Αρχική | ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ | Διαβάσαμε | Διαβάσαμε - Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2020

Διαβάσαμε - Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2020

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Διαβάσαμε - Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2020

Περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ έχασαν τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις το 2019 από τη μείωση των επιτοκίων καταθέσεων. Οι τράπεζες τη χρονιά που πέρασε προχώρησαν σε μία επιθετική μείωση των επιτοκίων καταθέσεων, με αποτέλεσμα οι αποδόσεις από τόκους να περιοριστούν δραματικά, αν συνυπολογιστεί η πρόσθετη απώλεια από τη φορολογία (15%) και τον πληθωρισμό. Στη διάρκεια του 11μήνου Ιανουαρίου - Νοεμβρίου 2019 οι τράπεζες μείωσαν το μέσο επιτόκιο των καταθέσεων κατά περίπου 0,10% από το 0,29% στο 0,19%. (εδώ)

Στο Eurogroup του Μαρτίου, ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, έχοντας εξασφαλίσει νωρίτερα μια ακόμα θετική έκθεση των θεσμών, αναμένεται να θέσει στους ομολόγους του και επισήμως το αίτημα μείωσης των στόχων πρωτογενών πλεονασμάτων από το 2021 και μετά. Το αίτημα αυτό δεν θα περιβάλλεται από πολιτικά επιχειρήματα. Το υπουργείο Οικονομικών και ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους διενεργούν τη «δική» τους Ανάλυση Βιωσιμότητας Χρέους, πάνω στην οποία η κυβέρνηση αναμένεται πως θα οικοδομήσει τα επιχειρήματά της στην επικείμενη διαπραγμάτευση. (εδώ)

Ανάμεσα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς διακοπών των Γερμανών κατατάσσει και φέτος την Ελλάδα ο ταξιδιωτικός κολοσσός της TUI, ενισχύοντας τις εκτιμήσεις πως το θετικό "σερί” στα τουριστικά νούμερα θα έχει συνέχεια. Σε έρευνά του για τις ταξιδιωτικές τάσεις, η ζήτηση για τους ελληνικούς προορισμούς, όπως επίσης για την Ισπανία, την Ιταλία και την Κροατία, είναι ισχυρή για το 2020, ενώ αύξηση καταγράφουν η Αίγυπτος και η Τουρκία. Ο γερμανικός tour operator έχει ανακοινώσει πως προχωρά σε αύξηση της τάξης του 10% του αριθμού των πακέτων διακοπών στην Ελλάδα για το 2020. (εδώ)

Τη δυναμική της εγχώριας αγοράς των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σηματοδοτεί η είσοδος μιας ακόμη μεγάλης ευρωπαϊκής εταιρείας του κλάδου, της γαλλικής Valorem, μέσω εξαγοράς αιολικών πάρκων ισχύος 82 MW. H συμφωνία εξαγοράς που ανακοινώθηκε επισήμως από τη γαλλική εταιρεία αποτελεί το πρώτο βήμα για την είσοδό της στην ελληνική αγορά των ΑΠΕ η οποία, όπως τόνισε ο ιδρυτής και πρόεδρός της Jean-Yves Grandidier, «είναι αγορά προτεραιότητας». Ο ίδιος αποκάλυψε το ενδιαφέρον της Valorem για ανάπτυξη φωτοβολταϊκών έργων στην Ελλάδα, αλλά και υβριδικών συστημάτων σε νησιά. (εδώ)

Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Δεκεμβρίου 2019 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Δεκεμβρίου 2018 προέκυψε αύξηση 0,8% έναντι αύξησης 0,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2018 με το 2017. Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Δεκέμβριο 2019, σε σύγκριση με τον Νοέμβριο 2019, παρουσίασε αύξηση 0,7% έναντι αύξησης 0,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. Δείτε το δελτίο τύπου της ΕΛΣΤΑΤ εδώ.

Νέα σχέδια ηλεκτρικών διασυνδέσεων στο Αιγαίο και την ανατολική Μεσόγειο τίθενται στο τραπέζι των συζητήσεων, με επίκεντρο την διασύνδεση Ισραήλ - Κύπρου - Ελλάδας μέσω Κρήτης.Οι ιδέες που συζητούνται, περιλαμβάνουν, ενδεικτικά, την προσθήκη στο έργο Ισραήλ - Κύπρου - Ελλάδας, υποβρύχιας διασύνδεσης με την Αίγυπτο, ή / και τον συνδυασμό του με το "Aegean Project" ή με άλλα επιχειρηματικά σχέδια με τα οποία μπορούν να υπάρξουν συνέργειες. (εδώ)

Μια νέα εταιρεία, που εκτιμάται ότι θα αποτελέσει τη διάδοχη κατάσταση της Creta Farms, συστάθηκε πριν λίγες μέρες και φέρει την επωνυμία Impala Hellas. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ανακοίνωση της σύστασης της εταιρείας, η οποία έγινε μέσω της υπηρεσίας μιας στάσης, η Impala Hellas έχει έδρα το Δήμο Περιστερίου και θα δραστηριοποιείται κυρίως στην παραγωγή και εμπορία προϊόντων κρέατος και αλλαντικών αλλά και προϊόντων ζύμης και τυροκομικών. Το μετοχικό κεφάλαιο ανέρχεται σε 15 εκατ. ευρώ, το οποίο καλύπτεται ολοσχερώς σε μετρητά από τη μέτοχο εταιρεία Bella Bulgaria και διαιρείται σε 5 εκατ. κοινές ονομαστικές μετοχές αξίας 3 ευρώ εκάστη. (εδώ)

