Αρχική | Οικονομία | Ελληνική Οικονομία | Σε ιστορική καραντίνα ο τουρισμός

Σε ιστορική καραντίνα ο τουρισμός

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Σε ιστορική καραντίνα ο τουρισμός

Μια ιστορική στιγμή για τον ελληνικό τουρισμό καταγράφεται τη Δευτέρα 23/3/2020, καθώς από σήμερα τα χαράματα και μέχρι και τέλος Απριλίου, για πρώτη φορά στην ιστορία του κλάδου, έκλεισαν όλα τα ξενοδοχεία της χώρας.

Βάσει της κυβερνητικής απόφασης, θα λειτουργεί ένα ξενοδοχείο ανά πρωτεύουσα νομού και από  τρία ξενοδοχεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ήδη  καθορίστηκε μια σχετική λίστα με εναλλακτικά ξενοδοχεία από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ) σε συνεργασία με τις τοπικές ενώσεις των ξενοδόχων αλλά με μεμονωμένους επιχειρηματίες, εκεί όπου δεν υπάρχει ένωση. Το κράτος θα επιλέξει σήμερα και θα ρυθμίσει και την οικονομική παράμετρο του θέματος. Δηλαδή τις τιμές ανά δωμάτιο.

Στις πρωτοφανείς αυτές στιγμές σύσσωμη η ηγεσία του κλάδου δίνει το στίγμα. «Το λέω από την αρχή της κρίσης & θα το επαναλαμβάνω όσο μπορώ: επιχειρήσεις & εργαζόμενοι στον τουρισμό πρέπει να δείξουν ψυχραιμία & υπομονή! Οι αρμόδιες αρχές & η κυβέρνηση δείχνουν υπευθυνότητα & γρήγορα αντανακλαστικά. Οι αποφάσεις θα παίρνονται στην ώρα τους & όχι εν θερμώ», τονίζει ο κ. Γιάννης Ρέτσος, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

Από την πλευρά του ο επίτιμος πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Ανδρέας Ανδρεάδης με ένα tweet «συμβουλεύει» τους συναδέλφους για το σήμερα και το αύριο.  «Σε αυτές τις δύσκολες μέρες για τους τουριστικούς επιχειρηματίες οι 5 συμβουλές μου: 1. Η πανδημία του φόβου, όχι του κορονοϊού κάνει την μεγαλύτερη ζημιά. Τσουνάμι είναι θα περάσει. Ακούμε κυβέρνηση & ειδικούς, δίνουμε κουράγιο στις ομάδες μας. 2. Καθαρό μυαλό & ψυχραιμία. Είμαστε σε ίδια μοίρα με όλη την υφήλιο. Το πρόβλημα δεν είναι προσωπικό. 3. Αποφεύγουμε απολύσεις & σπασμωδικές κινήσεις. Το τσουνάμι θα περάσει, η ομάδα μας θα είναι δίπλα μας πάντα. 4. Είναι η κατάλληλη στιγμή να προχωρήσουμε ότι στρατηγικά σημαντικό δεν προλάβαμε: Εκπαίδευση, νέα στρατηγικά project, έρευνα ανταγωνισμού, σχεδιασμός βελτίωσης ποιότητας. 5. Επένδυση σε branding & marketing. Τα υφιστάμενα δίκτυα καταρρέουν! 6. Συντονισμός με τους φορείς μας για ρευστότητα & crisis management. Εύχομαι υγεία, ψυχραιμία & θα το ξεπεράσουμε!»

Προς στιγμήν ο κλάδος προσπαθεί να συνδράμει την εθνική προσπάθεια  αλλά και να διαχειριστεί ένα δύσκολο στοίχημα επιβίωσης την επόμενη μέρα. Όπως αναφέρεται, τίποτα δεν έχει αλλάξει σε σχέση με την απόφαση για ανάταξη της κανονικότητας αλλά σίγουρα τίποτε δε θα είναι όπως παλιά.  Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα απαιτηθεί πολύπλευρη προσπάθεια και χρόνος για να γίνει απάλειψη από τη συλλογική μνήμη της κληρονομιάς στον τουρισμό που φέρνει ο Ιός.

Γιώργος Αλεξάκης

Πηγή: www.reporter.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text