Ξεκινά το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο στην Αθήνα
Τις τελικές δοκιμές πραγματοποιούν συνεργεία του σχήματος Intrakat – Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ, το οποίο έχει αναλάβει την κατασκευή του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού έργου στην Αττική που αφορά στην τετραπλή σιδηροδρομική γραμμή σε μήκος 2,4 χιλιομέτρων στην περιοχή των Σεπολίων, από τον σταθμό Λαρίσης έως τις Τρεις Γέφυρες.
Το έργο, το οποίο θα κοστίσει περίπου 67 εκατομμύρια ευρώ, αναμένεται να ξεκινήσει το Φεβρουάριο μετά την ολοκλήρωση δοκιμών στο έδαφος, προκειμένου να ληφθούν αποφάσεις για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνουν οι απαραίτητες εκσκαφές. Το μεγαλύτερο τμήμα της νέας γραμμής – περίπου 1.500 μέτρα – θα διέρχεται μέσα από σήραγγα με μέγιστο βάθος 19 μέτρα κάτω από το έδαφος.
Δοκιμές πραγματοποιούνται και για τον περιορισμό της ηχορύπανσης που αναμένεται να προκληθεί, δεδομένου ότι οι εργασίες θα πραγματοποιηθούν σε μία ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένη περιοχή της Αθήνας.
Οι παρεμβάσεις στον αστικό ιστό
Η σύμβαση του έργου προβλέπει εκτεταμένες παρεμβάσεις κατά μήκος της νέας σιδηροδρομικής γραμμής με τη δημιουργία χώρων πρασίνου και αναψυχής, γεγονός που θα συμβάλει σημαντικά στην αναβάθμιση της περιοχής των Σεπολίων.
Ένα σημαντικό βήμα για την έναρξη των εργασιών ολοκληρώθηκε με την υπογραφή από τον υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, της άδειας λειτουργίας του εργοταξίου που θα λειτουργήσει το ανάδοχο σχήμα στην περιοχή.
Η κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής θα ολοκληρωθεί σε διάστημα 52 μηνών από την έναρξη των εργασιών και θα αναβαθμίσει το σύνολο της σιδηροδρομικής γραμμής από το σταθμό Λαρίσης έως το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ).
Σε όλα τα σημεία που οι δρόμοι συναντούν τη σιδηροδρομική γραμμή θα κατασκευαστούν ανισόπεδοι κόμβοι, οι οποίοι προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια στην κυκλοφορία, ενώ οι τοίχοι που σήμερα χωρίζουν το δίκτυο από τους δρόμους θα κατεδαφιστούν.
Η κυκλοφορία των συρμών δεν πρόκειται να διακοπεί καθώς μία από τις δύο γραμμές του δικτύου θα είναι σε λειτουργία σε όλη τη διάρκεια της κατασκευαστικής περιόδου.
Η αξιοποίηση του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού
Το υπό κατασκευή τμήμα αποτελεί μέρος παλαιότερου έργου για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής από το ΣΚΑ μέχρι και τον Πειραιά το οποίο επρόκειτο να είναι έτοιμο ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Όπως όλα δείχνουν το έργο θα ολοκληρωθεί με καθυστέρηση 20 ετών.
Μετά την έναρξη των έργων για την κατασκευή της νέας τετραπλής γραμμής, αναμένεται να ξεκινήσει εκ νέου η συζήτηση για την αξιοποίηση του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της Αθήνας.
Οι προηγούμενες διοικήσεις της ΕΡΓΟΣΕ και της ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία είναι και η ιδιοκτήτρια του σταθμού Λαρίσης, είχαν προγραμματίσει τη διενέργεια διαγωνισμού για την ριζική αναβάθμιση και αξιοποίηση του σταθμού.
Ωστόσο, τα σχέδια παραπέμφθηκαν στις καλένδες δεδομένου ότι εκτιμήθηκε πως το έργο δεν είναι ακόμα ώριμο λόγω των παρεμβάσεων που εκκρεμούν στην ευρύτερη περιοχή.Τις τελικές δοκιμές πραγματοποιούν συνεργεία του σχήματος Intrakat – Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ, το οποίο έχει αναλάβει την κατασκευή του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού έργου στην Αττική που αφορά στην τετραπλή σιδηροδρομική γραμμή σε μήκος 2,4 χιλιομέτρων στην περιοχή των Σεπολίων, από τον σταθμό Λαρίσης έως τις Τρεις Γέφυρες.
