Αρχική | Οικονομία | Ελληνική Οικονομία | Ιδιωτικοποιήσεις: Εσοδα-ρεκόρ 2,4 δισ. το 2020 αλλά με... αστερίσκους

Ιδιωτικοποιήσεις: Εσοδα-ρεκόρ 2,4 δισ. το 2020 αλλά με... αστερίσκους

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Ιδιωτικοποιήσεις: Εσοδα-ρεκόρ 2,4 δισ. το 2020 αλλά με... αστερίσκους

Αισιοδοξία για «μπουλντόζες στο Ελληνικό» μέσα στον Ιανουάριο και εκκίνηση σημαντικών διαγωνισμών, πέραν των ενεργειακών, από τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ. Τι είπε για το «Ελευθέριος Βενιζέλος», περιφερειακά λιμάνια και ακίνητα.

Πρόβλεψη για έσοδα περί τα 2,4 δισ. ευρώ για το 2020, που θα είναι η υψηλότερη ετήσια συγκομιδή στην ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ, αλλά με αστερίσκους, έκανε χθες η διοίκηση του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων. Τα έσοδα θα προέλθουν κυρίως μέσω τεσσάρων διαγωνισμών πώλησης «ειδικών περιουσιακών στοιχείων» και συγκεκριμένα των ΔΕΠΑ Υποδομών και ΔΕΠΑ Εμπορίας, των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕΕΛΠΕ 0,00%) και του 30% της εταιρείας που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» (ΔΑΑ).

Εκτός από τις ενεργειακές ιδιωτικοποιήσεις, που όπως είπαν ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Αρης Ξενόφος και ο διευθύνων σύμβουλος Ριχάρδος Λαμπίρης, θα αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος, αξιόλογα έσοδα αναμένονται και από την πώληση του 30% της Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ). Αμέσως μετά τις γιορτές ο διαγωνισμός για την ΔΑΑ θα περάσει στο τελικό στάδιο, με τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ να υποστηρίζει πως κατά πάσα πιθανότητα και οι δέκα υποψήφιοι αγοραστές που εκδήλωσαν αρχικό ενδιαφέρον θα προκριθούν. Οι δεσμευτικές προσφορές αναμένονται για τις αρχές του δευτέρου τριμήνου του 2020.

Στο ΤΑΙΠΕΔ τόνισαν, πάντως, πως οι προβλέψεις για έσοδα 2,4 δισ. ευρώ γίνονται με αρκετές υποσημειώσεις καθώς οι τέσσερις διαγωνισμοί αφορούν σημαντικά περιουσιακά στοιχεία και η διαδικασία ενδέχεται να καθυστερήσει. Υπενθύμισαν, για παράδειγμα, πως αρκετοί διαγωνισμοί πάγωσαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς που φεύγει εξαιτίας των απανωτών εκλογικών αναμετρήσεων.

Ένα από τα σημαντικότερα στοιχήματα της διοίκησης παραμένει η ολοκλήρωση της συμφωνίας για το Ελληνικό με την Lamda Development. Χθες ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ είπε πως υπάρχουν δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών για έναρξη εργασιών στο ακίνητο μέσα στον Ιανουάριο. Από τα συμφραζόμενα προκύπτει πως ενδέχεται να ξεκινήσουν «εργασίες κατεδάφισης ή αναπλάσεις» ώστε να τηρηθεί η κυβερνητική δέσμευση, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί τυπικά η συμφωνία με τον επενδυτή.

Οι δύο σημαντικότερες εκκρεμότητες στο Ελληνικό, όπως είπε η διοίκηση του Ταμείου, είναι η παραχώρηση της άδειας λειτουργίας τουριστικού συγκροτήματος με καζίνο (IRC) και η κατανομή των δικαιωμάτων κυριότητας μεταξύ της Lamda Development και του ελληνικού Δημοσίου. Η σύμβαση προβλέπει πως ο επενδυτής θα έχει την πλήρη κυριότητα έκτασης που αντιστοιχεί στο 30% των περίπου 6.000 στρεμμάτων του Ελληνικού (και του Αγίου Κοσμά). Ο κ. Λαμπίρης δήλωσε χθες πως η διαπραγμάτευση συνεχίζεται με στόχο τη διασφάλιση των συμφερόντων του δημοσίου.

