ΟΛΠ: Ποια ρεκόρ έσπασε το 2019 το λιμάνι του Πειραιά
Του Χάρη Φλουδόπουλου
Επιδόσεις που συνιστούν νέα ρεκόρ κατέγραψε το 2019 το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο πλέον βρίσκεται στην κορυφή της Μεσογείου και στην 4η θέση της Ευρώπης ως προς τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
Αν και ακόμη δεν έχουν δημοσιευτεί τα οριστικά στοιχεία για το λιμάνι της Βαλένθια στην Ισπανία, εντούτοις τα 5,65 εκατ. teu που διακινήθηκαν πέρυσι από τον Πειραιά συνιστούν νέο ρεκόρ και φέρνουν το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι να βρίσκεται στην κορυφή της Ευρώπης ως προς το ρυθμό ανάπτυξης.
Ωστόσο δεν είναι μόνο η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων καθώς και ο τομέας της κρουαζιέρας καταγράφει αξιοσημείωτες επιδόσεις. Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΙΜΕ το 2019 αφίχθηκαν στον Πειραιά 622 κρουαζιερόπλοια και 1,1 εκατ. επιβάτες εκ των οποίων οι 410 χιλιάδες αφορούσαν σε επιβάτες homeporting (αύξηση 16%).
Σύμφωνα με πηγές του ΟΛΠ ακόμη πιο θετικές είναι οι προοπτικές για τη διετία 2020, σύμφωνα με τις κρατήσεις που έχουν ήδη γίνει. Συγκεκριμένα για τη φετινή χρονιά έχουν γίνει 695 κρατήσεις, δηλαδή καταγράφεται άνοδος 12% σε σχέση με το 2019 ενώ αυξημένα εμφανίζονται και τα κρουαζιερόπλοια που θα χρησιμοποιήσουν το λιμάνι του Πειραιά ως λιμάνι αφετηρίας.
Όσο για το 2021 οι εκτιμήσεις του ΟΛΠ είναι ότι τα κρουαζιερόπλοια που θα αφιχθούν στον Πειραιά θα ξεπεράσουν τα 700, με ακόμη μεγαλύτερη αύξηση του homeporting, που συνεπάγεται περισσότερα και περισσότερα έσοδα για την τοπική οικονομία.
Τέλος θετικά κινήθηκαν και τα μεγέθη της ακτοπλοΐας καθώς η διακίνηση επιβατών για τα νησιά, σύμφωνα με πληροφορίες παρουσιάζει αξιοσημείωτη αύξηση της τάξης του 5 έως 7%.
Επέκταση του σταθμού κρουαζιέρας
Η αύξηση των μεγεθών της κρουαζιέρας και οι σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης δημιουργούν νέα δυναμική και ενισχύουν τις ανάγκες για νέες υποδομές.
Στο πλαίσιο αυτό ο ΟΛΠ επιταχύνει τις διαδικασίες και ξεκινά τη μεγάλη επένδυση για την επέκταση του σταθμού κρουαζιέρας με στόχο τη δημιουργία 2 θέσεων για πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς με μήκος μεγαλύτερο των 280 μέτρων και δυναμικότητας 2500 επιβατών.
Η σύμβαση με τον ανάδοχο (ΤΕΚΑΛ) για τη νότια επέκταση του σταθμού της κρουαζιέρας, επένδυση ύψους 120 εκατ. ευρώ, υπογράφεται άμεσα εντός του Ιανουαρίου ενώ ο χρόνος υλοποίησης του έργου προβλέπεται να είναι στους 32 μήνες.
Όπως γνωστοποιήθηκε στο πλαίσιο της πρόσφατης συνάντησης εκπροσώπων της διοίκησης του ΟΛΠ με την Περιφέρεια Αττικής, μέρος του κόστους του έργου θα χρηματοδοτηθεί από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή επέκτασης συνολικού εμβαδού 150.000 τμ καθώς και των απαιτούμενων δικτύων απορροής υδάτων, οπτικών ινών και παροχής ρεύματος και νερού.
Πηγή: capital.gr
- Πόλεμος ΟΤΕ με ΔΕΗ για τα δίκτυα οπτικών ινών
- ΟΠΑΠ: Τιμή-στόχος τα 20 ευρώ από την Χρυσοχοΐδης ΑΧΕΠΕΥ
- «Ταύρος» για τη μετοχή της ΔΕΗ η Euroxx
- Ανεβάζει τον πήχη για Πειραιώς και Εθνική η Citi
- Αύριο οι υπογραφές για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Mytilineos: «Πράσινο φως» από τους μετόχους για την παράταση του «buyback»
- ΓΕΚ Τέρνα: Δωδέκατη περίοδος εκτοκισμού κοινού ομολογιακού δανείου 2018
- Συγκεντρωτικός πίνακας αποτελεσμάτων χρήσης 2023 - Προβλέψεων χρήσης 2024
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Κίνα: Αύξηση κατέγραψαν οι τιμές των περισσότερων κεφαλαιακών αγαθών στα τέλη Ιανουαρίου
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Συγκεντρωτικός πίνακας αποτελεσμάτων χρήσης 2023 - Προβλέψεων χρήσης 2024
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Κίνα: Αύξηση κατέγραψαν οι τιμές των περισσότερων κεφαλαιακών αγαθών στα τέλη Ιανουαρίου
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο