Αρχική | Προηγ. Τεύχη | Χ&Α - 207 | ΠΛΑΙΣΙΟ: Προβληματισμός για την είσοδο στον κλάδο των λευκών συσκευών

ΠΛΑΙΣΙΟ: Προβληματισμός για την είσοδο στον κλάδο των λευκών συσκευών

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
ΠΛΑΙΣΙΟ: Προβληματισμός για την είσοδο στον κλάδο των λευκών συσκευών

Προβληματισμός για την είσοδο στον κλάδο των λευκών συσκευών

Στη “διπλή” επέτειο της εταιρίας, των 50 ετών από την ίδρυση και των 20 ετών από την είσοδό της στο Χρηματιστήριο, αναφέρθηκε ο ιδρυτής και Πρόεδρος της “Πλαίσιο” κ. Γεώργιος Γεράρδος στο ξεκίνημα της Γενικής Συνέλευσης, κάνοντας παράλληλα και μία ιστορική αναδρομή των ετών αυτών. Στη συνέχεια, έγινε αναφορά στο μέλλον και στη στρατηγική απόφαση της διοίκησης για δραστηριοποίηση της εταιρίας στον τομέα των “λευκών συσκευών” (οικιακές συσκευές).

Σχετικά με την πρόθεση αυτή, ο διευθύνων σύμβουλος κ. Κωνσταντίνος Γεράρδος εκτίμησε ότι αυτή η περίοδος είναι η πλέον κατάλληλη για μία τέτοια ενέργεια, αφού όπως ανέφερε, “οι λευκές συσκευές έχουν μέσα τους τεχνολογία και με το όχημα του έξυπνου σπιτιού όλα αυτά θα αρχίσουν να επικοινωνούν”. Η εταιρία αποδέχεται ότι το ποσοστό των καταναλωτών που θα αγοράσουν τα νέα προϊόντα που προσφέρουν τη διασυνδεσιμότητα, σήμερα είναι μικρό (γύρω στο 5%) εκτιμά όμως ότι αυτό θα αυξηθεί γεωμετρικά στα επόμενα χρόνια. Δείτε το Δελτίο Τύπου της εταιρίας για τη Γενική Συνέλευση (εδώ).

Από την πλευρά μας, διατηρούμε επιφυλάξεις για την οικονομική επιτυχία και την οικονομική απόδοση του εγχειρήματος της εισόδου σε έναν τόσο δύσκολο, απαιτητικό και ανταγωνιστικό κλάδο. Πέραν των κεφαλαίων που απαιτούνται (η εταιρία βέβαια διαθέτει κεφαλαιακή επάρκεια), απαιτούνται διαφορετικοί χώροι πώλησης και αποθήκευσης, διαφορετικά μέσα μεταφοράς, διαφορετική φιλοσοφία και δαπάνες προβολής. Από την άλλη πλευρά, ο κλάδος είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικός, χωρίς υψηλά περιθώρια κέρδους και με τη δραστηριοποίηση πολλών μικρών ανταγωνιστών που λειτουργούν κυρίως μέσω του ίντερνετ και λόγω χαμηλότερων γενικών εξόδων έχουν τη δυνατότητα προσφοράς καλύτερων τιμών (είναι γνωστή η ρήση: “βλέπω ένα ψυγείο από τον Κωτσόβολο και μετά μπαίνω στο scroutz και το αγοράζω 20% φθηνότερα”). Αντιλαμβανόμαστε την εξέλιξη της τεχνολογίας στις οικιακές ηλεκτρικές συσκευές. Όμως, καθ’ ότι τα προϊόντα αυτά είναι μεγάλης διάρκειας ζωής, δεν είμαστε βέβαιοι ότι η ανάπτυξη των “έξυπνων” συσκευών θα είναι τόσο γρήγορη όσο πιστεύει η διοίκηση της εταιρίας και ότι η μορφή της αγοράς θα μεταβληθεί τόσο σημαντικά ώστε να δημιουργήσει ευκαιρίες δραστηριοποίησης σε νέους “παίκτες”, οι οποίοι δεν έχουν ούτε την εμπειρία δράσης στον κλάδο, αλλά ούτε και τις σχέσεις συνεργασίας με τους κατασκευαστές και προμηθευτές των προϊόντων αυτών. Για το λόγο αυτό, επιφυλασσόμαστε και απλά θα παρακολουθήσουμε την εξέλιξη.

Τα σχέδια της εταιρίας, αναφέρουν επενδυτικό πλάνο ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ για το 2019, για το σύνολο των κλάδων δραστηριοποιήσης, σε σχέση με τα 7,5 εκατομ. κατά το 2018.

Στο τεύχος 205 (δείτε εδώ στις σελίδες 23-24 ή στο site), είχαμε αναφερθεί στην προβλεπόμενη πορεία για το 2019, από την οποία αναμένουμε ελαφρά αύξηση των πωλήσεων και των κερδών. Διατηρούμε την άποψη ότι η μετοχή της εταιρίας θα μπορούσε να συμπεριλαμβάνεται σε συντηρητικά χαρτοφυλάκια, καθ’ όσον δίνει σταθερά μέρισμα, ενώ η διακύμανσή της δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη, ώστε να δημιουργεί κινδύνους.

Η τιμή της μετοχής σημειώνει άνοδο από την αρχή του έτους κατά 10,05% (στοιχεία της 28/5/2019). Ο ημερήσιος μέσος όρος της αξίας συναλλαγών κατά το 2019 φθάνει στις 5 χιλ. ευρώ. Είναι μειωμένος σε σχέση με το 2018 (7 χιλ. ευρώ). Κατά το 2019, η μετοχή της εταιρίας έχει πραγματοποιήσει πράξεις σε 98 συνεδριάσεις (100% του συνόλου).



Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text