Aegean Airlines

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Aegean Airlines

Έχει εισέλθει στο “διάδρομο απογείωσης”

Κατά το 2019, η AEGEAN και η θυγατρική της, Olympic Air, κατέγραψαν αύξηση 7% στη συνολική επιβατική κίνηση, μεταφέροντας 14,99 εκατομμύρια επιβάτες, μέγεθος αυξημένο κατά περίπου ένα εκατομμύριο σε σχέση με το 2018.

Η αύξηση που πέτυχε, προήλθε από την αυξημένη επένδυση στο δίκτυο εξωτερικού, που συνεχίζει να αποτελεί τον βασικό άξονα ανάπτυξης με 8,7 εκατ. επιβάτες (+ 11%). Η αύξηση αυτή συντελέστηκε, τόσο από τη βάση της Αθήνας (+11%), που αποτελεί τον κύριο κόμβο του δικτύου όσο και από τις βάσεις της περιφέρειας Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Χανιά, Ρόδος, Καλαμάτα (+8%) όπου σημειώνουν αύξηση, σημαντικά μεγαλύτερη από τη γενική τάση της χώρας.  Οριακά ανοδική πορεία κατά 3% κατέγραψε και η κίνηση εσωτερικού.

 

Κατά το προηγούμενο έτος, η εταιρία προσέφερε συνολικά 17,85 εκατ. θέσεις, έναντι 17,2 εκατ.θέσεων  κατά το 2018. Ο συντελεστής πληρότητας (load factor) βελτιώθηκε κατά 0,9% και έφθασε στο 84,8%, έναντι 83,9% κατά το 2018. Ο συγκεκριμένος συντελεστής -εξαιρετικά κρίσιμος για την εξέλιξη των εσόδων και της κερδοφορίας- βρισκόταν μόλις στο 77% κατά το 2016 και στο 69% κατά το 2011. Το σημερινό του επίπεδο είναι ανώτερο από τον συντελεστή πληρότητας που καταγραφόταν στην Ευρώπη, στα τέλη του 2019 (83,8%).

 

Το πρόγραμμα δρομολογίων για το 2020 καλύπτει ένα δίκτυο 155 προορισμών, 124 εξωτερικού και 31 εσωτερικού σε 44 χώρες. Έως το τέλος του έτους οι πτήσεις θα πραγματοποιούνται με 65 αεροσκάφη, συμπεριλαμβανόμενων και των πρώτων 6 Airbus της οικογένειας A320/321neo που αναμένονται κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020 καθιστώντας το στόλο έναν από τους νεότερους στην Ευρώπη. Ήδη, το Δεκέμβριο του 2019, η εταιρία παρέλαβε το πρώτο αεροπλάνο της νέας σειράς (εδώ). Συνολικά η εταιρεία πρόκειται να παραλάβει κατ’ ελάχιστο 46 νέα αεροσκάφη της οικογένειας Α320neo και Α321neo, συνολικής αξίας 6 δισ. δολαρίων σε τιμές καταλόγου, έως το 2024. Το πρόγραμμα παραλαβής των νέων αεροσκαφών έχει ως εξής: 2020: 11, 2021: 7, 2022: 8, 2023: 10, 2024: 10.

 

Η αγορά των αεροσκαφών Α320, θα προσφέρει μεγαλύτερη χωρητικότητα καθίσματος ανά αεροσκάφος (1,5 εκατ. περισσότερες θέσεις σε σύγκριση με το 2019), νέες υπηρεσίες και κυρίως ψηφιακές, την δυνατότητα επίτευξής νέων ταξιδιών σε πιο απομακρυσμένους προορισμούς. Η νέα γενιά κινητήρων συμβάλλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών CO2 και NOx, ανά πτήση και ανά επιβάτη καθώς εξοικονομεί 15% καύσιμο. Από την πλευρά των, οικονομικών μεγεθών θα μετασχηματίσει το κόστος ιδιοκτησίας και το κόστος μίσθωσης, θα βελτιώσει τις ταμειακές ροές και τις διάρκειες μίσθωσης, θα μειώσει το κόστος της συντήρησης και θα αλλάξει τη σχέση ιδιοκτητών/ενοικιαζόμενων αεροσκαφών. Σε γενικές γραμμές, πέραν των άλλων οφελών, η ανανέωση και μεγέθυνση του στόλου, θα βελτιώσει ουσιαστικά το περιθώριο κέρδους, σε μία περίοδο που η ζήτηση αεροπορικών υπηρεσιών, τόσο σε διεθνές επίπεδο, όσο και για την Ελλάδα, αυξάνεται.

Για περισσότερα διαχρονικά οικονομικά στοιχεία, δείτε στις σελίδες 10-11 και 14-15 του ετήσιου δελτίου χρήσης 2018 (εδώ). Δείτε συνοπτικές λογιστικές καταστάσεις (εδώ). Δείτε την εταιρική παρουσίαση της Aegean (εδώ).

Κατά το 9μηνο του 2019 η εταιρία εμφάνισε έσοδα ύψους 1.031,9 εκατ. ευρώ (+10% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018). Τα καθαρά κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν στα 77,1 εκατ. ευρώ έναντι 80,9 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2018, στοιχείο που οφείλεται στις διακυμάνσεις στο κόστος των καυσίμων (επηρέασε κατά 16 εκατ. το 9μηνο), αλλά και σε επιβάρυνση των νέων λογιστικών προτύπων (επηρέασε κατά 14 εκατομμύρια). Δείτε τη λογιστική κατάσταση (εδώ).

Το 2020 προβλέπεται να είναι ένα ιδιαίτερα θετικό έτος για τις αεροπορικές εταιρίες σε όλο το κόσμο, με την κερδοφορία του κλάδου να ανεβαίνει σε επίπεδα ρεκόρ (δείτε εδώ). Όμως, πέραν αυτού, η Aegean έχει εισέλθει σε μία ανοδική φάση εξέλιξης, κάτι που βασίζεται στην οικονομική βελτίωση της χώρας, στη θεαματική αύξηση του τουρισμού, στην αύξηση της δυναμικότητάς της (λόγω των νέων αεροπλάνων) και στη βελτίωση στις σχέσεις κόστους. Λαμβάνοντας υπ’ όψη και την παραδοσιακά υψηλή μερισματική διανομή της εταιρίας, εξακολουθούμε να εκφράζουμε πολύ ισχυρή θετική άποψη για τη μετοχή της.

 

Επιστροφή στα περιεχόμενα
Δείτε τους συνδέσμους για παλαιότερα τεύχη (εδώ
Δείτε την ύλη των παλαιότερων τευχών (εδώ)


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text