Ο κ. Ξενόφος είπε χθες πως μετά την κυβερνητική αλλαγή επιταχύνθηκε η προώθηση σειράς ρυθμίσεων που ξεμπλοκάρουν το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων. Ανέφερε για παράδειγμα την πρόσφατη ρύθμιση για την υποθαλάσσια αποθήκη φυσικού αερίου ανοικτά της Καβάλας.

Ρωτήθηκε, όμως, για ποιο λόγο καθυστερεί η αντίστοιχη ρύθμιση που θα επιτρέπει την παραχώρηση ολόκληρων λιμανιών ή και μετοχών οργανισμών λιμένων, όπως έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση. Επί ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και συγκεκριμένα τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους ψηφίστηκε από τη Βουλή νομοθετική ρύθμιση που προέβλεπε πως τα δέκα περιφερειακά λιμάνια που λειτουργούν ως Ανώνυμες Εταιρείες μπορούν να αξιοποιηθούν μόνο μέσω υποπαραχωρήσεων. Δηλαδή μόνο μέσω της παραχώρησης συγκεκριμένων δραστηριοτήτων (π.χ. προβλήτας κρουαζιέρας, μαρίνα ή εμπορικός προβλήτας). Η νέα κυβέρνηση ανακοίνωσε πως θα αλλάξει το νόμο ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία, αλλά η ρύθμιση εκκρεμεί.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο για την κατάθεση της ρύθμισης με τον κ. Ξενόφο να θεωρεί πως μέσα στο πρώτο τρίμηνο – τετράμηνο του 2020 μπορούν να προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί για τα πρώτα περιφερειακά λιμάνια. Στην κορυφή του καταλόγου φαίνεται πως είναι τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας, η αξιοποίηση των οποίων δίνει αξία και στην υπό παραχώρηση Εγνατία Οδό.

Για το διαγωνισμό της Εγνατίας Οδού, η διοίκηση είπε πως υπάρχουν εκκρεμότητες (από την είσπραξη των διοδίων που σήμερα πάνε στα ταμεία της Τράπεζας Πειραιώς μέχρι την αποκατάσταση γεφυρών και σηράγγων).

Το βράδυ της Τετάρτης, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ανακοίνωσε πως μετά από συνεννόηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με το ΤΑΙΠΕΔ για το έργο παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, ορίζεται ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών η 26η Ιουνίου 2020.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου "το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί κρίνεται ως απολύτως επαρκές προκειμένου να διευθετηθούν όλα τα εκκρεμή ζητήματα της σύμβασης παραχώρησης, με στόχο η σκοπούμενη συναλλαγή να είναι η πλέον επωφελής και προσοδοφόρα για το Ελληνικό Δημόσιο και να τύχει της μέγιστης αποδοχής από τους επενδυτές αλλά και το κοινωνικό σύνολο.Σημειώνεται επίσης ότι οι σταθμοί διοδίων θα είναι σχεδόν έτοιμοι στο σύνολό τους για λειτουργία τον Μάιο του 2020, ενώ έως τον Απρίλιο 2020 θα έχουν ολοκληρωθεί και οι απαραίτητες ενέργειες για την αξιολόγηση των παλαιών γεφυρών και την αδειοδότηση των σηράγγων του αυτοκινητοδρόμου"

Στους πρώτους μήνες του νέου έτους θα προκηρυχθεί και ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση του ακινήτου στις Γούρνες Ηρακλείου (τμήμα της πρώην αμερικανικής βάσης) με τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ να υπενθυμίζει πως ενδέχεται να χωροθετηθεί άδεια καζίνο εντός της έκτασης.

Πηγή: www.euro2day.gr.

 

 

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text