Βαριά φορολογία, έλλειψη χρηματοδότησης, γραφειοκρατία, υψηλό κόστος δανεισμού, είναι μερικά από τα προβλήματα που συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα, πολλές εκ των οποίων αναγκάστηκαν να μεταφέρουν την έδρα τους στο εξωτερικό, την τελευταία 10ετία. Φάγε, Coca Cola, Βιοχάλκο αλλά και προσφάτως η Τιτάν, ήταν οι εταιρίες που γύρισαν την πλάτη στην Ελλάδα, ενώ προ ημερών το ίδιο απείλησε ότι θα κάνει και ο Δρομέας. (εδώ)

Αντιμέτωπες με τρεις μεγάλες θετικές προκλήσεις βρίσκονται οι ελληνικές τράπεζες το 2020. Προκλήσεις που θα καθορίσουν όχι μόνο την πορεία τους αλλά και τη "συμπεριφορά" των βασικών μετόχων τους, καθώς και των αγορών, μέσα στο νέο έτος. Έτος κατά το οποίο θα περάσουν επίσης από τη δοκιμασία των πανευρωπαϊκών stress tests της ΕΚΤ. (εδώ)

Οι ελληνικές τράπεζες βρίσκονται «στο μονοπάτι της ομαλοποίησης» επισημαίνει η JPMorgan, επικαλούμενη την επιστροφή των καταθέσεων στο σύστημα, τις νέες χορηγήσεις, αλλά και τη βελτίωση του προφίλ χρηματοδότησης των πιστωτικών ιδρυμάτων. Υπολογίζει δε ότι έως το 2022 οι τέσσερις συστημικές τράπεζες θα έχουν χορηγήσει νέα δάνεια ύψους 70 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τους αναλυτές της JPMorgan αν και το ποσοστό των κόκκινων δανείων παραμένει υψηλό, ο ρυθμός μείωσής τους είναι «ενθαρρυντικός». Σημειώνεται ότι στο σύνολό τους τα μεγάλα πιστωτικά ιδρύματα της χώρας βλέπουν πτώση των μη εξυπηρετούμενων εκθέσεων σε μονοψήφιο ποσοστό τα επόμενα χρόνια. Στα θετικά για τον τραπεζικό κλάδο και η ανάκαμψη των τιμών των ακινήτων, η οποία ενισχύει την αποτίμηση των εγγυήσεων. (εδώ)

Σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg Economics, το οικονομικό κόστος του Brexit για τη βρετανική οικονομία ανέρχεται στα 170 δισ. δολάρια. Επιπλέον, υπολογίζεται ότι μέχρι το τέλος του 2020, δηλαδή μέχρι την ολοκλήρωση της μεταβατικής περιόδου του Brexit, η οικονομία της χώρας θα επιβαρυνθεί κατά περίπου 91,5 δισ. επιπλέον. Η χώρα έχει μεν δρομολογήσει την έξοδό της από την Ευρωπαϊκή Ενωση στο τέλος του Ιανουαρίου, ωστόσο η αβεβαιότητα που έχει επικρατήσει στο διάστημα από το δημοψήφισμα του 2016 έχει πλήξει την οικονομία και τις επενδύσεις.(εδώ)

Η σημαντική πτώση του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει επιβραδύνει τον ρυθμό ανάπτυξης της γερμανικής οικονομίας, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του οικονομικού ινστιτούτου του Μονάχου ifo. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το ινστιτούτο, η αδυναμία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας πιθανότατα θα περικόψει κατά 0,75% τον ρυθμό επέκτασης της γερμανικής οικονομίας το 2019, προσθέτοντας ότι στις εκτιμήσεις λαμβάνονται υπόψη και τα στοιχεία για τις προμήθειες και άλλων τομέα της γερμανικής βιομηχανίας. (εδώ)

Η κρίση της Boeing με τα καθηλωμένα 737 ΜΑΧ «γονατίζει» την αμερικανική οικονομία και θα μπορούσε να αφαιρέσει μισή ποσοστιαία μονάδα από το ΑΕΠ των ΗΠΑ το 2020, εκτιμά ο Αμερικανός υπουργός Οικονομικών, Στίβεν Μνούτσιν. Παρ΄όλα αυτά, ο Αμερικανός ΥΠΟΙΚ εμφανίζεται αισιόδοξος για ρυθμούς ανάπτυξης κοντά στο 2,5%. (εδώ)

Η χρονιά άρχισε με προσδοκίες για το ξεκίνημα ενός νέου παγκοσμίου Bear Market. Οι διεθνείς οικονομίες ξεκίνησαν να δέχονται πιέσεις μετά την ένταση στις εμπορικές σχέσεις ΗΠΑ  - Κίνας και την αλληλοεπιβολή δασμών, οδηγώντας τις διοικήσεις των εταιρειών σε πιο αμυντικές πολιτικές όπως απολύσεις και καθυστέρηση στα επενδυτικά τους προγράμματα. Το φαινόμενο αυτό έγινε εμφανές ιδιαίτερα στον κλάδο της παγκόσμιας βιομηχανίας, η οποία δέχθηκε το κύριο πλήγμα σε αντίθεση με τις καλύτερες επιδόσεις του κλάδου των υπηρεσιών. Το τέλος του 2019 καταληκτικά διέψευσε τις προβλέψεις και βρήκε τις διεθνείς αγορές μετοχών και ομολόγων ισχυρές και σε υψηλότερα επίπεδα τιμών σε σχέση με την αρχή του έτους  (εδώ)

 


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text