Αρχική | Εταιρίες | Εισηγμένες Εταιρίες | ΓΕΚ Τέρνα: Το ομόλογο των 500 εκατ. και τα νέα μεγάλα έργα

ΓΕΚ Τέρνα: Το ομόλογο των 500 εκατ. και τα νέα μεγάλα έργα

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
ΓΕΚ Τέρνα: Το ομόλογο των 500 εκατ. και τα νέα μεγάλα έργα

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Η τρίτη, σε διάστημα περίπου δυόμισι ετών, θα είναι η ομολογιακή έκδοση που πρόκειται να εκδώσει ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα με στόχο τη χρηματοδότηση του επενδυτικού προγράμματός του, που περιλαμβάνει μεγάλα έργα υποδομής και νέες παραχωρήσεις. Με το ενημερωτικό δελτίο του ομολόγου, ύψους 500 εκατ. ευρώ, να είναι προς έγκριση στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, τα βλέμματα της αγοράς είναι στραμμένα στις λεπτομέρειες της έκδοσης (επιτόκιο κτλ.), οι οποίες θα διευκρινιστούν το αμέσως προσεχές διάστημα.

Τα έργα

Παρότι η κατασκευαστική αγορά στερείται νέων μεγάλων έργων, η ΓΕΚ Τέρνα, όπως αναφέρουν αναλυτές, είναι καλά τοποθετημένη, διαθέτοντας ανεκτέλεστο που περιλαμβάνει σημαντικά έργα υποδομής. Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης, το οποίο θα κατασκευάσει η ΓΕΚ Τέρνα, με το έργο να έχει κόστος ύψους 480 εκατ. ευρώ. Μετά την πρόσφατη τελετή θεμελίωσης, οι κατασκευαστικές εργασίες ανεβάζουν συνεχώς ρυθμούς, ενώ το χρονοδιάγραμμα προβλέπει την αποπεράτωση της περιόδου μελέτης-κατασκευής σε διάστημα έως 60 μήνες από την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης.

Η κατασκευαστική θα υλοποιήσει κατά 100% τον αερολιμένα και θα συμμετέχει στην κοινοπραξία παραχώρησης με 32,46%. Οι έτεροι βασικοί μέτοχοι του σχήματος θα είναι το Δημόσιο (45,9%) και η ινδικών συμφερόντων GMR Airports Ltd. Το συγκεκριμένο έργο θα είναι από τα λιγοστά... αντιβιοτικά που διαθέτει η ελληνική οικονομία κόντρα στις επιπτώσεις του κοροναϊού, αλλά και της επενδυτικής ανομβρίας που εξακολουθεί να μαστίζει, σε μεγάλο βαθμό, την Ελλάδα. Εκτιμάται ότι το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι θα αποτελέσει επένδυση της τάξης του 1 δισ. ευρώ, διαθέτοντας ορίζοντα ολοκλήρωσης πέντε ετών.

Το επόμενο μεγάλο έργο του ομίλου αφορά το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο στο Ελληνικό, για το οποίο, κοινοπρακτικά με την αμερικανική Mohegan, αποτελεί τον προτιμώμενο επενδυτή, καθώς η προσφορά της Hard Rock δεν έχει γίνει δεκτή από την Επιτροπή Ελέγχου και Εποπτείας Παιγνίων (ΕΕΕΠ). Πρόκειται για επένδυση της τάξης του 1 δισ. ευρώ, όπου η εισηγμένη συμμετέχει με 30%.

Στον τομέα των οδικών έργων, η ΓΕΚ Τέρνα αναμένεται να αναλάβει την κατασκευή του βόρειου τμήματος του Ε65, από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία Οδό, που είναι μήκους 64 χλμ. και κόστους 400 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι το τμήμα αυτό ξεκινά από τα Τρίκαλα και φτάνει έως το πέρας του Ε65, δηλαδή την ένωση με την Εγνατία Οδό στην ευρύτερη περιοχή δυτικά των Γρεβενών.

Στα απορρίμματα, έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου της χρονιάς αναμένεται να ξεκινήσει η υλοποίηση του ΣΔΙΤ Πελοποννήσου, προϋπολογισμού 168 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τα μεγέθη του πρώτου εξαμήνου του 2020, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της εισηγμένης ξεπερνά τα 1,8 δισ. ευρώ, με τον κύκλο εργασιών από την κατασκευαστική δραστηριότητα να προέρχεται από την Ελλάδα σε ποσοστό 87%, από βαλκανικές χώρες σε ποσοστό 5% και από δραστηριότητες σε χώρες της Μέσης Ανατολής σε ποσοστό 8%.

Σε επίπεδο ομίλου, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 566,3 εκατ. ευρώ, ενώ η καθαρή κερδοφορία ανήλθε σε 46,1 εκατ. ευρώ.

Πηγή: capital.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text