Αρχική | ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ | Διαβάσαμε | Διαβάσαμε - Τετάρτη 8 Απριλίου 2020

Διαβάσαμε - Τετάρτη 8 Απριλίου 2020

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font

Ισχυρή ένεση ρευστότητας της τάξης των 10 δισ. ευρώ για τη στήριξη της οικονομίας απελευθερώνει για τις ελληνικές τράπεζες η χθεσινή απόφαση της ΕΚΤ.Η κίνηση αυτή επιτρέπει στις ελληνικές τράπεζες που έχουν στα χαρτοφυλάκιά τους ελληνικούς τίτλους να τους καταθέσουν στην ΕΚΤ αντλώντας ανάλογη ρευστότητα, καθώς τα ελληνικά ομόλογα γίνονται αποδεκτά χωρίς ουσιαστικό «κούρεμα». Επιπλέον, η ΕΚΤ αποφάσισε την αναβολή για ένα χρόνο διενέργειας των stress tests και μείωση των κεφαλαιακών απαιτήσεων κατά 2,5%, μειώνοντας αντίστοιχα το «μαξιλάρι» που ήταν υποχρεωμένες να διαθέτουν οι ελληνικές τράπεζες.(εδώ)

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Γιάννης Ρίτσος σε δηλωση του για την πορεία του τουρισμού εκτιμά πως η επανεκκίνηση του θα αρχίσει να εκδηλώνεται στα μέσα του τρίτου τριμήνου και θα αποκτήσει κάποια δυναμική όχι νωρίτερα από τον Σεπτέμβριο. Σε αυτό το περιβάλλον δεν αναμένει να λειτουργήσουν φέτος όλα τα εποχικά ξενοδοχεία και γι’ αυτό θεωρεί πως πρέπει να υπάρχει επέκταση των μέτρων στήριξης των εργαζομένων, ενώ όπως εκτίμησε θα απαιτηθούν χρηματοδοτήσεις σε κεφάλαια κίνησης της τάξεως του 1,5 με 2 δισ. ευρώ. Επιπλέον, για να έχει οποιαδήποτε επιτυχία αυτή η προσπάθεια θα πρέπει να διασφαλιστεί και ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού, την οποία συνέδεσε με την ύπαρξη των απαραίτητων εργαλείων όπως η μείωση των συντελεστών του ΦΠΑ σε όλη την αλυσίδα του κλάδου. (εδώ)

Τα εμπορικά κέντρα της Lamda Development, The Mall Athens, Golden Hall και Mediterranean Cosmos, παρουσίασαν για έβδομη συνεχόμενη χρονιά αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA) τους. Συγκεκριμένα, το EBITDA του 2019 ανήλθε σε €64,3 εκατ., αυξημένο 8,6% σε σχέση με το 2018. Το 2019 ήταν ένας σημαντικός σταθμός για τη Lamda Development, καθώς η ολοκλήρωση Αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου (ΑΜΚ) ύψους €650 εκατ., της μεγαλύτερης ΑΜΚ μη τραπεζικού ιδρύματος που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα τα τελευταία 10 έτη, οδήγησε την κεφαλαιοποίηση και την καθαρή αξία ενεργητικού της εταιρείας σε επίπεδα άνω του €1 δισ. (εδώ)

Aύξηση σε πωλήσεις, λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) και προ φόρων κέρδη εμφάνισε ο όμιλος Quest το 2019 που διαθέτει ρευστότητα 140 εκατ. ευρώ και δεν φαίνεται να επηρεάζεται αρνητικά από την πανδημία. Πάντως τα καθαρά, μετά φόρων κέρδη του υποχώρησαν σε 8,3 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 20 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης επηρεασμένα από την αντιστροφή προκαταβολής φόρου ύψους 12,7 εκατ. ευρώ που είχε καταβληθεί από τη μητρική εταιρεία το 2006. Ο όμιλος, που υλοποίησε νέες επενδύσεις, ύψους 34 εκατ. ευρώ περίπου, διατήρησε την καλή χρηματοοικονομική του κατάσταση, γεγονός που αποτυπώνεται στα προσαρμοσμένα κέρδη μετά από φόρους  ύψους 21 εκατ. ευρώ.Οι επενδύσεις του ομίλου το 2019 αυξήθηκαν κατά σχεδόν 25 εκατ. ευρώ σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ποσό που κατά περίπου 90% αφορά στην εξαγορά φωτοβολταϊκών πάρκων, συνολικής ισχύος 13,5MW. (εδώ)

Με σημαντική αύξηση παραγωγής ασφαλίστρων ξεκίνησε το πρώτο δίμηνο του 2020 για την Ευρωπαϊκή Πίστη, η εταιρία παρουσίασε αύξηση 16,2% στην παραγωγή ασφαλίστρων σε όλους τους κλάδους δραστηριοποίησής της. Συγκεκριμένα σημειώνεται αύξηση στον κλάδο ζωής κατά 31,3% στα 13,1 εκ. ευρώ, από 10,0 εκ. ευρώ, στον κλάδο αυτοκινήτων κατά 11,3% στα 16,3 εκ. ευρώ, έναντι 14,7 εκ. ευρώ και τους γενικούς κλάδους ζημιών κατά 3,6% στα 6,4 εκ. ευρώ, έναντι 6,2 εκ. ευρώ (εδώ).

Μπούμερανγκ έχουν γυρίσει για τη ΔΕΗ η είσοδος στη χονδρεμπορική αγορά LNG και ο προγραμματισμός εισαγωγής φορτίων για το 2020, που στηρίχθηκε κυρίως στις ιδιαιτέρως χαμηλές τιμές του καυσίμου. Η ΔΕΗ έχει παραλάβει στη Ρεβυθούσα ένα φορτίο LNG τον Μάρτιο και έχει προγραμματίσει ακόμη ένα για τις 20 Απριλίου και ένα για τα τέλη Μαΐου, ποσότητες όμως που δεν μπορεί να καταναλώσει λόγω της μείωσης της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας που έχει προκαλέσει η υποχώρηση της ζήτησης φυσικού αερίου για ηλεκτροπαραγωγή σε ποσοστό 5%. Η μη αεριοποίηση του φορτίου της ΔΕΗ δεν επιτρέπει την εκφόρτωση του επόμενου φορτίου που έχει προγραμματιστεί από κάποια άλλη εταιρεία και αυτός είναι ο λόγος που οι κώδικες βάσει τον οποίων ο ΔΕΣΦΑ λειτουργεί τον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας προβλέπουν πρόστιμα για τις εταιρείες που δεν παραλαμβάνουν το καύσιμο, τα οποία μάλιστα αυξάνονται εκθετικά για κάθε ημέρα καθυστέρησης. (εδώ)

Η γαλλική οικονομία πιθανότατα θα συρρικνωθεί κατά 6% στο α΄ τρίμηνο έναντι των τριών προηγουμένων μηνών, καθώς το εθνικό lockdown εξαιτίας του κορονοϊού έχει απενεργοποιήσει βασικές πτυχές της οικονομίας, εκτιμά η κεντρική τράπεζα της χώρας. Επιπλέον η Γαλλία βρίσκεται σε αποκλεισμό από τις 17 Μαρτίου, η οποία επισήμως θα λήξει στις 15 Απριλίου, αν και η κυβέρνηση έχει προειδοποιήσει ότι θα παραταθεί εάν κριθεί αναγκαίο.Υπό το πρίσμα τόσο χαμηλών επιπέδων δραστηριότητας, κάθε δύο εβδομάδες που η χώρα περνάει σε lockdown, η οικονομική δραστηριότητα θα μπορούσε να μειωθεί κατά 1,5%, εκτιμα η Τράπεζα της Γαλλίας, σε συνδυασμό με τις προβλέψεις της επίσημης στατιστικής υπηρεσίας Insee.(εδώ)

Η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης πιθανότατα συρρικνώθηκε 9,8% στο β΄ τρίμηνο, σημειώνοντας την μεγαλύτερη πτώση από το 1970, που ξεκίνησε η καταγραφή των στοιχεία, εξαιτίας των μέτρων lockdown που επιβλήθηκαν για να επιβραδυνθεί η εξάπλωση του κορονοϊού. Εάν επαληθευτούν οι εκτιμήσεις αυτές, η ύφεση θα είναι διπλάσια από αυτή που είχε παρατηρηθεί στο α΄ τρίμηνο του 2009, όταν η Γερμανία ήταν στην τροχιά της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης. Πηγές του Reuters ανέφεραν πως η γερμανική οικονομία είναι πιθανό να συρρικνωθεί 4,2% φέτος και να αναπτυχθεί με 5,8% στο επόμενο έτος. Ο οικονομολόγος Wollmershauser δήλωσε πως τα μέτρα lockdown προκαλούν κρίση στην κατανάλωση και πρόσθεσε ότι η ζήτηση για γερμανικά βιομηχανικά αγαθά θα αυξηθεί μόλις οι χώρες χαλαρώσουν το shutdown τους. Στην έρευνα επισημαίνεται ακόμη ότι η ανεργία στη Γερμανία είναι πιθανό να κορυφωθεί στο 5,9%. (εδώ)

Με το πλήγμα από την αναστολή της οικονομικής δραστηριότητας να είναι καίριο σε συνδυασμό με την αναβολή των Ολυμπιακών Αγώνων, η ιαπωνική κυβέρνηση σπεύδει να θωρακίσει την οικονομία της από τις επιπτώσεις της πανδημίας. Οι λεπτομέρειες σχετικά με τα μέτρα αναμένεται να διευκρινιστούν σήμερα, πάντως σύμφωνα με τον Ιάπωνα πρωθυπουργό, θα εφαρμοστούν σε δύο φάσεις και θα προορίζονται για τη στήριξη τόσο των επιχειρήσεων όσο και των νοικοκυριών της χώρας.Η δέσμη μέτρων θα ανέλθει συγκεκριμένα σε 108 τρισ. γιεν, ποσό αντίστοιχο των 898 δισ. δολαρίων, που αντιπροσωπεύει το 20% του ιαπωνικού ΑΕΠ. Σύμφωνα με την Goldman Sachs, η αναβολή των Ολυμπιακών θα κοστίσει στην Ιαπωνία μείωση της εγχώριας κατανάλωσης τόσο από τον πληθυσμό της όσο και από τους επισκέπτες κατά 550 δισ. γιεν, ποσό αντίστοιχο των 4,5 δισ. δολαρίων μέσα στο 2020.(εδώ)

Τουλάχιστον 100 δισ. δολάρια σε χαμένα έσοδα θα κοστίσει στον κλάδο των αυτοκινήτων η παράταση της καραντίνας μέχρι το τέλος του μήνα. Εάν οι μονάδες παραγωγής αυτοκινήτων παραμείνουν κλειστές ολόκληρο τον Απρίλιο και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, τα έσοδα των Ευρωπαίων κατασκευαστών θα μειωθούν κατά 56 δισ. δολάρια. Αντίστοιχα, στη Βόρεια Αμερική θα σημειωθούν 2 εκατ. λιγότερες πωλήσεις οχημάτων και τα έσοδα των αυτοκινητοβιομηχανιών θα υποχωρήσουν κατά 52 δισ. δολάρια. Τον προηγούμενο μήνα οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη υποχώρησαν κατά περίπου 60%, ενώ στις ΗΠΑ σημειώθηκε η μεγαλύτερη μείωση των τελευταίων 10 ετών. Αναλυτές της αγοράς εκτιμούν ότι οι πωλήσεις θα υποχωρήσουν ακόμη περισσότερο μέσα στον Απρίλιο, όχι μόνον διότι θα παραμείνουν κλειστά τα εργοστάσια και πολλά σημεία πώλησης, αλλά επίσης επειδή τα μέτρα περιορισμού έχουν οδηγήσει σε κάθετη μείωση της ζήτησης.(εδώ)

 


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text