον.

Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και αν τα περιθώρια μειωθούν στα επόμενα τρίμηνα, η εταιρία θα έχει πετύχει μια πολύ σημαντική, θετική αναστροφή και θα πλησιάζει στην παλαιότερη “κανονικότητα”. Εν τούτοις, ο “πόλεμος” του γιαουρτιού στο εξωτερικό (οι εξαγωγές γιαουρτιού συμμετέχουν στις συνολικές πωλήσεις με ποσοστό κοντά στο 50%), θα συνεχιστεί και το περιβάλλον που θα αντιμετωπίσει η εταιρία θα είναι δύσκολο.

 

Σε άρθρο του προηγούμενου τεύχος (εδώ) για τα αποτελέσματα του 2022, εκφράσαμε την επιφυλακτικότητα μας για την εκτίμηση της διοίκησης ότι κατά το 2023 θα επιτευχθούν πωλήσεις ύψους € 200 εκατομμυρίων. Με την δημοσίευση των αποτελεσμάτων του α΄τριμήνου, πλέον είμαστε σίγουροι ότι το μέγεθος αυτό μπορεί να επιτευχθεί (αν δεν συμβεί κάποιο απρόοπτο γεγονός) ενώ θα αναπροσαρμόσουμε την εκτίμηση μας για τα κέρδη από τα € 9,0 εκατομμύρια στα € 12,0 εκατομμύρια, εκτιμώντας περαιτέρω αύξηση του καθαρού περιθωρίου κέρδους από το 4,5% στο 6%. Ενδεχομένως αυτή η εκτίμηση να είναι αρκετά συντηρητική ωστόσο θα περιμένουμε και τα αποτελέσματα του α΄εξαμήνου.

 

Χρηματιστηριακά, η μετοχή τις τελευταίες ημέρες έχει καταγράψει εξαιρετικές επιδόσεις, πετυχαίνοντας διαρκώς νέα υψηλά 52 εβδομάδων. Από την αρχή του έτους, η μετοχή καταγράφει αύξηση +30,0% και από την 31/12/2022 μέχρι σήμερα βρίσκεται σε 25 χαρτοφυλάκια Αμοιβαίων Κεφαλαίων.

Δείτε τον πίνακα στοιχείων ανάλυσης της εταιρίας εδώ.

 

Το παρόν άρθρο, είναι τμήμα της ύλης του τεύχους 253 (Ιούνιος 2023) του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ. Δείτε τα πλήρη περιεχόμενα του τεύχους 253, εδώ.