Αρχική | Εταιρίες | Εισηγμένες Εταιρίες | Λιμάνι Θεσσαλονίκης: Οι επενδύσεις, τα αναγκαία έργα και το κέντρο καινοτομίας

Λιμάνι Θεσσαλονίκης: Οι επενδύσεις, τα αναγκαία έργα και το κέντρο καινοτομίας

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Λιμάνι Θεσσαλονίκης: Οι επενδύσεις, τα αναγκαία έργα και το κέντρο καινοτομίας

Ιδιαίτερη δυναμική παρουσιάζει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αναπτύσσοντας τις δραστηριότητές του και προχωρώντας τα επενδυτικά προγράμματα που εκτιμάται ότι θα αναβαθμίσουν τη δυνατότητα εξυπηρέτησης μεγαλύτερων πλοίων, αλλά και τη σύνδεσή του με το σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο. Τι είπε σε εκδήλωση του ΒΕΘ, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης.

Προτεραιότητα ο έκτος προβλήτας

Σε πρώτο πλάνο βρίσκεται η επέκταση του έκτου προβλήτα. Το συγκεκριμένο έργο εντάσσεται στο επιχειρησιακό πρόγραμμα του ΟΛΘ, το οποίο περιλαμβάνει επενδύσεις που ανέρχονται στο ποσό των 300 εκατ. ευρώ. Τα 180 εκατ. ευρώ αφορούν υποχρεωτικές επενδύσεις και τα υπόλοιπα 120 εκατ. ευρώ προαιρετικές επενδύσεις.

Ο διαγωνισμός για την επέκταση του έκτου προβλήτα, το κόστους του οποίου, εκτιμάται στα 130 εκατ. ευρώ, προκηρύχθηκε παραμονές του νέου έτους. Βάσει χρονοδιαγράμματος, μέχρι τις 7 Φεβρουαρίου 2020 θα πρέπει να έχουν κατατεθεί οι φάκελοι για το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού. Οι αιτήσεις για το δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού έχουν χρονικό ορίζοντα μέχρι τον Απρίλιο του 2020 κι αν οι διαδικασίες ολοκληρωθούν χωρίς άλλα προβλήματα, το έργο εκτιμάται ότι θα υλοποιηθεί το 2023.

Οι εργασίες που κρίνονται απαραίτητες για την ολοκλήρωση του έργου είναι πρώτον η κατασκευή ενός νέου επιπρόσθετου κρηπιδότοιχου, ως ευθείας προέκτασης του ήδη υφιστάμενου (κρηπιδότοιχου 26), με ελάχιστο συνεχές μήκος 440 μέτρων, εκ των οποίων τα 400 μέτρα τουλάχιστον θα παρέχουν ελάχιστο βάθος -17.60 μέτρων από τη Μέση Στάθμη της Θάλασσας (ΜΣΘ). Δεύτερον η κατασκευή επιπρόσθετου χερσαίου χώρου, πλάτους τουλάχιστον 300 μέτρων, παράλληλα με τον πιο πάνω νέο κρηπιδότοιχο και τρίτον η εκτέλεση όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής, που απαιτούνται για την πλήρη λειτουργία του νέου κρηπιδότοιχου και του αντίστοιχου χερσαίου χώρου.

Διεθνής μεταφορικός κόμβος

Όπως είχε σημειώσει στο Reporter, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Σωτήρης Θεοφάνης η επένδυση θα δώσει στο λιμάνι τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει πλοία κύριων γραμμών, με φορτίο έως και 18.000 TEUs. Υπενθυμίζεται ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έκλεισε το 2019 με θετικό πρόσημο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Ειδικότερα, διακινήθηκαν από το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων 448.766 TEUs και από το συμβατικό λιμάνι 4.470.881 τόνοι γενικού και χύδην φορτίου, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 6% και 19% αντίστοιχα στους δύο τομείς, σε σχέση με το 2018. Γίνεται, λοιπόν, αντιληπτό πως η επέκταση του έκτου προβλήτα θα βοηθήσει στην περαιτέρω ανάδειξη του λιμανιού σε διεθνή μεταφορικό κόμβο στα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Το «παζλ» της οδικής και σιδηροδρομικής σύνδεσης

Κρίσιμη για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης θεωρείται η οδική και σιδηροδρομική σύνδεσή του.

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τη σιδηροδρομική σύνδεση, προχωρούν οι διαδικασίες για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή, που θα συνδέει την πύλη 16 και τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ με το υπόλοιπο δίκτυο. Η χάραξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 3 χλμ, ξεκινά μέσα από το λιμάνι και το έργο της κατασκευής έχει κόστος 20 εκατ. ευρώ.

Μιλώντας στην πρωτοχρονιάτικη εκδήλωση του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης σημείωσε πως «δε θα γίνει με το φαραωνικό σχέδιο της εναέριας γραμμής, αλλά θα γίνει επίγεια γραμμή και θα γίνει γρήγορα και σε ένα χρόνο από σήμερα θα δουλεύει, γιατί πρέπει να μπορούμε να δώσουμε και στη βιομηχανική περιοχή και στο λιμάνι αυτό που χρειάζεται για να παίξει η Θεσσαλονίκη το ρόλο που μπορεί πράγματι να παίξει».

Φυσικά «στοίχημα» για τον ΟΛΘ είναι και η σύνδεση του λιμανιού με τους μεγάλους οδικούς άξονες ΠΑΘΕ και Εγνατία Οδό. Η ολοκλήρωση των απαιτούμενων διαδικασιών έχει μείνει πίσω, αλλά όπως φαίνεται μέσα στον Φεβρουάριο θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την πολυπόθητη γέφυρα, μήκους 3,5 χλμ περίπου, εκ των οποίων, σημειώνεται ότι τα 1,4 χλμ είναι ήδη σε κυκλοφορία, καθώς η κατασκευή της είχε ξεκινήσει παλαιότερα, μένοντας ημιτελής. Η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ βοήθησε στην εξεύρεση των απαραίτητων κονδυλίων με το κόστος της δημόσιας δαπάνης να ορίζεται συνολικά σε 85,54 εκατ. ευρώ (συνολικό ποσό με ΦΠΑ). Η ολοκλήρωση της σύνδεσης είναι μεγάλης σημασίας, δεδομένου ότι θα συμβάλει ιδιαίτερα στην περαιτέρω ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του λιμανιού, με την διευκόλυνση της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων, τη μείωση του απαιτούμενου χρόνου προσέγγισης και απομάκρυνσης από τους χώρους του λιμένα και την ανακούφιση της τοπικής κυκλοφορίας.

Κέντρο καινοτομίας

Τέλος, ο ΟΛΘ ετοιμάζει, εντός του λιμένα, ένα κέντρο καινοτομίας για τα λιμάνια, τις εμπορευματικές μεταφορές και τα logistics, το οποίο αναμένεται να μπει στη γραμμή εκκίνησης με διεθνή διαγωνισμό ιδεών, τύπου hackathon το 2020. Ο πρόεδρος του ΟΛΘ, κ. Θεοφάνης είχε επισημάνει ότι μέσα από το κέντρο καινοτομίας, το οποίο μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο ως περιφερειακό innovation hub στα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ενδέχεται να προκύψουν καινοτόμες λύσεις γενικά για τα λιμάνια και τις εμπορευματικές μεταφορές της περιοχής.

Πηγή: Reporter.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text