ΕΛΛΑΚΤΩΡ

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
ΕΛΛΑΚΤΩΡ

Έτος σημαντικών επενδύσεων και εκμετάλλευσης ευκαιριών που θα παρουσιαστούν, σε καίριους τομείς της εθνικής οικονομίας, θα είναι το 2020 για την Ελλάκτωρ. Στα πλαίσια  αυτής της δραστηριοποίησης, η διοίκηση εκτιμά ότι θα επενδυθούν κεφάλαια ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ, σε έργα που θα αλλάξουν τη φυσιογνωμία του Ομίλου και που θα θέσουν τις βάσεις για ροή  σημαντικότατων εσόδων στα επόμενα χρόνια.

Το μεγαλύτερο μέρος του επενδυτικού προγράμματος θα κατευθυνθεί προς τα αιολικά πάρκα που έχουν αδειοδοτηθεί, αλλά και την ανάπτυξη της μαρίνας του Αλίμου, για την οποία η εταιρεία προσέφερε  το ποσό των 57,5 εκατ. ευρώ.

Στον τομέα των αιολικών πάρκων, ο Όμιλος ολοκληρώνει επενδύσεις 50 εκατ. ευρώ το 2019 και έχει δρομολογήσει επιπλέον 77 εκατ. ευρώ για το 2020. Με βάση το σχεδιασμό (κατασκευή 196 MW το 2019 και 87 MW το 2020, πλέον των ήδη  υπαρχόντων) το δυναμικό ισχύος θα φθάνει σε 491 MW, από το τέλος του 2020. Έτσι, ο Όμιλος προϋπολογίζει  ότι, από το έτος 2021, θα έχει 56 εκατ. ευρώ λειτουργικές ροές από τον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας.

Από το 2021 και μετά, όταν θα έχει ολοκληρώσει το υπό εξέλιξη επενδυτικό πλάνο που προβλέπει 579 MW, οι λειτουργικές ροές σε ετήσια βάση θα είναι 66 εκατ. ευρώ.

Σημαντικό -και μεγαλεπίβολο- αναμένεται να είναι και το έργο της μαρίνας Αλίμου, γα το οποίο ο Όμιλος προσδιορίζει ότι θα απαιτηθούν 86 εκατ. ευρώ έως το 2022. Πρόθεση του είναι η ανάπτυξη χώρων 18.500 τ.μ., όπου μεταξύ άλλων προβλέπεται να κατασκευαστούν ένα ξενοδοχειακό συγκρότημα και σημεία εστίασης, πέραν των χώρων της μαρίνας.

Παράλληλα, κατά το 2020 θα εκδοθούν οι οικοδομικές άδειες για το έργο Cambas Project (δείτε εδώ), ένα έργο το οποίο, έχοντας καθυστερήσει για περισσότερο από μία δεκαετία, δείχνει ότι εισέρχεται στην τελική ευθεία για την πραγματοποίησή του. Σύμφωνα με την εταιρία, το έργο αυτό θα απαιτήσει επιπλέον κεφάλαια 300 εκατ. ευρώ, η προέλευση των οποίων θα γίνει σαφέστερη όσο πλησιάζουμε προς την ημερομηνία έκδοσης των οικοδομικών αδειών, η οποία προσδιορίζεται χρονικά κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020.

Στο πλαίσιο αυτό, εκτιμάται ότι θα αναζητηθεί στρατηγικός επενδυτής πέραν της τραπεζικής χρηματοδότησης.

Επιπλέον κεφάλαια είναι πιθανό να απαιτηθούν και για την περαιτέρω επέκταση της παρουσίας του Ομίλου Ελλάκτωρ στον τομέα των παραχωρήσεων των οδικών αξόνων, αφού κατά τη διάρκεια των επόμενων μηνών θα πρέπει να αναμένονται εξελίξεις στον συγκεκριμένο κλάδο, καθώς είναι πιθανή η πώληση συμμετοχών σε υπό εκμετάλλευση οδικούς άξονες από ξένους ομίλους. Τέλος, παρά το ότι η παρούσα σύμβαση παραχώρησης λήγει τον Οκτώβριο του 2024, ο Όμιλος είναι σε ετοιμότητα να συζητήσει από τώρα τη  χρονική παράταση των υφιστάμενων συμβάσεων της Αττικής Οδού, αλλά και άλλων μεγάλων οδικών αξόνων, με αντάλλαγμα την υλοποίηση πρόσθετων έργων από τις εταιρείες (δείτε εδώ). Σε μια τέτοια περίπτωση, είναι σαφές ότι θα απαιτηθούν πρόσθετα ιδιωτικά κεφάλαια.


Επιστροφή στα περιεχόμενα
Δείτε τους συνδέσμους για παλαιότερα τεύχη (εδώ
Δείτε την ύλη των παλαιότερων τευχών (εδώ)


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text