Αρχική | Εταιρίες | Ελληνικές Εταιρίες | Οι νέοι ενδιαφερόμενοι για το 30% του Ελ. Βενιζέλος και το αεροδρόμιο της Σμύρνης

Οι νέοι ενδιαφερόμενοι για το 30% του Ελ. Βενιζέλος και το αεροδρόμιο της Σμύρνης

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Οι νέοι ενδιαφερόμενοι για το 30% του Ελ. Βενιζέλος και το αεροδρόμιο της Σμύρνης

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Νέοι ενδιαφερόμενοι για το 30% του μετοχικού κεφαλαίου του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος κάνουν την εμφάνισή τους ενόψει της 29ης Οκτωβρίου, οπότε εκπνέει η ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Σύμφωνα με πληροφορίες, ενδιαφερόμενος κατέθεσε ερώτηση στο ΤΑΙΠΕΔ για το εάν είναι σε θέση να συμμετέχει στο διαγωνισμό σχήμα που συμμετέχει έμμεσα και με ποσοστό κάτω του 50% στην TAV Airports, την εταιρεία που διαχειρίζεται τα μεγαλύτερα τουρκικά αεροδρόμια, μεταξύ των οποίων το Adnan Menderes στη Σμύρνη.

Το ερώτημα έχει ως βάση όρο της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, βάσει του οποίου σχήματα που συμμετέχουν σε εταιρείες διαχείρισης αεροδρομίων που βρίσκονται σε ακτίνα 300 χιλιομέτρων από το "Ελ. Βενιζέλος" αποκλείονται από τη διαδικασία. Ωστόσο, είναι δυνατόν να συμμετέχει στη διαδικασία ενδιαφερόμενος-υποψήφιος, εφόσον, σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, συμμετέχει έμμεσα και με ποσοστό μικρότερο από 50% των μετοχών ή των δικαιωμάτων ψήφου σε εταιρεία που ελέγχει ή διαχειρίζεται αεροδρόμιο εντός ακτίνας 300 χλμ.

Η TAV Airports

Σε κάθε περίπτωση, από τη διαδικασία αυτή προέκυψαν νέοι ενδιαφερόμενοι: μία ή περισσότερες εταιρείες με έμμεση συμμετοχή, χαμηλότερη του 50% στην TAV Airports, την οποία ελέγχει με 46,12% ο όμιλος ADP (Aéroports de Paris). Το μετοχικό κεφάλαιο της TAV, που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Κωνσταντινούπολης, ελέγχουν ακόμη με 5,06% και 1,18% οι τουρκικές κατασκευαστικές εταιρείες Tepe İnşaat και Sera Yapi, αντίστοιχα. Ποσοστό 44,4% ανήκει στη ελεύθερη διασπορά, ενώ 3,2% του μετοχικού κεφαλαίου της TAV Airports είναι non-floating. H TAV Airports δεν ελέγχει μόνο αεροδρόμια στην Τουρκία (Άγκυρα, Σμύρνη, Αλάνια, Μπόντρουμ και Αττάλεια), αλλά και στην Γεωργία, την Τυνησία, τη Βόρεια Μακεδονία, τη Λετονία, τη Σαουδική Αραβία και την Κροατία.

Όσον αφορά το αεροδρόμιο της Σμύρνης, που κατασκευάστηκε μέσω ΣΔΙΤ και έχει παραχωρηθεί έως τον Δεκέμβριο του 2032 στην TAV, εμφάνισε το 2018 έναντι του 2017, αύξηση της κίνησης κατά 4,7%.

Αντίστροφη μέτρηση

Εάν δεν δοθεί νέα παράταση στη διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος, στις 29 Οκτωβρίου θα φανεί ποια σχήματα ενδιαφέρονται για το Ελ.Βενιζέλος. Κινεζικές εταιρείες, η γαλλική Vinci Airports, οι υφιστάμενοι μέτοχοι, δηλαδή το καναδικό συνταξιοδοτικό ταμείο PSP και ο όμιλος Κοπελούζου εκτιμάται ότι θα δώσουν το "παρών". Εκτιμήσεις τοποθετούν το τίμημα για την πώληση του 30% του Ελ. Βενιζέλος άνω του 1 δισ. ευρώ, με τον αερολιμένα να εμφανίζει, κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2019, συνολική κίνηση του 20 εκατ. επιβατών (+6,5%).

Μέτοχοι του ΔΑΑ είναι το ΤΑΙΠΕΔ (30%), η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας – ΕΕΣΥΠ (25%), οι AviAlliance  GmbH  (26,7%  συν 8 μετοχές),  η AviAlliance  Capital  GmbH  (13,3%)  και  η οικογένεια Κοπελούζου (5% μείον 8 μετοχές).

Πηγή: www.capital.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text