Αρχική | Εταιρίες | Ξένες Εταιρίες | Boeing και ΗΠΑ "έθαψαν" στοιχεία που ίσως απέτρεπαν τα δυστυχήματα των 737 ΜΑΧ

Boeing και ΗΠΑ "έθαψαν" στοιχεία που ίσως απέτρεπαν τα δυστυχήματα των 737 ΜΑΧ

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Boeing και ΗΠΑ "έθαψαν" στοιχεία που ίσως απέτρεπαν τα δυστυχήματα των 737 ΜΑΧ

Οι ολλανδικές αρχές δεν συμπεριέλαβαν αιτίες που σχετίζονται με την εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών, στην έκθεσή της σχετικά με το αεροπορικό δυστύχημα της Turkish Airlines στο ολλανδικό αεροδρόμιο Schiphol το 2009 και κατηγόρησαν μόνο τους πιλότους, λόγω πίεσης της Boeing και των ομοσπονδιακών αρχών των ΗΠΑ.

Οι πληροφορίες αυτές είναι σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα από τους The New York Times. Οι NYT ισχυρίζονται ότι οι Ολλανδοί ερευνητές κατηγόρησαν τους πιλότους ότι δεν αντέδρασαν σωστά σε μια δυσλειτουργία ενός αυτοματοποιημένου συστήματος, το οποίο προκάλεσε τη συντριβή του Boeing 737 κοντά στο Άμστερνταμ, σκοτώνοντας εννέα ανθρώπους και τραυματίζοντας πολλούς άλλους.

Ωστόσο, σύμφωνα με την έκθεση, η πραγματική αιτία ήταν κάτι περισσότερο, σύμφωνα με τις πληροφορίες που προέκυψαν από τις έρευνες και δεν ήταν μόνο το ελάττωμα των πιλότων ή το πλήρωμα, αλλά μάλλον οι ριψοκίνδυνες επιλογές σχεδιασμού και οι ελαττωματικές εκτιμήσεις ασφαλείας της Boeing, για τις οποίες η εταιρεία δεν ενημέρωσε τους πιλότους.

Η αμερικανική εφημερίδα ανέφερε ότι ο ρόλος της Boeing στη συντριβή αποκλείστηκε στην τελική έκθεση, λόγω της εμπλοκής των υπαλλήλων της κατασκευαστικής εταιρείας και της εμπλοκής Αμερικανών ομοσπονδιακών αξιωματούχων ασφαλείας στην υπόθεση.

Εννέα άνθρωποι σκοτώθηκαν και 84 άλλοι τραυματίστηκαν όταν το αεροπλάνο συνετρίβη στις 25 Φεβρουαρίου. Στην αρχική έκθεση που δημοσιεύθηκε τον Μάιο του 2010, ο κύριος λόγος αναφέρθηκε ότι ήταν οι δύο δείκτες υψομέτρου στο αεροπλάνο, που εμφάνιζαν διαφορετικές τιμές και οι πιλότοι είχαν αδυναμία αναγνώρισης του προβλήματος εγκαίρως. Η έκθεση υποστήριξε ότι ο αυτόματος πιλότος μείωσε την ταχύτητα του αεροπλάνου, λόγω αυτής της διαφοράς ύψους και οι πιλότοι δεν μπορούσαν να επέμβουν εγκαίρως.

Η έκθεση των NYT πρότεινε περαιτέρω ότι η συντριβή της πτήσης της Turkish Airlines ήταν στην πραγματικότητα σαν μια προειδοποίηση για παρόμοιες δυσλειτουργίες και αποτυχίες στην παραγωγή, που μπορεί να συμβούν σε αεροσκάφη της Boeing, που τυχόν κατασκευαστούν με τον ίδιο τρόπο, όπως το Boeing 737 Max, η παραγωγή του οποίου έληξε το 2018, μετά από δύο τραγικές συντριβές στην Ινδονησία και την Αιθιοπία. Συνολικά, 346 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε αυτές τις συντριβές. Το άρθρο των NYT ανέφερε ότι υπάρχουν εντυπωσιακές ομοιότητες με τα πρόσφατα δυστυχήματα με εκείνη τη συντριβή του 2009, εντούτοις οι Αμερικανοί αξιωματούχοι εμπόδισαν "μία πλήρη δημοσιοποίηση των ευρημάτων που αργότερα αποδείχθηκαν σχετικά με τα Max".

