Σιδηροδρομικό έργο 300 εκατ. στην Κροατία διεκδικεί η «Αβαξ»
Του Νίκου Ρουσάνογλου
Προσφορά για την ανάληψη έργου συνολικού ύψους 300 εκατ. ευρώ στην Κροατία κατέθεσε η «Αβαξ», ως μέλος κοινοπραξίας στην οποία συμμετέχουν επίσης η κροατική Div Grupa, η Integral Inzenjjering από τη Βοσνία και η σλοβακική εταιρεία TSS Grade. Το έργο αφορά την κατασκευή τμήματος της νέας σιδηροδρομικής γραμμής η οποία θα συνδέσει τα λιμάνια της Αδριατικής με τα ουγγρικά σύνορα. Κύριος του έργου είναι η εταιρεία σιδηροδρόμων της Κροατίας.
Σύμφωνα με τους όρους της προκήρυξης, ο ανάδοχος θα κληθεί να κατασκευάσει σιδηροδρομικές γραμμές συνολικού μήκους 42,6 χιλιομέτρων, ενώνοντας δύο πόλεις στα βόρεια της Κροατίας (Κρίζεφτσι και Κοπρίβνικα) με τα σύνορα της χώρας με την Ουγγαρία. Πρόκειται για τμήμα ενός ευρύτερου επενδυτικού σχεδίου για τον εκσυγχρονισμό της μεταφορικής ικανότητας του σιδηροδρόμου της χώρας, ώστε να καταστεί μέρος του λεγόμενου «μεσογειακού διαδρόμου» προς την Κεντρική Ευρώπη, αξιοποιώντας το εμπορικό λιμάνι της Ριέκα. Στο πλαίσιο αυτό, ήδη κατασκευάζεται ένα άλλο τμήμα, κόστους 197 εκατ. ευρώ, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα δημοπρατηθεί ακόμα ένα σκέλος του έργου, αξίας 315 εκατ. ευρώ.
Το έργο το οποίο διεκδικεί η «Αβαξ» έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ενωση σε ποσοστό 85%. Εκτός από την κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει η ελληνική εταιρεία, το έργο διεκδικεί σωρεία διεθνών κατασκευαστικών ομίλων, όπως για παράδειγμα η κοινοπραξία κινεζικών συμφερόντων, αποτελούμενη από τις China Tiesiju Civil Engineering Group και China Railway Electrification Engineering Group. Ακόμα μία κινεζική εταιρεία, η Sinohydro Corp., διεκδικεί επίσης το έργο, ως ηγέτις έτερης κοινοπραξίας. Στον διαγωνισμό υπέβαλε προσφορές και η τουρκική Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret, όπως επίσης και η κοινοπραξία της τουρκικής Yapi Merkezi Insaat και της σλοβενικής Slovenia’s Kolektor Koling, αλλά και η αυστριακή Strabag ως επικεφαλής έτερης κοινοπραξίας. Οπως αντιλαμβάνεται κανείς, ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα μεγάλος.
Υπενθυμίζεται ότι πριν από δύο μήνες η «Αβαξ» ανέλαβε το έργο κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου μεταξύ της Βουλγαρίας και της Ελλάδας, προϋπολογισμού 133,85 εκατ. ευρώ. Η ελληνική εταιρεία είχε δώσει την καλύτερη προσφορά στον σχετικό διαγωνισμό και μάλιστα με σημαντική διαφορά, καθώς η έτερη συμμετέχουσα κοινοπραξία, αυτή των βουλγαρικών εταιρειών Glavbolgarstroy International, GP Group AD και της ιταλικής Bonatti, είχε καταθέσει προσφορά 229,3 εκατ. ευρώ. Το έργο προβλέπει την κατασκευή ενός αγωγού, συνολικού μήκους 182 χιλιομέτρων, που θα καταλήγει στην Κομοτηνή.
Πηγή: www.kathimerini.gr
- H Mytilineos στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου
- Μουζάκης: Κέρδη λόγω ενοικίων και «εύλογων αξιών» στα ακίνητα
- Quest Συμμετοχών: Πρόταση για διανομή μερίσματος 0,22 ευρώ ανά μετοχή
- Intrakat: Χρονιά αποτύπωσης των ντιλ με Ακτωρ και ΔΕΗ το 2024
- Intrakat: Περαιτέρω βελτίωση μεγεθών για το 2024 βλέπει η διοίκηση του Ομίλου
- Alpha Trust: Υπερδιπλασιάστηκαν τα καθαρά κέρδη το 2023, μέρισμα €0,55
- Σαράντης: Μπαίνει στην αγορά της Σ. Αραβίας – Με ρυθμό 32% η ανάπτυξη των εξαγωγών
- Πλαστικά Θράκης: Το 2023 ήταν μία "κανονική" χρονιά για την εταιρία - Ανάλογη αναμένεται να είναι και το 2024
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Πλαστικά Θράκης: Το 2023 ήταν μία "κανονική" χρονιά για την εταιρία - Ανάλογη αναμένεται να είναι και το 2024
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο