BYD - Ένας “γλάρος” από τη Κίνα

24 Μαϊου 2024, 09:32 | Διεθνής Οικονομία

BYD - Ένας “γλάρος” από τη Κίνα

Ένας γλάρος από την Κίνα ετοιμάζεται να κατακτήσει την Ευρώπη. Η μεγάλη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD (1211 HONG KONG), σχεδιάζει να αρχίσει τις πωλήσεις του ηλεκτρικού της αυτοκινήτου με το όνομα Seagull στην Ευρώπη μέσα στο 2025. Στο πρώτο άκουσμα, αυτή η είδηση δεν μας λέει και πολλά, αφού είναι γνωστό πως ήδη έχει αρχίσει η «απόβαση» των φθηνών κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Όπως μας λέει όμως ένα ρεπορτάζ του Bloomberg, το Seagull (γλάρος στα ελληνικά), είναι ένα πολύ ξεχωριστό αυτοκίνητο αφού συνδυάζει υψηλή ποιότητα, καλές επιδόσεις, προηγμένη τεχνολογία και χαμηλή τιμή και αρκετά αξεσουάρ. Το Bloomberg αναφέρει ενδεικτικά την δυνατότητα ασύρματης φόρτισης του κινητού τηλεφώνου και την περιστρεφόμενη οθόνη αφής που διαθέτει το Seagull.

Αυτό το μοντέλο κοστίζει στην Κίνα λιγότερο από το αντίστοιχο των 10.000 δολαρίων ΗΠΑ. Βέβαια όταν έρθει στην Ευρώπη θα κοστίζει αρκετά παραπάνω αν συνυπολογιστούν ο φόροι, οι δασμοί και το κόστος κάποιων απαραίτητων μετατροπών στο αυτοκίνητο. Όσο όμως και να ακριβύνει σε σχέση με την «κινεζική» τιμή του, δεν θα κοστίζει πάνω από 20.000 Ευρώ, τουλάχιστον σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των συντακτών του άρθρου.

Σε αυτή την τιμή, το τετραθέσιο αυτοκίνητο θα είναι αρκετές χιλιάδες ευρώ πιο φθηνό από τα αντίστοιχα μοντέλα των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών που κυκλοφορούν ήδη ή θα κυκλοφορήσουν μέχρι το 2025. Μία δήλωση του επικεφαλής του ευρωπαϊκού τομέα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της αμερικανικής Ford (F NYSE) μας δίνει σαφώς την εικόνα της ανησυχίας που επικρατεί: «παρακολουθούμε πολύ στενά αυτό το μοντέλο και άλλα που θα έρθουν από κινέζους κατασκευαστές.

Φυσικά είμαστε νευρικοί όταν στην αγορά έρχονται νέοι ανταγωνιστές». Κατά το διεθνές πρακτορείο, ο «Γλάρος» της BYD έχει αποσπάσει πολύ θετική κριτική για την ποιότητα κατασκευής του, τον σχεδιασμό του και την τεχνολογία που χρησιμοποιεί, ειδικά αν συνυπολογιστεί η τιμή του. Ο «Γλάρος» έχει ήδη ξεκινήσει την διεθνή του καριέρα εκτός Κίνας, αφού τον Φεβρουάριο ξεκίνησε η πώλησή του στο Μεξικό, με άλλο όνομα όμως.

Όπως φαίνεται, η υποδοχή του είναι πολύ θετική από τους Μεξικανούς οδηγούς. Παρά το γεγονός πως η τιμή του είναι λίγο κάτω από το αντίστοιχο των 20.000 δολαρίων ΗΠΑ, δηλαδή όχι τόσο χαμηλή για την χώρα, και παρά την έλλειψη αξιόπιστου δικτύου φορτιστών, οι πωλήσεις του πάνε πολύ καλά, όπως αποκάλυψε η αντιπρόεδρος της BYD Stella Li μιλώντας πριν μία εβδομάδα κατά την διάρκεια εκδήλωσης στην πόλη του Μεξικού.

Διαβάζοντας όλα αυτά δεν απορούμε για την ανησυχία των ευρωπαϊκών και αμερικανικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Ακόμα και αν επιβληθούν πολύ υψηλοί δασμοί σε αυτοκίνητα όπως το Seagull και κάνουν τελικά την τιμή τους δυσπρόσιτη για τους ευρωπαίους πολίτες, είναι βέβαιο πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ και την Ευρώπη θα αργήσουν πολύ να ρίξουν το κόστος κατασκευής των δικών τους μοντέλων τόσο πολύ ώστε να μπορούν να ανταγωνιστούν τους Κινέζους σε επίπεδο τιμής.

Δεν είναι όμως καθόλου βέβαιο πως θα μπορέσουν να τους ανταγωνιστούν και σε επίπεδο ποιότητας και τεχνολογίας, καθώς η πρόοδος των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Θα πρέπει λοιπόν να βρουν έναν τρόπο να αντιμετωπίσουν αυτή την απειλή γιατί η επιβολή δασμών είναι ένα προσωρινό μέτρο που δεν μπορεί να θεραπεύσει το έλλειμμα ανταγωνιστικότητας. Η απειλή του ερχομού του «Γλάρου» ίσως να τις κάνει να επισπεύσουν τις κινήσεις τους.

Πηγή: liberal.gr