Το έργο, το οποίο θα κοστίσει περίπου 67 εκατομμύρια ευρώ, αναμένεται να ξεκινήσει το Φεβρουάριο μετά την ολοκλήρωση δοκιμών στο έδαφος, προκειμένου να ληφθούν αποφάσεις για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνουν οι απαραίτητες εκσκαφές. Το μεγαλύτερο τμήμα της νέας γραμμής – περίπου 1.500 μέτρα – θα διέρχεται μέσα από σήραγγα με μέγιστο βάθος 19 μέτρα κάτω από το έδαφος.
Δοκιμές πραγματοποιούνται και για τον περιορισμό της ηχορύπανσης που αναμένεται να προκληθεί, δεδομένου ότι οι εργασίες θα πραγματοποιηθούν σε μία ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένη περιοχή της Αθήνας.
Οι παρεμβάσεις στον αστικό ιστό
Η σύμβαση του έργου προβλέπει εκτεταμένες παρεμβάσεις κατά μήκος της νέας σιδηροδρομικής γραμμής με τη δημιουργία χώρων πρασίνου και αναψυχής, γεγονός που θα συμβάλει σημαντικά στην αναβάθμιση της περιοχής των Σεπολίων.
Ένα σημαντικό βήμα για την έναρξη των εργασιών ολοκληρώθηκε με την υπογραφή από τον υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, της άδειας λειτουργίας του εργοταξίου που θα λειτουργήσει το ανάδοχο σχήμα στην περιοχή.
Η κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής θα ολοκληρωθεί σε διάστημα 52 μηνών από την έναρξη των εργασιών και θα αναβαθμίσει το σύνολο της σιδηροδρομικής γραμμής από το σταθμό Λαρίσης έως το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ).
Σε όλα τα σημεία που οι δρόμοι συναντούν τη σιδηροδρομική γραμμή θα κατασκευαστούν ανισόπεδοι κόμβοι, οι οποίοι προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια στην κυκλοφορία, ενώ οι τοίχοι που σήμερα χωρίζουν το δίκτυο από τους δρόμους θα κατεδαφιστούν.
Η κυκλοφορία των συρμών δεν πρόκειται να διακοπεί καθώς μία από τις δύο γραμμές του δικτύου θα είναι σε λειτουργία σε όλη τη διάρκεια της κατασκευαστικής περιόδου.
Η αξιοποίηση του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού
Το υπό κατασκευή τμήμα αποτελεί μέρος παλαιότερου έργου για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής από το ΣΚΑ μέχρι και τον Πειραιά το οποίο επρόκειτο να είναι έτοιμο ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Όπως όλα δείχνουν το έργο θα ολοκληρωθεί με καθυστέρηση 20 ετών.
Μετά την έναρξη των έργων για την κατασκευή της νέας τετραπλής γραμμής, αναμένεται να ξεκινήσει εκ νέου η συζήτηση για την αξιοποίηση του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της Αθήνας.
Οι προηγούμενες διοικήσεις της ΕΡΓΟΣΕ και της ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία είναι και η ιδιοκτήτρια του σταθμού Λαρίσης, είχαν προγραμματίσει τη διενέργεια διαγωνισμού για την ριζική αναβάθμιση και αξιοποίηση του σταθμού.
Ωστόσο, τα σχέδια παραπέμφθηκαν στις καλένδες δεδομένου ότι εκτιμήθηκε πως το έργο δεν είναι ακόμα ώριμο λόγω των παρεμβάσεων που εκκρεμούν στην ευρύτερη περιοχή.
Του Αχιλλέα Τόπα
Πηγή: www.economistas.gr
- Μείωση του ελληνικού δημόσιου χρέους στο 158,8% του ΑΕΠ το 2024 - Πρωτογενές πλεόνασμα 2,1%
- Χατζηδάκης: Ανάπτυξη με υψηλότερους ρυθμούς από την Ευρωζώνη και το 2025
- ΔΝΤ: Στο 2% η ανάπτυξη της Ελλάδας το 2024 – Θα παραμείνουν οι πιέσεις του πληθωρισμού
- ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 9,7% στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Φεβρουάριο
- ΤτΕ: Απαισιόδοξα τα ελληνικά νοικοκυριά για την πορεία του πληθωρισμού
- Προϋπολογισμός: Πλεόνασμα ύψους 2,95 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο
- Ερευνα για «καρτέλ» σε ψηφιακά έργα – Στο στόχαστρο δέκα εταιρείες
- Η αγορά χρειάζεται ακόμη μία ανοδική συνεδρίαση για να ισορροπήσει η ψυχολογία της
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Η αγορά χρειάζεται ακόμη μία ανοδική συνεδρίαση για να ισορροπήσει η ψυχολογία της
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο