Αρχική | Εταιρίες | Εισηγμένες Εταιρίες | Πώς αντιδρά η Νίκας στην εκτόξευση τιμών στο κρέας

Πώς αντιδρά η Νίκας στην εκτόξευση τιμών στο κρέας

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Πώς αντιδρά η Νίκας στην εκτόξευση τιμών στο κρέας

Της Αλεξάνδρας Γκίτση

"Το 2019 είναι μια ειδική χρονιά για τις εταιρείες που ασχολούνται με το κρέας. Οι τιμές, λόγω της Κίνας, έχουν εκτοξευθεί σε πρωτοφανή επίπεδα. Η τιμή του χοιρινού κρέατος είναι κατά 35% υψηλότερη σε σχέση με το 2018 και κατά 25% της γαλοπούλας". Με αυτά τα λόγια περιέγραψε χθες κατά τη διάρκεια της τακτικής γενικής συνέλευσης της αλλαντοβιομηχανίας Π.Γ. Νίκας ο επικεφαλής της κ. Σπύρος Θεοδωρόπολουλος την κατάσταση που επικρατεί στην παγκόσμια αγορά κρέατος.

Έσπευσε, πάντως, να συμπληρώσει πως με τις ενέργειες του management team της αλλαντοβιομηχανίας Νίκας, η εταιρεία έχει εξασφαλίσει συμβόλαια με χαμηλές τιμές και μπορεί να ελέγξει το κόστος και τις τιμές στο ράφι για τους επόμενους μήνες. Εξέφρασε δε την ελπίδα για εκτόνωση της κατάστασης στην παγκόσμια αγορά κρέατος. Ενώ διευκρίνισε πως η εταιρεία δεν έχει προχωρήσει σε ανατιμήσεις στις τελικές τιμές.

Κατά τον ίδιο η αλλαντοβιομηχανία Νίκας έχει διαμορφώσει το κόστος λειτουργίας σε τέτοια επίπεδα που της επιτρέπει να είναι ανταγωνιστική, παρά την πρόκληση που αντιμετωπίζει ο κλάδος από τη θεαματική ανατίμηση του κόστους της πρώτης ύλης.

Αυτός όμως δεν είναι ο μοναδικός λόγος. Ο σημαντικότερος κατά τον ίδιο είναι το πρόγραμμα αναδιοργάνωσης στο οποίο έχει προχωρήσει η εταιρεία, αφού έχει επιτύχει μείωση του κόστους ως αποτέλεσμα και της αλλαγής του μοντέλου διανομής και διάθεσης των προϊόντων της που πραγματοποιήθηκε το δεύτερο τρίμηνο του 2018. Σύμφωνα με τον κ. Θεοδωρόπουλο, η Νίκας εξυπηρετεί πλέον κεντρικά τους μεγάλους πελάτες της, οπότε δεν χρειάζεται στόλο φορτηγών, ενώ η μικρή λιανική εξυπηρετείται από τους πωλητές της Chipita.

Η αλλαγή στο μοντέλο διανομής έφερε, πέρα από τη μείωση του κόστους και αύξηση του μεριδίου αγοράς της, το οποίο από 15,8% ανήλθε πέρυσι σε 16,5% σε όγκους, και από 14,5% σε 15,6% σε αξία. Ενώ το πρώτο τετράμηνο του 2019 ενισχύθηκε περαιτέρω στο 17,5%. Το επιπλέον μερίδιο που έχει κερδίσει η εταιρεία προέρχεται και από τον ανταγωνισμό –σ.σ. εκτός της αγοράς βρέθηκε η ΒΙΚΗ που πτώχευσε- αλλά και από τις απώλειες που καταγράφει η Creta Farms, το μερίδιο της οποίας το α’ τετράμηνο του 2019 υποχώρησε στο 19,2% σύμφωνα με στελέχη της Νίκας.

Πάντως ο κ. Θεοδωρόπουλος απέφυγε να σχολιάσει ή να τοποθετηθεί επί της κρίσης που βιώνει η ανταγωνιστική εισηγμένη αλλαντοβιομηχανία. "Δεν μπορώ να κάνω κανένα σχόλιο, είναι ανταγωνιστική εταιρεία και την σεβόμαστε", ανέφερε χαρακτηριστικά ο ισχυρός άνδρας του Νίκα και της Chipita.

Σχετικά με το εργοστάσιο του Αγίου Στεφάνου, είπε πως η εταιρία κατέληξε σε συμφωνία με τις πιστώτριες τράπεζες για επαναμίσθωση των κεντρικών βιομηχανικών εγκαταστάσεων, για μια ακόμη διετία, ενώ ανέφερε πως η εταιρεία διαθέτει και παραγωγική μονάδα στην Ξάνθη.

Πηγή: www.capital.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text