Σε όλες τις συντριβές, ένας μόνο ελαττωματικός αισθητήρας ενεργοποίησε τον υπολογιστή του συστήματος, λόγω της λανθασμένης σχεδιαστικής απόφασης της Boeing, παρόλο που υπήρχαν δύο αισθητήρες στο αεροσκάφος. Ο αισθητήρας, ο οποίος μετρούσε τη γωνία ανέμου του αεροσκάφους στα δυστυχήματα των ΜΑΧ, οδήγησε τον υπολογιστή ελέγχου πτήσης να "ρίξει" τη μύτη του αεροσκάφους, μετά την απογείωση και στη συντριβή της Turkish Airlines, ο αισθητήρας ύψους προκάλεσε τον άλλο υπολογιστή να επιβραδύνει το αεροπλάνο, λίγο πριν την προσγείωση.

Η πρόσφατη έκθεση των NYT ανέφερε ότι η κατασκευαστική εταιρεία δεν συμπεριέλαβε τις απαραίτητες πληροφορίες στους οδηγούς για να μπορέσουν οι πιλότοι να ανταποκριθούν έγκαιρα στα σχετικά λάθη.

Ο Sidney Dekker, ειδικός αεροπορικής ασφάλειας ο οποίος διορίστηκε από το ολλανδικό Συμβούλιο Ασφαλείας, για να ερευνήσει το δυστύχημα, δήλωσε στην αρχική έκθεση που έλαβαν οι NYT, ότι "το προηγούμενο δυστύχημα (THY) έδινε πολλά στοιχεία, αλλά δεν ελήφθη σοβαρά υπόψη". Κατηγορεί την Boeing ότι προσπαθεί να αποσπάσει την προσοχή από τις "σχεδιαστικές αδυναμίες" της και άλλα λάθη με αναξιόπιστες δηλώσεις. Η έκθεση ουδέποτε δημοσιοποιήθηκε. Ένας εκπρόσωπος του ολλανδικού Συμβουλίου Ασφαλείας υποστήριξε ότι δεν ήταν συνηθισμένο να δημοσιεύονται εκθέσεις εμπειρογνωμόνων και ότι ήταν μόνο η απόφαση του συμβουλίου.

Ομοίως με τις δηλώσεις Dekker, ο David Woods, καθηγητής του κρατικού πανεπιστημίου του Οχάιο, ο οποίος παρέχει τεχνικές συμβουλές στην Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας των ΗΠΑ, δήλωσε: "Το ατύχημα της Turkish Airlines θα έπρεπε να ξυπνήσει άπαντες".

Το 2006, η Boeing ανέπτυξε προαιρετική διασφάλιση λογισμικού για το νέο της αεροσκάφος, η οποία δεν ήταν συμβατή με τα παλαιά αεροσκάφη. Ολλανδοί εμπειρογνώμονες τόνισαν στις εκθέσεις τους ότι η Boeing δεν προσφέρει εναλλακτική λύση σε παλαιότερα αεροσκάφη, όπως αυτή των Turkish Airlines. Ωστόσο, Αμερικανοί αξιωματούχοι διατύπωσαν αντιρρήσεις και ισχυρίστηκαν ότι η τροποποίηση λογισμικού δεν οφείλεται κατ' ανάγκη στην έλλειψη κινδύνων.

Οι σχετικές δηλώσεις αποσύρθηκαν από την αρχική έκθεση, αλλά οι αξιωματούχοι της Ολλανδίας κατηγόρησαν τη Boeing ότι δεν προσπάθησε να προειδοποιήσει τους πιλότους για το πρόβλημα των αισθητήρων.

Πηγή: capital.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text