Χατζηδάκης: Οι κλειστές λιγνιτικές μονάδες στοιχίζουν λιγότερο στη ΔΕΗ
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, σε συνέντευξή του στο «Βήμα της Κυριακής», προανήγγειλε το επιχειρηματικό πλάνο για τη μετάβαση της ΔΕΗ στη μεταλιγνιτική εποχή. Η κυβέρνηση και το υπουργείο Ενέργειας προωθούν στοχευμένες εθελούσεις εξόδους, ενισχύουν στοχευμένα και οργανωμένα τη ρευστότητα της ΔΕΗ κυνηγώντας τους μεγάλους στρατηγικούς κακοπληρωτές, και προχωρούν στη μερική ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ, «που είναι η προσφορότερη επιλογή ώστε να ενισχύσουμε τα ταμεία της ΔΕΗ χωρίς να την απαξιώσουμε».
«Είναι προφανές ότι θα πάμε σε σταδιακή απόσυρση ορισμένων λιγνιτικών μονάδων. Λόγω των αυξημένων ποσών που πληρώνει η ΔΕΗ για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ορισμένες παλαιότερες λιγνιτικές μονάδες στοιχίζουν πια στη ΔΕΗ περισσότερο από όσο ήταν κλειστές και πληρώνονταν οι εργαζόμενοι κανονικά», τόνισε ο κ. Χατζηδάκη, ενώ πρόσθεσε πως η σταδιακή απόσυρση αυτών των μονάδων θα συνδυαστεί με πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, για το οποίο μάλιστα υπογραμμίζει πως ο μέσος εργαζόμενος δεν έχει τίποτα να φοβηθεί.
«Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους», συμπλήρωσε σχετικά με τη διαχείριση της ΔΕΗ από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. «Από 90 εκατ. ευρώ κέρδη το 2014, η ΔΕΗ έφτασε να έχει 900 εκατ. ζημίες το 2018. Καθοριστικό ρόλο σε αυτό έπαιξε η εγκατάλειψη του σχεδίου της 'μικρής ΔΕΗ' της κυβέρνησης Σαμαρά. Τότε θα ιδιωτικοποιούσαμε το 1/3 της ΔΕΗ και τα χρήματα θα πήγαιναν στην εξυγίανσή της. Ο ΣΥΡΙΖΑ εγκατέλειψε αυτό το σχέδιο για να παίζει θεατρικές παραστάσεις για τη δήθεν υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα της», δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ενέργειας.
«Η ΔΕΗ θα εισπράττει περισσότερα χρήματα σε κάθε τιμολόγιο αλλά η αύξηση αυτή θα εξισορροπηθεί απολύτως για τον καταναλωτή από δύο μειώσεις στο ίδιο τιμολόγιο: τη μείωση του ΦΠΑ που έκανε λίγο πριν τις ευρωεκλογές η προηγούμενη κυβέρνηση και τη μείωση του ΕΤΜΕΑΡ, όσων δηλαδή πληρώνουμε για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, αναφορικά με το «καυτό» θέμα των τιμολογίων, ενώ πρόσθεσε ότι οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να πληρώνουν ό,τι πλήρωναν.
«Η ΔΕΗ έχει εργαλεία να εισπράξει τα χρωστούμενα. Φυσικά με κοινωνική ευαισθησία απέναντι στα νοικοκυριά που πραγματικά έχουν πρόβλημα να εξοφλήσουν λογαριασμούς. Στόχος μας είναι τα μεγάλα ψάρια», δήλωσε στη συνέντευξή του ο υπουργός, λέγοντας ότι στο στόχαστρο βρίσκονται και οι στρατηγικοί κακοπληρωτές.
«Στις 7 Αυγούστου θα έρθει στην Αθήνα ο υφυπουργός Εξωτεριθκών, Φράνσις Φάνον, μαζί με τους ομολόγους μου από το Ισραήλ και την Κύπρο, για να συζητήσουμε θέματα ενεργειακής συνεργασίας, με έμφαση στον αγωγό φυσικού αερίου East Med», αποκάλυψε ο κ. Χατζηδάκης.
Πηγή: www.reporter.gr
Άλλα άρθρα από Εισηγμένες Εταιρίες
- Q&R: Πούλησε 1,36 εκατ. μετοχές η Marbella Investments
- Διασύνδεση Κρήτη-Αττική: Ποιος είναι ο νέος «σύμμαχος» Κοπελούζου για το 20% – Γιατί αποχώρησε η Macquarie
- Real Consulting: Αύξηση 39% στα EBITDA – Στο +24% οι πωλήσεις για το 2023
- Γιατί Τιτάν και Cenergy επενδύουν πάνω από 500 εκατ. ευρώ στις ΗΠΑ
- Πλαστικά Θράκης: Λειτουργική κερδοφορία 44 εκατ. το 2023 - Προτεινόμενο ετήσιο μικτό μέρισμα €0,23/μετοχή
- Aνοδικά τα futures στην Ευρώπη - Focus σε Μυτιληναίο και ΒΙΟΧΑΛΚΟ
- Jumbo: Ανεβάζει την τιμή-στόχο η Eurobank Equities
- Εντυπωσιακή -και μάλλον απρόβλεπτη- άνοδος της αγοράς - Τί ανέβασε την αγορά σήμερα;
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Εντυπωσιακή -και μάλλον απρόβλεπτη- άνοδος της αγοράς - Τί ανέβασε την αγορά σήμερα;
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο